شگردهایی برای افزایش سود شرکت (بخش دوم)
به گزارش بهترین ها، راه های برای افزایش سود شرکت ها
در مطلب پیش به چندی از شگردهای افزایش سود شرکت پرداختیم. در شروع، الگوی انسانی مانند استیو جیلینگ را که یک سرمایه گذار نیوزیلندی است، مدنظر قرار دادیم و درباره وی گفتیم. سازمان نو خود را که شرکت امنیت موبایل تله ساین نام دارد از شرکت کوچکی با چند کارمند به موسسه ای بزرگ با 200 کارمند افزایش داد و هر سال سرمایه اش دو برابری شد.

در اینجا باید به این نکته توجه کرد که چطور می توان استراتژی های درستی را در پیش گرفت تا شرکتی نظیر تله ساین که 12 کارمند داشته و شرایطی که در چهار سال گذشته طی نموده است، به این حد از کارآیی و پیشرفت رساند. با بهترین ها همراه باشید تا در زیر هدایت های جیلینگز را بخوانیم.
با بزرگ ترین مشتری ها ارتباط برقرار کنید
کاربران تله ساین شرکت های اینترنتی بزرگی هستند و جیلینگز هشدار می دهد، زمانیکه مشتریان شما شرکت های بزرگ هستند مسائلی به وجود می آید، زیرا کارمندان آنها می فرایند، ارتقا می گیرند یا مدام جا به جایی دارند و به این ترتیب ارتباطات شما مشکل می گردد. برای این مشکل باید سعی کنید یک شبکه بزرگ را در تمام سازمان بسط و توسعه دهید. بدترین موضوع این که ارتباط شما فقط با یک نفر باشد و به شما بگویند که این بخش به جای دیگری انتقال پیدا نموده است. باید ساختار سازمان را بشناسید. تیم فروش ما می داند هر کارمند به چه کسی گزارش می دهد و می داند جایگاه هر کارمند درآن سازمان چیست.
بر مشتری ها تمرکز کنید
همان طور که باید بدانید پول را خرج چه چیزهایی نکنید، باید بدانید در چه زمینه هایی سرمایه گذاری کنید که به عایدی برسد. از بخش هایی که در آن سرمایه گذاری زیادی می کنیم و به اعتماد مشتری ما منجر می گردد، سرویس دهی به مشتری ها و پشتیبانی سرویس ها است. مدت ها پیش تصمیم گرفتیم پشتیبانی شبانه روزی ارائه دهیم. درست است که پرهزینه است. اما وقتی مشتری شما درخواست دارد با یک نفر صحبت کند، می تواند. پشتیبانی خوب از مشتری، اعتماد بیشتر کارگزاران ما را به همراه داشته است. مشتری ها را علاقه مند نموده تا از سرویس های ما بیشتر استفاده نمایند.
بر سوددهی تمرکز کنید
تله ساین دراین راه می خواهد سال جاری سرمایه اش را دو برابر کند و باز هم ادامه بدهد. جیلینگز می گوید: چیزی که ما به آن افتخار می کنیم، این است که توانسته ایم کسب و کارمان را با سودآوری دنبال کنیم. بسیاری از شرکت هایی که همین رشد را دارند ناکام می شوند چرا که اندازه زیادی پول را نابود می نمایند. تاکید می کند که نمی توان با ولخرجی آغاز کرد. ترجیح من اینست برای پیشرفت بهتر است برای آدم ها و سرویس های کارکنان مان پول خرج کنم. هزینه کردن هزار دلار برای یک میز کار، هیچ بازگشت سرمایه ای ندارد.
کار را به افراد سپرده و آزادشان بگذارید
اگر می خواهید شرکت تان زودتر به رشد برسد، باید تا جایی که توان دارید مسئولیت ها را به دیگران بسپارید. مدیرعامل باید برای مسائل اساسی و در مقیاس بزرگ، وقت داشته باشد. این کارآفرین پیروز نیوزیلندی می گوید: روش مدیریتی من این است که دورنما و جهت حرکت شرکت را به تصویر بکشم و بعد با مدیرهای مختلف از نزدیک کار کنم تا ببینم در خط شرکت هستند یا نه، وقتی در این جهت هستند، می گذارم کارشان را بنمایند. جیلینگز هفته ای نیم ساعت با کسانی که باید مستقیم به او گزارش دهند صحبت می کند که مطمئن گردد کارشان را درست انجام می دهند. وی می گوید: من نیرو استخدام می کنم و حقوق خوبی هم پرداخت می کنم بنابراین من نباید کار آنها را انجام بدهم. البته مدیری نیستم که مطلقا وارد عملیات نشوم، اما به مدیران زیر دست این فرصت را قائل می شوم که خودشان همان طور که فکر می نمایند درست است، کارشان را به جلو ببرند. این موجب می گردد سازمان های خودکفا با کیفیت خوب پدید آیند و همه تشویق شوند که آزاد هستند تا خلاقانه بسازند و بیافرینند.
منبع: الی گشت