اجرای ویندوز 11 روی گوشی به لطف اندروید 13 ممکن شد

به گزارش بهترین ها، اندروید 13 در نگاه اول نسبت به نسل قبلی ارتقای جذابی به نظر نمی رسد اما یکی از مهم ترین ویژگی های تازه این نسخه، امکان پذیر شدن اجرای سیستم عامل هایی مانند ویندوز 11 در ماشین مجازی (VM) است.

اجرای ویندوز 11 روی گوشی به لطف اندروید 13 ممکن شد

یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی در اکانت توییتر خود با انتشار چند تصویر و ویدیو از نصب نسخه Arm ویندوز 11 روی پیکسل 6 خبر داده است. او اعلام نموده که این گوشی مبتنی بر اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 است. در ادامه می توانید تصاویر منتشر شده مربوط به این موضوع را مشاهده کنید.

او خاطرنشان نموده که با این گوشی می تواند به راحتی کارهای مختلفی در ویندوز 11 انجام دهد ولی باید به عدم پشتیبانی از شتاب دهنده پردازنده گرافیکی (GPU acceleration) اشاره کنیم که این قابلیت منجر به افزایش کارایی و پاسخگویی بهتر پردازنده گرافیکی می گردد. با وجود این محدودیت ها، او توانسته بازی نوستالژیک Doom را در محیط مجازی ویندوز 11 اجرا کند که در ادامه می توانید ویدیوی آن را دیدن کنید.

این توسعه دهنده در کنار اجرای ویندوز 11، اعلام نموده که پیروز به اجرای چندین توزیع مختلف لینوکس بر روی پیکسل 6 هم شده است. اما در رابطه با علت امکان پذیر شدن این کار، باید بگوییم که اندروید 13 از فریم ورک جدیدی برای مجازی سازی بهره می برد.

این اولین باری نیست که نسخه Arm ویندوز روی گوشی اندرویدی نصب می گردد. چندین ماه قبل هم تعدادی از توسعه دهندگان پیروز شدند نسخه Arm ویندوز 10 و 11 را روی تعدادی از گوشی های مبتنی بر اسنپدراگون 845 نصب نمایند. اما به نظر می رسد در اندروید 13 این فرایند بسیار بهتر و ساده تر شده و احتمالا برنامه نویس ها برای این مشخصه قابلیت های جذابی را توسعه خواهند داد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اجرای ویندوز 11 روی گوشی به لطف اندروید 13 ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای ویندوز 11 روی گوشی به لطف اندروید 13 ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید