سلامتی و پزشکی

دومین سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز در تهران برگزار می شود

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، دومین سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز در تهران برگزار می شود.

12 بهمن 1402

اختلال عاطفی فصلی چیست؟، چند توصیه برای پیشگیری

آیا در ماه های زمستان بیش از آنچه فکر می کنید احساس بی حالی و ناراحتی دارید؟ اگر چنین است، ممکن است به افسردگی فصلی مبتلا شده باشید که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) نیز شناخته می گردد.

4 بهمن 1402

10 کابوس مشترکی که اغلب انسان ها در خواب می بینند

در حال دویدن هستید، ولی به جایی نمی رسید، در حال سقوط از بلندی هستید، اما به زمین برخورد نمی کنید، مرگ عزیزانتان را می بینید، ولی هیچ کاری از دست شما برنمی آید. دانشمندان می گویند کابوس های مشترک انسان ها محدود به این موارد نمی گردد.

28 شهریور 1402

خطر تصادف با نور زننده: لامپ های LED در چراغ های جلوی ماشین رانندگی در شب را غیرقابل تحمل می نماید

کارشناسان می گویند لامپ های جلوی از نوع LED بسیار درخشان در چراغ های جلوی ماشین ها رانندگی در شب را به خصوص برای رانندگان در سنین بالاتر غیرقابل تحمل و خطرناک می نماید.

27 اردیبهشت 1402

استاتین ها ریسک بیماری قلبی را در مبتلایان HIV کاهش می دهند

حال یک مطالعه تازه نشان می دهد که دارو های استاتین می توانند خطر مسائل جدی قلبی را در این گروه از بیماران، تا بیش از یک سوم کاهش دهند.

27 فروردین 1402

ساعت طلایی برای درمان سکته مغزی: تزریق داروی حل کننده لخته از آسیب مغز می کاهد

شایع ترین نوع سکته مغزی ناشی انسداد شریان های خون رسان به مغز بوسیله لخته های خونی است و در این نوع سکته مغزی درمان زودرس با داروهای حل کننده لخته می تواند میزان آسیب و ناتوانی ناشی از این بیماری را محدود کند، اما این درمان باید به اصطلاح در یک دوره یا...

22 فروردین 1402

شتر ها و کوسه ها ناجی میلیون ها انسان از مرگ حتمی !

دانشمندان امیدوارند تا بتوانند با بهره گیری از آنتی بادی های مهم در بدن حیواناتی مثل شتر و کوسه برای درمان برخی بیماری های انسانی از سرطان گرفته تا کووید 19 اقدام کنند.

2 فروردین 1402

آموزش و پرورش: انتشار گاز فلفل علت بدحالی دانش آموزان اصفهان، مسمومیت دروغ بود

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: از آنجایی که سلامت کلیه دانش آموزان حاضر در مدرسه برای عوامل مدرسه ارجحیت دارد، مسئولان مدرسه بلافاصله با اورژانس تماس گرفته تا از سلامت کلیه دانش آموزان اطمینان حاصل کنند....

16 اسفند 1401

روزنامه رسالت: آمار بالای مهاجرت پزشکان را جعل کردند که تعرفه خدمات پزشکی را بالا ببرند!

از منظر بعضی کارشناسان، این موضوع ناشی از فراوری خبر سازمان نظام پزشکی در ایام تصویب بودجه برای تغییر تعرفه ها به نفع پزشکان است!

13 اسفند 1401

شهرام عبدلی همچنان در کمای عمیق است

شرایط جسمانی شهرام عبدلی، بازیگر سینما و تلویزیون تغییری به وجود نیامده و او همچنان در کمای عمیق به سر می برد.

2 اسفند 1401

این درمان های خانگی می تواند بسیار خطرناک باشد!

استفاده از بعضی از درمان های خانگی در بین بیشتر افراد رایج است. بنابراین، توصیه می گردد که آگاهی خود را نسبت به این درمان ها بالا ببرید، بدانید که چرا آن ها مضر هستند و در پی جایگزین برای آن ها باشید.

1 اسفند 1401

(ویدئو + عکس) سِنتی وی؛ ربات بازرس و دستیار تازه کشاورزان!

سنتی وی محصول شرکت رباتیک مروپی (Meropy) می تواند به وسیله ارائه راهکار هایی برای رشد و مراقبت از محصولات کشاورزی و بهینه سازی طرح های آزمایشی عملکرد کشاورزان را بهبود ببخشد...

5 بهمن 1401

گزینه های سفر و سرگرمی در آخر هفته

دم دست ترین گزینه ها برای آخر هفته: پیاده روی و کوهنوردی، اقامتگاه های روستایی اطراف شهرها را تجربه کنید، سینما گزینه ای برای گذراندن تعطیلات، برنامه ریزی سفر در بهمن ماه.

3 بهمن 1401

هادی خانیکی: به گونه ای مریضیم که بهایش برایمان آزادی است

هادی خانیکی در روزنامه اعتماد نوشت: مدتی است از دنیا سرطانی پا به دنیای پسا سرطانی نهاده ام، دنیایی که گویی می خواهد ساکنانش را با شتاب پیشا سرطانی کند و آب های رفته را به جوی بازگرداند. در دنیای سرطانی هادی بودم، اما دنیای سرطانی نیمی از وزنم را گرفت...

30 دی 1401

نکاتی درباره سفر خانم ها به تنهایی ، کار جالب کریستین ادیس

کریستین ادیس (Kristin Addis) از بلاگ الهه شعر و موسیقی سفر من باش (Be My Travel Muse) به طور منظم ستون مربوط به زنانی که تنها سفر می نمایند ما را می نویسد. این عنوان موضوعی بود که من نمی توانستم آن را پوشش دهم، بنابراین از او خواستم تا به عناوین و موضوعات خاص در بین نکاتی...

22 دی 1401

هتل 7 ستاره ، معرفی لوکس ترین هتل های دنیا

در این مطلب از گران ترین هتل های جهان و لوکس ترین هتل های جهان برایتان می گوییم، از پدیده ای نوظهور به نام هتل 7 ستاره. حتما برای شما نیز جالب است که هتل های 7 ستاره جهان را بشناسید و با ویژگی ها و قابلیت های آن ها آشنا شوید. اگر دوست دارید بدانید این هتل های...

20 دی 1401
5 دی 1401

جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده در ایران

در شهرهای مختلف کشور ایران جاذبه های تاریخی و گردشگری بی نظیری وجود دارد که کم و بیش گمنام هستند و گردشگران کمتری از این مکان ها تماشا نموده اند.

23 آذر 1401

جایگزین یارانه نقدی آماده شد

حمید فرداد مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) از آماده سازی بستر شبکه ملی اعتبار برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در راستای اجرای سیاست های عدالت محور دولت مردمی سیزدهم اطلاع داد.

19 آذر 1401

دستاورد های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهم ترین دستاورد های این معاونت را طی یک سال گذشته اعلام نمود.

1 آذر 1401
تعداد: (236)