بیوگرافی مایکل شوماخر؛ مرد افسانه ای فرمول یک

به گزارش بهترین ها، نام مایکل شوماخر آنقدر پرآوازه است که در زبان عامه کشور ما هم، به یک صفت برای توصیف مهارت رانندگان تبدیل شده است! کمتر کسی پیدا می گردد که نام مایکل شوماخر آلمانی، پرافتخارترین راننده تاریخ فرمول یک را نشنیده باشد. زندگی مایکل شوماخر، هم در دوران حرفه ای و هم در دوران پیش و پس از آن داستان هایی دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به زندگینامه مایکل شوماخر یا همان مرد افسانه ای فرمول یک دنیا که ماشین بازهای دنیا و هواداران مسابقات فرمول یک خاطرات زیادی از او دارند.

بیوگرافی مایکل شوماخر؛ مرد افسانه ای فرمول یک

دوران کودکی و نوجوانی مایکل شوماخر

برای آنالیز زندگینامه مایکل شوماخر باید به سال های کودکی او بازگشت. مایکل شوماخر که با نام مستعار شومی شناخته می گردد، در سوم ژانویه سال 1969 در شهر هورت هرمولهاین متولد شد. تنها 4 سال سن داشت که تجربه سواری بر یک وسیله موتوری را تجربه کرد. پدر او رالف، به روی چهارچرخه اش موتور یک موتورسیکلت را نصب کرد. اما اولین ماشین، تنها مدت کوتاهی عمر کرد و شومی سوار بر آن به تیر چراغ برخورد کرد و وسیله موتوری او در هم شکست.

تصویری از کودکی مایکل شوماخر

این اتفاق باعث شد تا والدین او الیزابت و رالف، تصمیم بگیرند شومی را برای تعلیم اصولی و البته در شرایطی ایمن، در باشگاه اتومبیلرانی و مسابقات محلی ثبت نام نمایند و شومی به جوان ترین عضو این باشگاه تبدیل شد.

یک سال بعد، رالف که در یک پیست کارتینگ کار می کرد، برای پسرش یک ماشین کارتینگ کوچک خریداری کرد و مایکل با آن خودرو توانست در 6 سالگی اولین قهرمانی خود را کسب کند. با آنکه از همان اوایل کودکی زندگی شومی با اتومبیل رانی عجین شده بود، اما او یک انسان تک بعدی نبود. علاقه شدید وی به فوتبال و جودو، باعث شد در اوایل نوجوانی برای انتخاب رشته ورزشی، بین جودو و کارتینگ مردد گردد.

در نهایت او جودو را برگزید و در مسابقات همان سال رتبه سوم را کسب کند. پیروزیت او در این رشته هم ادامه دار بود و توانست در سن 15 سالگی قهرمانی آلمان و در 16 سالگی مقام دوم جوانان دنیا را کسب کند. البته انتخاب جودو هم نتوانست مایکل شوماخر جوان را از دنیای رانندگی دور کند و او توانست در سال های 1984 و 1985 به مقام قهرمانی مسابقات کارتینگ در کشور آلمان برسد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید از مسابقات فرمول یک بدانید

دوران جوانی شومی و شروع راه یک اسطوره

پس از قهرمانی های پی درپی در آلمان، در سال 1987 مایکل شوماخر نوزده ساله توانست مقام قهرمانی کارتینگ در اروپا را نیز از آن خود کند. با وجود پیروزیت در این رشته، او تصمیم گرفت تا از دنیای کارتینگ خداحافظی کند. در همان سال، مایکل ترک تحصیل کرد و به عنوان دستیار مکانیک مشغول به کار شد.

مسابقات فرمول 3، انتخاب بعدی شوماخر برای رشد استعداد خارق العاده خود در زمینه رانندگی بود. با آنکه اتومبیل های فرمول 3 از نظر قدرت و سرعت ضعیف تر از همتایان شان در مسابفات فرمول 1 هستند، تجربه چند سال حضور در مسابقات این رشته و انتها قهرمانی در سال 1990 سکوی پرتاب این اسطوره رانندگی دنیا شد.

مایکل شوماخر در دوران جوانی

بالاخره در سال 1991 مایکل شوماخر جوان به مسابقات فرمول 1 راه یافت. در تجربه اولین حضور در این مسابقات، شومی توانست به مقام هفتم گرندپری بلژیک دست یابد و خود را به عنوان پدیده نوظهور مسابقات فرمول 1 معرفی کند. بنتون اولین باشگاهی بود که مایکل شوماخر را به خدمت گرفت و او در سال 1992 با این تیم، نخستین قهرمانی گرندپری خود را در بلژیک به دست آورد.

