این درمان های خانگی می تواند بسیار خطرناک باشد!

به گزارش بهترین ها، استفاده از بعضی از درمان های خانگی در بین بیشتر افراد رایج است. بنابراین، توصیه می گردد که آگاهی خود را نسبت به این درمان ها بالا ببرید، بدانید که چرا آن ها مضر هستند و در پی جایگزین برای آن ها باشید.

این درمان های خانگی می تواند بسیار خطرناک باشد!

1. خمیر دندان برای آکنه

تا چند سال پیش، استفاده از خمیردندان به عنوان درمانی برای آکنه با محتوای آنتی باکتریال آن به نام تریکلوزان توجیه می شد. به گفته هواداران این درمان، تریکلوزان می تواند رشد باکتری های مرتبط با این بیماری پوستی را متوقف کند، اما سازمان غذا و دارو از سال 2017، استفاده از تریکلوزان را ممنوع نمود، چون شواهدی پیدا شد که در آن، تریکلوزان موجب کاهش سطح هورمون تیروئید و افزایش خطر مقاومت آنتی بیوتیکی می گردد. از سوی دیگر، متخصصان پوست هشدار می دهند که وجود فلوراید در خمیردندان حتی می تواند آکنه را بدتر کند و بعلاوه می تواند منجر به خشکی و سوزش پوست گردد. به طور کلی، به یاد داشته باشید که درمان های خانگی نباید اولین انتخاب برای درمان بیماری ها باشد. درست است که بعضی از این درمان ها بی ضرر هستند و می توانند به کاهش علائم بیماری یاری نمایند، اما بعضی از این درمان ها به علت ناکارآمد بودنشان و ایجاد اثرات نامطلوب خطرناک هستند.

راهکار

در حال حاضر، طیف گسترده ای از درمان های رایگان و نسخه ای آکنه وجود دارد. با این حال، آن ها بدون عوارض جانبی نیستند؛ بنابراین مهم است که با یک متخصص پوست مشورت کنید.

2. روغن یا کره برای درمان سوختگی

استفاده از روغن یا کره برای تسکین سوختگی یکی از خطرناک ترین درمان های خانگی است، زیرا هر دوی این مواد خنک شدن پوست را کند می نمایند و می توانند محیطی ایده آل برای رشد باکتری ها فراهم نمایند.

راهکار

مقالات منتشر شده نشان می دهد که بهتر است از آب سرد روی سوختگی استفاده گردد. اگر سوختگی ناشی از یک ماده شیمیایی باشد، بهتر است پوست سوخته را به مدت 10 تا 15 دقیقه زیر آب نگه دارید. یکی دیگر از اقداماتی که ممکن است به درمان سوختگی یاری کند، قرار دادن یک پارچه مرطوب روی محل سوختگی است. در هر صورت، اگر آسیب جدی بود باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

3. نقره کلوئیدی برای سیستم ایمنی

مکمل های کلوئید نقره با ادعای این که این دارو ها می توانند با فرایند های عفونی مبارزه نموده و سرطان را درمان نمایند، به سرعت در بین مردم محبوب شدند. با این حال براساس تحقیقات منتشر شده، هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ها وجود ندارد. در عوض، مصرف خوراکی کلوئید نقره منجر به تجمع ذرات آن در بدن شده و با گذشت زمان، این امر باعث تغییر رنگ پوست و سایر اندام ها (آرژیری) می گردد. در موارد نادر و شدید، مصرف زیاد این ماده منجر به تشنج و آسیب تماشا اندام ها می گردد.

راهکار

هنگامی که پای تقویت سیستم ایمنی بدن به میان می آید، بهبود سبک زندگی و رژیم غذایی لازم است. این به طور کلی به پیشگیری و بهبود بیماری های عفونی و مزمن یاری می نماید. بعلاوه وقتی صحبت از شرایطی مانند سرطان می گردد، درمان باید منحصراً به وسیله یک متخصص سرطان تجویز گردد.

4. بنزین یا نفت سفید برای شپش سر

استفاده از بنزین یا نفت سفید یکی از خطرناک ترین درمان های عامیانه برای مقابله با شپش سر است. سال ها اعتقاد بر این بود که این محلول ها شپش سر را از بین می برند، ولی تحقیقات اجرا شده مشخص کرد که بنزین یا نفت سفید برای درمان شپش سر نه تن ها اثری ندارد، بلکه به طور بالقوه سمی هستند و استفاده از آن ها می تواند باعث سوختگی شدید گردد.

راهکار

یک متخصص می گوید تنها راه ایمن و مؤثر برای درمان شپش سر، استفاده از دارو هایی است که به وسیله پزشک تجویز می گردد. علاوه بر این، شانه کردن مو با یک شانه دندانه ریز برای از بین بردن تخم ه ا بسیار مفید است.

5. درمان های خانگی خطرناک برای سرطان

استفاده از دارو های خانگی برای مبارزه با سرطان در سراسر دنیا توسعه یافته است. صنعت مکمل های طبیعی این ایده را که فرمول های گیاهی می توانند به توقف سرطان یاری نمایند، در بین افراد ترویج نموده است. اما باید به یاد داشته باشید که بسیاری از مکمل ها با تحقیقات آزمایشگاهی یا حیوانی توجیه می شوند که نتایج آن ها بحث برانگیز است. از این رو، هنگام مواجهه با سرطان، استفاده از آن ها خطرناک تلقی می گردد. موارد متعددی گزارش شده است که در آن بیماران درمان دارویی سرطان را با این تصور که این بیماری با درمان ه ای طبیعی ه م بهبود می یابد، کنار گذاشته اند. حتی کسانی هستند که تمایل به مصرف بیش از حد این دارو ها را دارند و فکر می نمایند که این دارو های طبیعی هیچ اثر نامطلوبی ندارند. این در خصوص فردی است که پس ازمصرف دوز های بالای عصاره هسته زردآلو با تصور این که این درمان می تواند پیشرفت سرطان پروستاتش را متوقف کند، دچار مسمومیت با سیانید شد. مانند او، بسیاری از بیماران دیگر پس از مصرف بیش از حد دارو های طبیعی و بدون نظارت پزشکی، سلامتی شان را به خطر انداخته اند. به یاد داشته باشید که همه این درمان های طبیعی می توانند با دارو های مورد استفاده برای سرطان تداخل داشته باشند که در این صورت خطر بیشتری را برای بیمار به همراه دارد.

راهکار

با توجه به پیچیدگی سرطان، درمان باید کاملاً با تجویز پزشک متخصص (انکولوژیست) باشد. در حال حاضر، رایج ترین درمان ها شامل گزینه هایی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی، ایمونوتراپی، درمان هدفمند و هورمون درمانی هستند. انتخاب هر یک از این گزینه ها به نوع سرطان و ویژگی های فردی هر بیمار بستگی دارد. به هر حال اگر می خواهید از مکمل های طبیعی بهره ببرید، لازم است که به پزشک خود اطلاع دهید. این مشخص می نماید که آیا مصرف آن بی خطر است یا نه.

فهرست درمان های خانگی تقریباً زیاد است. به همین علت قبل از استفاده از هر یک از آن ها باید آگاهی خود را درموردشان بالا ببرید یا در خصوص عوارض جانبی احتمالی آن ها با پزشک مشورت کنید. توصیه می گردد قبل از امتحان کردن هر گونه درمان طبیعی، عواملی مانند شرایط فعلی سلامتی، استفاده از دارو ها و سن خود را در نظر بگیرید. این ویژگی ها مشخص می نمایند که آیا یک دارو برای استفاده شما بی خطر است یا خیر.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "این درمان های خانگی می تواند بسیار خطرناک باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این درمان های خانگی می تواند بسیار خطرناک باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید