برترین آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟

به گزارش بهترین ها، عسل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و آمینواسیدها است. بعلاوه نشاط و انرژی شما را دوچندان خواهد نمود. عسل، کبد را از تاثیر ترکیبات سمی حفظ می نماید.

برترین آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟

طبق نتایج تحقیقات عسل را می توان برترین آنتی بیوتیک طبیعی دانست. عسل مکمل خوبی برای آنتی بیوتیک های معمولی است. با بهترین ها همراه باشید تا بیشتر درباره خواص و فواید عسل بدانید.

چرا عسل برترین آنتی بیوتیک طبیعی است؟

به نظر می رسد که این ماده غذایی حاوی باکتری های اسیدلاکتیک متعدد (LAB) است. این ها بسته به نوع باکتری که باید با آن مبارزه نمایند مسئول عمل ضد میکروبی مورداحتیاج هستند.

عسل چه خواص دیگری دارد؟

عسل علاوه بر باکتری های اسیدلاکتیک (LAB)، غذایی مملو از پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدان ها است که برای بدن بسیار مفید هستند، زیرا می توانند به تنظیم ترانزیت روده و دفع سموم یاری نمایند.

بعلاوه سرشار از ویتامین A، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5 و ویتامین C و حاوی مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، مس، ید و روی است.

نحوه استفاده از عسل برای اهداف درمانی:

  • اگر احتیاج بود از عسل در پانسمان زخم یا سوختگی بهره ببرید. عسل را مستقیم روی محل آسیب دیده بزنید و محل را پانسمان کنید. 3 بار در روز پانسمان را تعویض کنید.
  • مخلوط عسل با آبلیمو و آب گرم را در جهت ضدعفونی کردن اندام داخلی می توانید بهره ببرید.
  • اگر به سوزش سردل دچار هستید، عسل را از قلم نیاندازید. یک قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک لیوان آب را مخلوط نموده و میل کنید.

تاثیرات عسل بربیماری ها

چند مورد از ناراحتی های شایع که عسل در درمان آن ها نقش زیادی دارد:

پیشگیری از سرماخوردگی

حل کردن یک قاشق مرباخوری عسل در نصف استکان آب لیمو و آب گرم، در شروع پیدایش علائم سرماخوردگی، سبب بهبود سریع شما می شود.

درمان زخم ها

می توان از گاز استریل آغشته به عسل برای درمان سوختگی ها و زخم ها استفاده کرد. بعلاوه برای تسکین درد ناشی از نیش حشرات و جلوگیری از بروز عفونت مفید است.

تسکین دهنده درد گلو

می توانید با مصرف یک قاشق چای خوری عسل حل شده در آب ولرم و کمی آب لیمو، گلودرد خود را بهبود ببخشید.

علاجی برای آلرژی ها

مصرف روزانه یک قاشق چای خوری عسل تازه و طبیعی، برای حساسیت ها بسیار مفید است.

قطع سرفه

پوست گلابی را جدا کنید و وسط آن را گود کنید. مقداری عسل در وسط گلابی بریزید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بخارپز کنید، یا به طور معمولی آن بپزید. سه مرتبه در روز از این ماده غذایی مصرف کنید تا ریه هایتان قوت بگیرند. با این کار می توانید سرفه های آزاردهنده را مهار کنید.

در روشی دیگر، می توانید وسط شلغم را خالی نموده و مقداری عسل داخلش بریزید. بعد از 24 ساعت، محتویات داخلی آن را میل کنید. سرفه شما بهبود می یابد.

درمان یبوست

بعدازاینکه صبح از خواب بیدار شدید، 12 روز آب ولرم را همراه با یک قاشق غذاخوری عسل، قبل از صبحانه با شکم خالی میل کنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب سماق و 7 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برترین آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین آنتی بیوتیک طبیعی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید