خریدی دلچسب در موریس

به گزارش بهترین ها، خرید در جزیره موریس به هیچ وجه شبیه تجربه خرید در کشورهای آسیایی مانند تایلند نیست.

انتظار نداشته باشید که فروشندگان موریس هم مانند این کشورها علاقه زیادی به سر و کله زدن و وقت گذراندن با مشتریان داشته باشند. در بسیاری از فروشگاه های این کشور، قیمت ها مقطوع بوده و نهایت تخفیفی که از سوی مغازه دارها ممکن است ارائه گردد، 10 یا حداکثر 20 درصد است. در این جزیره بعلاوه نمایندگی بسیاری از پوشاک و برندهای معتبر جهانی وجود دارد که قیمت ها در آن کاملا مقطوع بوده و تنها در صورت وجود تخفیف های رسمی و سراسری این برند؛ می توانید از آن ها بهره مند شوید. این جزیره بعلاوه محل مناسبی برای خرید جواهراتی با طراحی های فوق العاده و منحصر به فرد محسوب می گردد. طیف وسیعی از صنایع دستی، مصنوعات هنری مانند گل های مصنوعی، قایق های چوبی دکوری و … نیز در این جزیره به فروش می رسد که هر یک در نوع خود منحصر به فرد هستند. به یاری سیستم حمل و نقل عمومی می توانید به راحتی به مراکز خرید و بازارهای این جزیره دسترسی داشته باشید، در این جزیره بعلاوه تورهای ویژه یک روزه خرید و بازارگردی از سوی مراکز توریستی ارائه می گردد که شما را به مهم ترین بازارها و مراکز خرید خواهد برد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

خریدی دلچسب در موریس

سبک های غذایی در جزیره موریس

جزیره موریس، بهشت حواس است، نه فقط به علت دارا بودن منظره ها زیبای طبیعی و منظره های زیبا بلکه به علت غذاهای بسیار خوشمزه و متنوع این جزیره! افراد علاقه مند به غذاهای تازه، می توانند انواع مختلفی از غذاهای متنوع را در موریس امتحان نمایند. طعم ها و ترکیبات استثنائی که ماحصل سبک ها و سنت های غذایی مردم مهاجری است که در طول چند سده از گوشه و کنار دنیا به این جزیره مهاجرت نموده اند، سبک غذایی ویژه جزیره موریس را شکل داده است.

در بخش های مختلف این جزیره برنج و انواع نان های موسوم به چاپاتی (chapattis) ، روتی (roti) و پاروتا (paratha) همراه با غذا مصرف می گردد. مهم ترین ادویه های مورد استفاده در غذاهای موریسی عبارت هستند از: زعفران، دارچین، هل، میخک، ادویه های هندی و گیاهانی مانند آویشن، ریحان، برگ کاری که در طیف مختلف غذاها و خورشت ها و سوپ ها استفاده می گردد. سبزیجات، لوبیا و ترشی معمولا در کنار غذا سرو شده و دال پوری و نان (Dholl puri and roti) که یک غذای هندی محسوب می گردد را می توان به نوعی فیش اند چیپس جزیره موریس محسوب کرد.

انواع غذاهای بریانی که نوعی غذای مغولی است (برنج مخلوط مرکب از ادویه، خامه، سبزیجاتی مانند گشنیز، سیر و زنجبیل و یکی از موارد گوشت مرغ، گوسفند، ماهی یا تخم مرغ- مترجم)، از طریق مسلمانان جزیره تهیه می گردد.

در خیابان های جزیره موریس شما می توانید انواع مختلفی از میان وعده ها را تهیه کنید که مشهورترین آن ها (gateaux piments) است که نوعی کیک ادویه دار محسوب می گردد! انواع سمبوسه های مختلف و غذاهای دریایی نیز از طریق دست فروشان فروخته می گردد. غذای مشهور دیگر موریسی متشکل از مواد پایه پیاز و گوجه فرنگی بوده و (Rougaille) نامیده می گردد. این غذا معمولا با ماهی و گوشت یا سایر محصولات دریایی مصرف شده و به طور دائمی از طریق مردم محلی خورده می گردد.

مردم موریس به شیرینی جات علاقه زیادی داشته و انواع کیک و شیرینی در این کشور فراوری و مصرف می گردد. در شیرینی فروش های این کشور انواع شیرینی های مشابه فرانسه و بعلاوه شیرینی جات مشهور هندی مانند گلاب جامون (Gulab Jamun) و راسگولا (Rasgulla) فروخته می گردد. غذاهای خیابانی در موریس بسیار محبوب بوده و گاه شاهد تشکیل صف برای خرید غذا از غرفه های خیابانی هستیم.

نکاتی مهم برای خوردن ناهاری مطبوع : گوشت کباب شده گوسفند ، اردک یا گوزن با سس کاری را می توان یکی از جالب ترین ناهارهای پیشنهادی در جزیره موریس دانست. رستوران (Domaine du Chasseurs alfresco Panoramour) برترین گزینه برای سفارش این غذا در جزیره موریس محسوب می گردد. این رستوران بر فراز یک صخره بلند قرار گرفته و از محل پارکینگ خودروها باید از طریق تعدادی پله به بالای صخره برسید. اگر یکی از غذاهای ویژه این رستوران را سفارش دهید می توانید از خدمات تاکسی رایگان آن در بازگشت بهره ببرید. در فرودگاه جزیره موریس هم سعی کنید در رستوران های بیرون فرودگاه غذا بخورید زیرا رستوران ها و کافه های داخل فرودگاه و به ویژه پس از بخش کنترل گذرنامه، گران و نسبتا بی کیفیت هستند.

بعضی نکات مهم برای گشت و گذار در جزیره موریس:

در مجموع جزیره موریس کشور امن و مناسبی است اما بهتر است در طول سفر کوشش کنید از وسایل ارزشمند و قیمتی خود محافظت نموده و سعی کنید پیش از سفر حتما خود را تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار داده و از جزئیات خدمات بیمه آگاه شوید. چرا که اگر برای وسایل شما اتفاقی بیفتد دیگر پشیمانی و ای کاش فایده ای ندارد. اطلاعات محل اقامت و گشت و گذار و تاریخ ورود و خروج خود به جزیره را به اطلاع یکی از آشنایان مورد اعتماد خود برسانید تا در صورت بروز مسائل پیش بینی نشده، وی بتواند پیگیر شرایط شما گردد. بعضی از نکات کلیدی در سفر به موریس به صورت لیست وار عبارت هستند از:

  • از تردد در منطقه ها دورافتاده به تنهایی به صورت جدی پرهیز کنید.
  • اشیای قیمتی خود را در معرض دید یا داخل خودرو قرار ندهید و سعی کنید آن را در جایی پنهان نموده که به سختی بتواند آن را پیدا کرد.
  • از پذیرفتن پیشنهادات عجیب مانند تورهای رایگان و موارد مشابه اجتناب کنید.
  • از سوار شدن به خودروهای شخصی مسافرکش اجتناب نموده و تنها از تاکسی های رسمی بهره ببرید. در بعضی موارد دزدها با این حقه شما را سوار نموده و در محلی خلوت، دارایی های ارزشمند شما را به سرقت می برند.
  • در صورت بروز هر مسئله ای، سریعا با پلیس ویژه گردشگری جزیره تماس گرفته و مراتب را به وی اطلاع دهید.

شماره تماس و آدرس پلیس خدمات گردشگری جزیره موریس:

The Tourist Police service (Police du Tourisme), +230 213 2818.

منبع: الی گشت

به "خریدی دلچسب در موریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریدی دلچسب در موریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید