مقایسه آذربایجان و ترکیه ، آذربایجان یا ترکیه

به گزارش بهترین ها، مهاجرت علت های مختلفی دارد اما به هر علت چه اجباری چه اختیاری شما بخواهید مهاجرت کنید باید مقدمات لازم قبل مهاجرت خود را انجام دهید ، یکی از این اقدامات آنالیز کشور مقصدی که قصد مهاجرت به آن را دارید می باشد. گاهی اوقات نیز تصمیم بین دو کشور می باشد که انتخاب را برای شما سخت خواهد نمود در این مقاله ما به مقایسه دو کشور آذربایجان و ترکیه که مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت می باشد خواهیم پرداخت تا اگر شما بین این دو کشور مردد شده اید راحت تر بتوانید انتخاب کنید.

مقایسه آذربایجان و ترکیه ، آذربایجان یا ترکیه

اقتصاد و شرایط زندگی

آذربایجان

کشور آذربایجان که از جنوب با ایران همسایه می باشد در قاره اسیا واقع شده است. آذربایجان در سال 1991 از شوروی سابق جدا شد و استقلال خودش را به دست آورد. دین رسمی و مشخصی در قانون اساسی آذربایجان وجود ندارد اما 89% جمعیت آذربایجان مسمان می باشند. جمعیت این کشور حدود 10ملیون می باشد که 90% آن ها نژادشان آذربایجانی و ما بقی از ملیت های دیگر می باشند.

مهاجرت تحصیلی به کشور آذربایجان یک روش بسیار عالی برای مهاجرت به این کشور است زیرا نظام آموزشی آن با کشورهای اروپایی مطابقت دارد با این تفاوت که هزینه تحصیل در آذربایجان بسیار کمتر از اروپا است. همین امر باعث شده تا آذربایجان در سال های اخیر مهاجران بیشتری را جذب کند. یکی دیگر از روش های راحت مهاجرت به این کشور سرمایه گذاری یا ثبت شرکت است که اگر سرمایه لازم را در این بخش داشته باشید گزینه مناسبی برای شما می باشد.

جمعیت و مساحت : کشور آذربایجان با 86،600 کیلومتر مربع مساحت و 9،417،000 نفر جمیعت کشوری در قاره آسیا می باشد.

پایتخت : باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، همچنین عظیمترین شهر و عظیمترین بندر این کشور است.

واحد پول : مانات با علامت اختصاری AZN، واحد پول رسمی جمهوری آذربایجان است. هر مانات برابر با 100 گپیک(Qapik) است.

درآمد : متوسط درآمد یک شهروند آذربایجانی به طور مثال در باکو تا سال 2019 تقریباً 250 دلار بود.

هزینه زندگی : آذربایجان نسبت به کشورهای اروپای شمالی یا کشورهای آسیایی مانند ژاپن و چین هزینه زندگی پایین تری دارد.

حمل و نقل : آذربایجان دارای وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، تراموا، اتوبوس برقی و مترو است. تمام این وسایل نقلیه همگی ارزان و گسترده هستند اما کیفیت و میزان راحتی آن ها با یکدیگر تفاوت دارد.

ترکیه

ترکیه کشوری توریستی و از نظر جغرافیایی منحصر به فرد است زیرا که بخش هایی از این کشور در آسیا و بخش های دیگری در اروپا واقع شده است، این کشور که در همسایگی ایران واقع شده است در سال های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است و به کشورهای مهم خاورمیانه تبدیل شده است. روش های ورود به کشور ترکیه بسیار متفاوت است و بستگی به نوع مهاجرتتان فرق خواهد نمود.

جمعیت و مساحت : ترکیه با 783٬562 کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به 80 ملیون جمعیت می باشد.

پایتخت : آنکارا که دومین شهر عظیم ترکیه بعد از استانبول است پایتخت این کشور است.

واحد پول : واحد پول این کشور لیر با علامت اختصاری TL است.

درآمد : حداقل درآمد در ترکیه در سال 2018 مبلغ 67.65 لیر (روزانه) و 2،000 لیر (ماهانه) بوده است. و حداکثر درآمد در ترکیه مبلغ 15،000 لیر (ماهانه) به بالا است.

هزینه زندگی : میانگین هزینه زندگی در این ترکیه، حدوداً بین 2.500 تا 3.000 لیر (تقریباً معادل 500 تا 600 دلار) در ماه می باشد.

حمل و نقل : انواع مختلف وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور وجود دارد که برای استفاده از آن ها باید کارت های مخصوص تهیه کنید. هزینه اولیه این کارت ها هم حدود 10 لیر و تقریبا 6 لیر اون به عنوان شارژ اولیه قابل استفاده است.

خوراک و غذا

آذربایجان

از آنجایی که یه زمانی این کشور جزوه خاک ایران بوده است شباهت فرهنگی و حتی غذایی زیاد با کشورما بلخصوص استان هاش شمال غربی ایران دارد ، در ادامه تعدادی از غذای های مشهور این کشور را برایتان بیان نموده ایم:

پلو (Plov) :

این غذا که از غذاهای سنتی آذربایجان است از برنج و گوشت تشکیل شده است و مشابه آن در کشور های اروپایی و آفریقایی نیز به چشم میخورد. از مواد اصلی این غذا؛ برنج، زعفران، دارچین و گیاهان معطر است و روی آن گوشت سرخ شده گوسفند، مرغ، بره یا گاو می گذارند همچنین مخلوطی از سبزیجات و میوه های تازه و گاهی میوه های خشک و آجیل کنارش سرو می نمایند.

آش دوغ یا دوگا (Dovga) :

طرزتهیه این اش همچون آش دوغ های ایران است و در پخت آن از انواع سبزیجات مثل گشنیز و شوید و همچنین برنج و نخود و ماست استفاده می گردد.

قوتاب (ختاب):

قوتاب نوعی نان پهن است که داخل آن را با مواد مختلفی مانند گوشت، اسفناج، پنیر و کدو تنبل پر می نمایند. در ایران هم، در مناطق آذربایجان چنین غذایی درست می گردد که به آن ختاب می گویند.

ترکیه

ترکیه علاوه بر تنوع زیادی که در غذای خود دارد بسیار طبع نزدیکی به غذاهای ایرانی دارد و امتحان کردن غذاهای آن ها حتما بی ضرر خواهد بود در زیر تعدادی از غذاهای معروف و محبوب این کشور را بین نموده ایم:

دونر کباب | Kebap :

ترکیه به غذاهای گوشتی لذیذش معروف است و بدون شک یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه ای دونر کباب است. این کباب که به کباب ترکی هم آن را می شناسیم درایران هم پخته و در رستوران ها سرو می گردد.

لاهماجون | Lahmacun:

این غذا را به دلیل شباهتش به پیتزا ، پیتزای ترکی هم می نامند. مواد تشکیل دهنده این غذا گوشت چرخنموده، سبزیجات خرد شده، پیاز، گوجه و جعفری و ادویه هایی مثل آویشن، فلفل، دارچین و زردچوبه است که آن را روی خمیر (گاهی خمیر یوفکا) می ریزند و بعد داخل فر قرار می دهند.

کومپیر | Kumpir:

یکی دیگر از غذاهای معروف ترکیه کومپیر است که با سیب زمینی درست می گردد. این غذا البته بیشتر به عنوان میان وعده و غذای خیابانی سرو می گردد. کومپیر در واقع سیب زمینی شکم پر است که داخلش را با مواد مختلف و متنوعی پر می نمایند.

آب و هوا

آذربایجان

آب وهوای آذربایجان متنوع است. این تنوع شرایط آب و هوایی تحت تأثیر ویژگیهای زمین این کشور شکل می گیرد، جمهوری آذربایجان آنقدر سرد نمی باشد، بسیاری از مناطق کشور دارای آب و هوایی معتدل می باشد. میانگین دما در کشور حدود 15-14 درجه سانتی گراد (59-57 درجه فارنهایت) است. 40 درصد از خاک کشور آذربایجان را کوه ها تشکیل داده اند و مسلما وجود این کوه ها بر روی آب و هوای جمهوری آذربایجان تاثیر میگذارد.

ترکیه

به دلیل شرایط جغرافیایی ترکیه، نمی توان از آب و هوای کلی عمومی سخن گفت. در استانبول و در اطراف دریای مرمره آب و هوا معتدل است (زمستان 4 درجه سانتیگراد و تابستان 27 درجه سانتیگراد)؛ در زمستان دما می تواند کمتر از صفر باشد. در آناتولیای غربی، آب و هوای معتدل با دمای متوسط 9 درجه سانتی گراد در زمستان و 29 درجه سانتیگراد در تابستان است.

منبع: اینترنت

به "مقایسه آذربایجان و ترکیه ، آذربایجان یا ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه آذربایجان و ترکیه ، آذربایجان یا ترکیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آذربایجان و ترکیه ، آذربایجان یا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید