نرم افزار و اپلیکیشن

چرا فایل های تکراری برای کامپیوتر ضرر دارند؟

وجود فایل های تکراری یکی از نتایج ناگزیر کار پیوسته با رایانه است اما همین موضوع ساده می تواند در بلندمدت تجربه کار با کامپیوتر را با چالش روبرو کند و حتی آسیب زا باشد.

18 مرداد 1402

تهران مشهد را با هواپیما سفر نکنید!

سفر یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر فرد است. در طول سال مسافران زیادی هستند که با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله: اتوبوس، قطار و یا هواپیما سفر می کنند. برای سفر به برخی از شهرها هر سه امکان خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما وجود دارد. مشهد به عنوان قطب مذهبی...

30 فروردین 1402

جایگزین یارانه نقدی آماده شد

حمید فرداد مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) از آماده سازی بستر شبکه ملی اعتبار برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در راستای اجرای سیاست های عدالت محور دولت مردمی سیزدهم اطلاع داد.

19 آذر 1401

آلبینیسم یا بیماری زالی؛ همه چیز درباره این بیماری نادر

آلبینیسم (Albinism) یا زالی، بیماری خاص و نادری است که در انسان ایجاد شده و با این که خطر مرگ برای فرد در پی ندارد اما سختی و مشقت هایی را برای بیمار به همراه دارد. با این حال، از دلایل بروز این بیماری چه اطلاعاتی در دسترس است؟ آیا بیماری زالی درمان می گردد؟...

27 مرداد 1401

اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 چگونه دنیای ساعت های هوشمند را متحول می نماید؟

اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1، تراشه مورد انتظار کوالکام برای ساعت های هوشمند است که انتظار می رود تحول بزرگی در آینده این گجت های پوشیدنی کوچک به وجود بیاورد.

12 مرداد 1401

پیش نمایش بازی اورواچ 2؛ سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند!

بازی اورواچ (Overwatch) یکی از برترین عناوین شوتر ساخته شده در 10 سال اخیر است. این بازی با خلاقیتی که در زمینه کاراکترها داشته باعث شده تا سبک شوتر که تنوع بسیار کمی داشت، بسیار جالب و مفرح بشود. سازنده اورواچ شرکت بلیزارد (Blizzard) بوده که در این مدت خبرهای زیادی...

8 مرداد 1401

از اپل کارپلی تا اندروید اوتو!

از هنگامی که خودرو اختراع شد و خودروسازان بزرگ شکل گرفتند، آن ها در پی فشرده سازی یا به نوعی جمع و جور کردن انواع آپشن ها در داخل کابین بودند. یکی از بخشهایی که همواره میزبان این آپشن ها و امکانات بی شمار می رفته کنسول وسط خودرو بوده است.

7 مرداد 1401

بخش حریم خصوصی گوگل پلی تغییر می نماید، اما این تغییر شاید نگران تان کند

اینطور که به نظر می رسد، گوگل می خواهد صفحه مربوط به بخش امنیتی و حریم خصوصی اپلیکیشن ها را در فروشگاه پلی استور تغییر دهد اما این اتفاق لزوما چیز خوبی نیست.

5 مرداد 1401

آیفون 13 یا آیفون 14؛ آیفون آینده ارزش صبر کردن دارد؟

شرکت اپل هر ساله و به طور معمول در تابستان، نوترین گوشی های سری آیفون خود را راهی بازار می نماید که برای سال 2022، سری آیفون 14 خواهند بود. اما بعضی از افرادی که علاقمند به این گوشی ها هستند، اغلب این سوال در فکر مطرح می گردد که سری نو چه تفاوت هایی با سری...

17 تیر 1401

ایکس باکس گیم پس به زودی اکانت خانوادگی چند کاربره خواهد داشت

اینطور که به نظر می رسد مایکروسافت (Microsoft) قصد دارد تا اشتراک خود را به روز کند. طبق چیزی که اعلام شده این شرکت قصد دارد تا حالت خانواده را به گیم پس (Game Pass) اضافه کند. این حالت باعث خواهد شد تا چندین نفر از یک اشتراک استفاده کنند.

9 تیر 1401

7 ترفند برای افزایش عمر باتری گوشی آیفون

چه یک آیفون قدیمی با باتری فرسوده داشته باشید یا یک آیفون جدیدتر داشته باشید، در هر دو صورت ترفند هایی برای افزایش عمر باتری آن ها وجود دارد. انجام روش هایی که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم، به طور محسوسی عمر باتری گوشی آیفون شما را افزایش می دهد....

9 اردیبهشت 1401

اجرای ویندوز 11 روی گوشی به لطف اندروید 13 ممکن شد

اندروید 13 در نگاه اول نسبت به نسل قبلی ارتقای جذابی به نظر نمی رسد اما یکی از مهم ترین ویژگی های تازه این نسخه، امکان پذیر شدن اجرای سیستم عامل هایی مانند ویندوز 11 در ماشین مجازی (VM) است.

28 فروردین 1401

بهترین نوع فونت برای طراحی بسته بندی کدام است؟

فونت را می توان به عنوان شخصیت خاص خود در نظر گرفت، درست مانند مردم. فونت ها می توانند گستاخانه، احمقانه، ظریف، سرد، ساده، سختگیرانه، شاداب یا صادق باشند. استفاده خوب از تایپوگرافی بسیار مفید است، و انتخاب فونت شما تأثیر قابل توجهی در انتقال مناسب پیام...

24 بهمن 1400

رابط کاربری نو مایکروسافت آفیس این هفته برای تمام کاربران منتشر می گردد

مایکروسافت در این هفته طی یک به روزرسانی، رابط کاربری نو مجموعه آفیس را به این اپلیکیشن اضافه می نماید و تمام کاربران نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

28 دی 1400

هتل های پیشنهادی دولت کانادا برای قرنطینه مسافران خارجی

دولت کانادا فهرستی از بعضی هتل های مورد تایید را برای قرنطینه مسافران خارجی معرفی نموده است. از تاریخ 22 فوریه مسافران خارجی که به وسیله هوایی به کانادا می آیند باید در بدو ورود تست کرونا بدهند. بعد از تست باید تا سه روز منتظر دریافت نتایج از یکی از مراکز...

17 دی 1400

پلتفرم دیجیتالی که تبدیل به اکوسیستم آموزش مجازی شد

خبرگزاری تسنیم: اسفند 98 کرونا همه را غافلگیر کرد، مخاطرات ادامه آموزش در مدارس به شیوه حضوری، دانش آموزان را خانه نشین کرد، اما اگر دانش در ثریا هم باشد، ایرانیان برای فراگیری آن از چیزی فروگذار نخواهند کرد.

14 دی 1400

این اپلیکیشن در همه گوشی های اندرویدی پورت شد

تهران (پانا) - توسعه دهنده ای اپلیکشن Google Camera 8.3 که گوگل آن را به صورت انحصاری برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ساخته، برای استفاده در سایر گوشی های اندرویدی پورت کرد.

5 آذر 1400

سامانه هواداری پرسپولیس و استقلال در اوانو راه اندازی شد

سامانه هواداری باشگاه های پرسپولیس و استقلال در اپلیکیشن اوانو راه اندازی شده و طرفداران این دو تیم می توانند با انجام تراکنش و بدون پرداخت هزینه اضافه در آن، از تیم محبوب خود حمایت نمایند.

30 آبان 1400

ماسکی که با ورزش و سطح آلودگی سازگار می گردد

محققان نوعی دستگاه تنفس پویا ایجاد نموده اند که اندازه منافذ آن در پاسخ به شرایط متغیر مانند ورزش یا سطح آلودگی هوا تغییر می نماید و به کاربر اجازه می دهد در مواقعی که بالاترین سطح تصفیه لازم نیست، راحت تر نفس بکشد.

21 مهر 1400

لپ تاپ نو آنر با قدرتمندترین دوربین

تا به امروز اخبار مختلفی از جدیدترین لپ تاپ ساخت شرکت چینی آنر Honor منتشر شده که بعضی مشخصات آن را در حد شایعه ارائه می داد اما اکنون این سازنده چینی تیزری رسمی از این لپ تاپ را با نام Honor MagicBook V 14 منتشر نموده که حکایت از وجود یک تنظیم دوربین دوگانه 5 مگاپیکسلی...

6 مهر 1400
تعداد: (30)