تعاریف و اصطلاحات

اختلال عاطفی فصلی چیست؟، چند توصیه برای پیشگیری

آیا در ماه های زمستان بیش از آنچه فکر می کنید احساس بی حالی و ناراحتی دارید؟ اگر چنین است، ممکن است به افسردگی فصلی مبتلا شده باشید که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) نیز شناخته می گردد.

4 بهمن 1402

10 کابوس مشترکی که اغلب انسان ها در خواب می بینند

در حال دویدن هستید، ولی به جایی نمی رسید، در حال سقوط از بلندی هستید، اما به زمین برخورد نمی کنید، مرگ عزیزانتان را می بینید، ولی هیچ کاری از دست شما برنمی آید. دانشمندان می گویند کابوس های مشترک انسان ها محدود به این موارد نمی گردد.

28 شهریور 1402

ماجراجویی های یک کتاب نوجوانِ میانسال

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)- مریم رحیمی پور، معلم و مروج کتابخوانی: در توصیف ژانر ماجراجویی برای بچه های کلاس هشتم و نهم این طور نوشته ام داستانی که همه چیز در آن هیجان انگیز و خطرناک است.. البته خودم بهتر از هر کسی می دانم که این توصیف یک خطی اصلاً...

26 تیر 1402

خواص انبه چیست؟، با این میوه به جنگ کم خونی بروید

میوه های تابستانی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند. با ما همراه باشید تا با خاصیت های انبه بیشتر آشنا شوید.

13 تیر 1402

معرفی برترین مدل های درب ضد سرقت برای آپارتمان های لوکس

اول از هر چیزی باید به چند سوال جواب داد. آن هم این است که اصلا درب ضد سرقت چیست؟ چه تفاوتی با درب های معمولی دارد؟ درب های ضد سرقت چند نوع هستند؟ قصد ما از ارائه این مقاله این است که برترین درب های ضد سرقت را معرفی کنیم پس تا انتها این مطلب ما را همراهی کنید.

26 بهمن 1401

جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده در ایران

در شهرهای مختلف کشور ایران جاذبه های تاریخی و گردشگری بی نظیری وجود دارد که کم و بیش گمنام هستند و گردشگران کمتری از این مکان ها تماشا نموده اند.

23 آذر 1401

ساده ترین راه پایین آوردن قند خون بدون دارو

یکی از نکات مهم که افراد مبتلا به قند خون بالا باید از آن آگاهی داشته باشند روش های خانگی و در دسترس برای پایین آوردن قند خون است. این روش های غیر دارویی می تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

20 آبان 1401

علائم خرابی اگزوز خودرو چیست؟

شناخت علائم خرابی اگزوز خودرو، راهی مطمئن برای جلوگیری از آسیب به ماشین و حتی محیط زیست است. همان طور که می دانید هر قطعه از ماشین را بهر کاری ساخته اند و در این میان اگزوز نیز کار خروج دود، کاهش صدا و دمای موتور را انجام می دهد.

5 آبان 1401

خواص کدو سبز برای سلامتی: هر آنچه تا کنون نمی دانستید

کدو سبز آنقدر در آشپزی پرکاربردی است که احتمال بسیار کمی دارد تا به حال از آن در پخت و پز استفاده ننموده باشید. اما تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که خواص کدو سبز چیست؟ چه لزومی دارد از این سبزی در آشپزی بهره ببرید در صورتی که می توانستید سبزی های...

14 شهریور 1401

13 مورد از عوارض خوردن آلبالو ، چه کسانی نباید آلبالو بخورند؟

عوارض و مضرات خوردن آلبالو چیست؟ یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین است که معمولاً به آنتی اکسیدان فراوان و ویتامین های متنوعی که دارد، معروف است. اما مصرف بیش از حد آلبالو می تواند در بدن مشکلاتی ایجاد کند. از طرف دیگر عوارض و مضرات آلبالو معمولاً زمانی رؤیت...

30 مرداد 1401

ساک متقال پارچه ای آماده در تعداد کم

ساک متقال آماده در تعداد کم اغلب بعنوان بگ آماده به فروش می رسد. از ساک دستی متقال یا کیسه متقال اغلب برای حمل و نقل راحت تر اقلام مختلف استفاده می گردد. جعبه آماده اغلب برای محافظت از محصول و ساک دستی آماده یا پاکت کرافت آماده اغلب برای حمل و نقل راحت تر...

1 تیر 1401

برترین آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟

عسل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و آمینواسیدها است. بعلاوه نشاط و انرژی شما را دوچندان خواهد نمود. عسل، کبد را از تاثیر ترکیبات سمی حفظ می نماید.

29 خرداد 1401

چگونه طراح خودرو شویم؟ ، قسمت اول: چرخ و تایر

پیتر استیونس Peter Stevens یکی از شناخته شده ترین طراحان خودرو (طراح مک لارن اف وان) در قسمت اول سری تازه، به قسمت هایی از جنبه های طراحی خودرو می پردازد که یکی از آنان اهمیت چرخ ها و لاستیک ها را در مهندسی و زیبایی شناسی خودرو است.

26 خرداد 1401

چگونه می توان در بازی ها جوامع باورپذیر ساخت؟ با نگاهی به گوتیک و فال اوت

یکی از دلایل محبوبیت بازی های نقش آفرینی، توانایی بازی های این سبک در ساختن دنیاهای باورپذیری است که انگار قبل از ورود شما اشخاصی در آن ها زندگی نموده اند؛ دنیاهایی که دارای ظرافت های ساختاری و مشکلاتی هستند که یادآور دنیای واقعی اند.

2 خرداد 1401

مهم ترین ابزار برای زنده ماندن در جنگل چیست؟

فکر می کنید وقتی قصد دارید چند روزی را در یک جنگل بگذرانید، داشتن چه چیزی برای شما حیاتی تر است؟ تفنگ؟ چاقوی بزرگ؟ غذا یا قطب نما؟ در واقع هیچ کدام! مهم ترین چیز برای زنده ماندن شما در جنگل برایتان غیر قابل تصور است.

12 اردیبهشت 1401

بارش شهابی چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟

بارش شهابی از زیباترین پدیده های علم نجوم است که طرفداران زیادی بین گردشگران دارد. زیباترین بارش های شهابی در ماه های مرداد و آذر اتفاق می افتند.

1 اردیبهشت 1401

مهم ترین مهارت هایی که یک فریلنسر برای موفقیت باید داشته باشد

فریلنسرها برای پیشرفت شغلی خود معمولا نیاز به توسعه طیف وسیعی از مهارت های نو دارند. اما از بسیاری از جهات، هیچ چیز برای آن ها مهم تر از مهارت های مذاکره مؤثر نیست.

25 فروردین 1401

اتحادیه اروپا با تعطیل شدن اینستاگرام و فیسبوک مسئله ای ندارد

این طور که به نظر می رسد شرکت متا میخواهد سرورهای فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا ببندد و حالا مقامات اتحادیه اروپا طی بیانیه ای اعلام کردند هیچ مسئله ای با این قضیه ندارند.

24 فروردین 1401

کوئینز؛ شهر زبان های متنوع

در جامعه ای که شما بزرگ شده اید، شاید اطرافیان تان با یک یا دو یا چند زبان مختلف با یکدیگر صحبت نمایند، ولی اگر در اینجا قرار بگیرید شاید حتی بدون این که متوجه شوید، اطرافیان تان با هزاران زبان مختلف صحبت می نمایند.

15 اسفند 1400

حسینی: در حذف ما از آسیا باشگاه و وزارت ورزش با هم مقصرند، چیزی نداریم بخواهیم اعتراض کنیم

سیدجلال حسینی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که در حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه و وزارت ورزش با هم مقصر هستند.

14 اسفند 1400
تعداد: (47)