بهداشت دهان و دندان

این درمان های خانگی می تواند بسیار خطرناک باشد!

استفاده از بعضی از درمان های خانگی در بین بیشتر افراد رایج است. بنابراین، توصیه می گردد که آگاهی خود را نسبت به این درمان ها بالا ببرید، بدانید که چرا آن ها مضر هستند و در پی جایگزین برای آن ها باشید.

1 اسفند 1401

هادی خانیکی: به گونه ای مریضیم که بهایش برایمان آزادی است

هادی خانیکی در روزنامه اعتماد نوشت: مدتی است از دنیا سرطانی پا به دنیای پسا سرطانی نهاده ام، دنیایی که گویی می خواهد ساکنانش را با شتاب پیشا سرطانی کند و آب های رفته را به جوی بازگرداند. در دنیای سرطانی هادی بودم، اما دنیای سرطانی نیمی از وزنم را گرفت...

30 دی 1401

13 مورد از عوارض خوردن آلبالو ، چه کسانی نباید آلبالو بخورند؟

عوارض و مضرات خوردن آلبالو چیست؟ یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین است که معمولاً به آنتی اکسیدان فراوان و ویتامین های متنوعی که دارد، معروف است. اما مصرف بیش از حد آلبالو می تواند در بدن مشکلاتی ایجاد کند. از طرف دیگر عوارض و مضرات آلبالو معمولاً زمانی رؤیت...

30 مرداد 1401

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 28 مرداد خاتمه می یابد

فرصت انتخاب رشته دانشگاه آزاد از 18 مرداد شروع شده و 28 مرداد به سرانجام می رسد.

21 مرداد 1401

چرا عصب کشی دردناک است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که دندان تان را عصب کشی نموده باشید و اگر چنین تجربه ای را داشته باشید خوب می دانید که گاهی این کار بسیار دردناک است و تا چند روز پس از آن درد دارید. می دانید چرا؟ دکتر ناهید اخلاقی، متخصص درمان ریشه دندان و عضو هیات علمی دانشگاه...

21 تیر 1401

خواص کلم بروکلی و نحوه پخت سالاد و سوپ کلم بروکلی

بسیاری از سبزیجات هستند که برای سلامتی ما فواید بی شماری دارند، کلم بروکلی یکی از این سبزیجات است که نمی توان از برشمردن فواید بی نظیرش چشم پوشی کرد.

16 اردیبهشت 1401

بروملین وخواص آن

بروملین دارای اثرات ضدالتهابی، ضد درد، ضد تورم و ضد انعقاد است و به صورت مکمل خوراکی، داروی خوراکی و داروی موضعی کاربرد دارد.در ادامه با ما همراه باشید.

25 آبان 1400

همه چیز درباره بادام هندی

کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است. این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل می باشد که در پایین یا زیر میوه درختی که بلارد نام دارد، یافت می شود. با این که بادام هندی متعلق به جنوب...

24 آبان 1400

آشنایی با 6 عادت بد غذایی

عادات غذایی را می توان به چند دسته تقسیم کردن این دسته ها هر کدام مربوط به بخشی از غذا می گردد، بخش هایی مانند آماده کردن ، پختن ، مصرف و نگهداری کردن از مواد غذایی است. در صورتی که فرد عادات بد غذایی داشته باشد، دچار مسائل تغذیه می گردد.

16 آبان 1400

چرا معاینات منظم دندانپزشکی مهم است؟

معاینه دندانپزشکی بررسی کلی شرایط دندان ها و لثه توسط دندانپزشک است. انجام این معاینات به طور منظم برای حفظ سلامت دهان، تشخیص زودهنگام بیماری و جلوگیری از ایجاد مسائل بزرگ تر و پرهزینه تر بعدی بسیار کمک کننده است.

28 اسفند 1399

فعالیت علمی محققان به فراوری 28 محصول فناورانه منجر شد، جهت اخذ مجوز و تجاری سازی آسان می گردد؟

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس مطرح نمود که محققان و پژوهشگران در 27 هسته و واحد فناور مستقر در این مرکز تا به امروز 28 محصول فناورانه فراوری کرد ه اند.

10 آبان 1399

محققان فرسایش و تخریب مینای دندان را با استفاده از AFM ارزیابی کردند

به منظور تاثیر نوشیدنی های اسیدی و قندی روی مینای دندان، محققان از روش میکروسکوپ نیروی اتمی استفاده کرده و مورفولوژی مینای دندان را در مقیاس نانومتری مورد ارزیابی قرار دادند.

30 شهریور 1399