چهار فصل حضور در بنتون با فتح 18 گرندپری و دو قهرمانی دنیا همراه بود. اولین مقام قهرمانی در دنیا در سال 1994، برای مایکل شوماخر با حواشی زیادی همراه بود. مطرح شدن شایعاتی پیرامون تغییرات و مشخصات فنی خودرو او، نخستین قهرمانی را با اما و اگر همراه کرد. طولی نکشید که شوماخر لیاقت و توان خود را به اثبات برساند و دومین قهرمانی دنیا او در سال 1995 به ثبت رسید و این شروع فرایند قهرمانی ها در زندگینامه مایکل شوماخر بود.

در همان سال، شوماخر به تیم فراری پیوست. آخرین قهرمانی دنیا برای فراری در سال 1979 به وسیله شکتر ثبت شده بود و حضور شوماخر جانی دوباره به این تیم بخشید. او توانست در 1996، سه قهرمانی و در سال 1997، 5 مقام قهرمانی گرندپری برای فراری کسب کند.

مایکل شوماخر بر سکوی قهرمانی

فصل 1998 تا 1999 دوران کم فروغ حرفه ای او بود. در سال 2000 شوماخر طلسم 21 ساله فراری را شکست و توانست اولین قهرمانی دنیا را در قالب این تیم به دست آورد. بعد از آن، به طرز شگفت انگیزی 4 فصل متوالی قهرمان دنیا شد.

با مرور زندگینامه مایکل شوماخر باید گفت که سال 2003 طلایی ترین سال زندگی او بود که توانست با کسب پنجمین قهرمانی متوالی و ششمین قهرمانی دنیا، رکورد مانوئل فانجیو که 50 سال دست نیافتنی بود را بشکند. شومی سال 2005 هفتمین قهرمانی و در سال 2006 مقام دوم را در مسابقات قهرمانی دنیا کسب کرد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه انزو فراری؛ بنیان گذار غول خودروسازی فراری

دوران بازنشستگی مایکل شوماخر

دوران بازنشستگی در بیوگرافی مایکل شوماخر هم دوران پرتلاطمی بود. کسب پیروزیت ها و قهرمانی های پیاپی برای بسیاری از ورزشکاران، سبب می گردد مجذوب کنندهیت پیروزی و انگیزه قهرمانی در آنها کم گردد و باعث افت و یا کناره گیری آنها از دنیای حرف های گردد. اما مایکل شوماخر با وجود قهرمانی های متعدد به سختی توانست بازنشستگی را بپذیرد و از دنیای هیجان و سرعت فرمول 1 فاصله بگیرد.

اولین بار در سال 2006 که شومی مقام دوم دنیا را به دست آورد و 7 گرندپری را هم برد، اعلام بازنشستگی کرد. شوماخر که از دنیای مسابقات خداحافظی نموده بود و به عنوان مشاور در فراری حضور داشت، تنها سه سال دوری را تحمل کرد و در سال 2010 بار دیگر به میدان رقابت بازگشت.

شوماخر 41 ساله این بار به تیم نوپای مرسدس بنز پیوست و به مدت سه فصل پیاپی با این تیم در مسابقات شرکت کرد. در این سه سال این راننده افسانه ای تنها توانست یک بار بر روی سکو برود و در نهایت سال 2012، پایانی بود برای حضور شوماخر بزرگ در پیست مسابقات فرمول یک.

تصادف، کُما و دوران سخت زندگی مایکل شوماخر

شاید فصل پایانی زندگینامه مایکل شوماخر برای طرفدارانش خوشایند نبود. در آخرین روز زمستان 2013، خبری منتشر شد که شوکی بزرگ به جامعه اتومبیل رانی و دوستداران مایکل شوماخر کبیر وارد کرد. مایکل که به همراه پسر خود برای سرگرمی به یکی از پیست های اسکی فرانسه رفته بود، با وجود تبحر بالا و تجهیز کامل از نظر ایمنی، در برخورد با یک صخره از ناحیه سر دچار آسیب شدید شد و به کما فرو رفت.

این کما نزدیک به 7 ماه طول کشید و او در ماه ژوئن سال بعد به هوش آمد. از زندگی مایکل شوماخر بعد از کما، با گذشت 7 سال اطلاعات چندانی منتشر نشده است و خانواده وی او را کاملا از هیاهوی رسانه ها دور نگه داشته داشته اند.

با این حال، خبرهای معدودی که از آشنایان و نزدیکان به خانواده شوماخر به گوش می رسد، حاکی از آن است که شوماخر هوشیاری خود را کاملا به دست آورده است. او اکنون در ویلای خود در لوزان همراه با کادر و امکانات کامل درمانی و به دور از هیاهو به سر می برد.

بیشتر بخوانید: لیست سریعترین اتومبیل های دنیا

زندگی شخصی مایکل شوماخر

مایکل شوماخر در سال 1995 با کارینا بش ازدواج کرد. حاصل این ازدواج، دو فرزند به نام های جینا مارینا و مایک است. شومی در تمام سال های معروفیت به شدت حامی و مراقب حریم شخصی خانواده خود بود و زندگی شخصی خود را از کانون توجه دور نگه داشت.

با مرور بیوگرافی مایک شوماخر متوجه می گردد که او اصلا دوست نداشت که پسرش مایک راه او را دنبال کند. آگاهی از راه پر مخاطره که سال ها آن را با تمام پیچ و خمش گذرانده بود باعث می شد تا مایکل کوشش کند پسرش را از پیست های اتومبیلرانی دور نگه دارد. اما کوشش او به ثمر ننشست و مایک هم به جرگه اتومبیل رانان پیوست تا شاید بتواند تکرار افسانه شوماخر باشد.

مایک؛ پسر مایکل شوماخر

مایکل شوماخر با وجود ثروت فراوان بسیار ساده زندگی می نماید و در کمال تعجب علاقه ای به اتومبیل های لاکچری ندارد. یک فیات ابارت 500 برای استفاده شخصی و یک فیات کروما برای استفاده خانوادگی، تنها اتومبیل های پارکینگ منزل شوماخرهاست. البته کمپانی فراری پس از دوران بازنشستگی به عنوان هدیه، یک دستگاه فراری FXX به او اهدا کرد.

فصل 1997، بدترین فصل حرفه ای مایکل شوماخر بود. در آخرین گرندپری فصل 97، شوماخر که جایگاه دوم را داشت، سعی کرد حریفش ویلنوئف را از پیست خارج کند. هرچند پیروز به این کار نشد، اما مقام دوم و تمامی امتیازات کسب شده در طول آن فصل از وی کسر شد.

تنها مصدومیت دوران حرفه ای مایکل شوماخر در فصل 1999 و در یک تصادف در گرندپری ایتالیا رخ داد. شکستن پای مایکل در این حادثه باعث شد مسابقات آن فصل را از دست بدهد.

مایکل شوماخر بسیار به کارهای بشردوستانه علاقه مند است و درصد قابل توجهی از درآمدش را صرف امور خیریه می نماید. در سال 2002 شومی به عنوان سفیر ویژه یونسکو انتخاب شد. یکی از اقدامات تحسین برانگیز او، یاری 10 میلیون دلاری به آسیب دیدگان سونامی سال 2004 در هند بود.

بیشتر بخوانید: ایمن ترین خودروهای دنیا در سال 2020 کدامند؟

رکوردها؛ فصل آخر زندگینامه مایکل شوماخر

  • مایکل شوماخر در سال 2000، پس از وقفه 21 ساله پیروز به کسب عنوان قهرمانی برای تیم فراری شد.
  • اسطوره فرمول یک با کسب هفت قهرمانی پی در پی در دنیا رکورد خارق العاده از خود به ثبت رسانده است. این در حالی است که، رکورد سابق قهرمانی های پی درپی، با 5 قهرمانی در اختیار مانوئل فانجیو قرار داشت و طی 50 سال هیچکس پیروز به دستیابی به این رکورد نشده نبود.
  • شوماخر با ثبت 91 پیروزی، رکورددار بیشترین قهرمانی در گرندپری است. رکورددار قبلی گرندپری 39 قهرمانی کمتر از شوماخر کسب نموده است!

امیدواریم که مطالعه زندگینامه مایکل شوماخر برای شما هم مجذوب کننده بوده است. از نظر شما برترین راننده مسابقات فرمول یک دنیا چه کسی است؟

منبع: بلاگ دیوار

به "بیوگرافی مایکل شوماخر؛ مرد افسانه ای فرمول یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی مایکل شوماخر؛ مرد افسانه ای فرمول یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید