این اپلیکیشن در همه گوشی های اندرویدی پورت شد

به گزارش بهترین ها، تهران (پانا) - توسعه دهنده ای اپلیکشن Google Camera 8.3 که گوگل آن را به صورت انحصاری برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ساخته، برای استفاده در سایر گوشی های اندرویدی پورت کرد.

این اپلیکیشن در همه گوشی های اندرویدی پورت شد

به گزارش زومیت، گوگل اخیرا از نسل تازه پرچم داران خود یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رسما رونمایی نموده است. این سری از گوشی های گوگل برای اولین بار از تراشه اختصاصی این شرکت موسوم به تنسور بهره می برند. غول جستجوی اینترنت از نمایشگرهای باکیفیتی در سری پیکسل 6 استفاده نموده است و سایر مشخصات فنی این دو محصول نیز نسبت به قبل ارتقاء داده شده است. افزون براین، گوگل در پرچم داران تازهش از فناوری یادگیری ماشینی در کنار سخت افزار قدرتمند بهره گرفته است. به هرحال، قابلیت های تصویربرداری و دوربین، همواره یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی های سری پیسکل گوگل بوده است و سال جاری نیز شاهد ارائه امکانات تازهی در این زمینه هستیم.

بعضی از توسعه دهندگان شخص ثالث، اپلیکیشن اختصاصی دوربین گوگل را که در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ارائه شده است، در دسترس کاربران قرار داده اند؛ بدین ترتیب می توان با نصب این اپلیکیشن، از بسیاری قابلیت های اختصاصی دوربین پرچم داران تازه گوگل، روی سایر دستگاه های اندرویدی نیز استفاده کرد. کاربران می توانند فایل نصبی Google Camera 8.3 را از اینجا دانلود نمایند.

توسعه دهنده ای به نام BSG، نسخه پایدار اپلیکیشن دوربین گوگل (GCam 8.3) را برای دانلود در دسترس قرار داده است. این اپلیکیشن با همه دستگاه هایی که از اندروید 9، اندروید 10، اندروید 11 و اندروید 12 بهره می برند، سازگاری دارد. این نسخه از اپلیکیشن یادشده، از بیلد 4 نسخه آزمایشی اندروید 12 پورت و پس از آن برای اجرا شدن در سایر دستگاه های اندرویدی بهینه شده است. به هرحال نمی توان با اطمینان گفت که این اپلیکیشن با همه دستگاه های اندرویدی سازگاری کامل دارد.

هر دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با فناوری پیکسل سازی مجهز شده اند. گوگل یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض در کنار سنسور اصلی این دو محصول تعبیه نموده است. پیکسل 6 پرو بعلاوه به یک لنز 48 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز شده است که امکان بزرگ نمایی اپتیکال چهار برابری را ارائه می دهد. دوربین سلفی پیکسل 6 گوگل هشت مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و این درحالی است که پیکسل 6 پرو از یک دوربین سلفی 11/1 مگاپیکسلی بهره می برد.

دوربین پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو درکنار بهبودهای اعمال شده در اپلیکیشن Google Camera، از جمله حالت دید در شب، تصویربرداری نجومی، حالت پرتره و موارد دیگر، از قابلیت های تازهی بهره می برد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

پاک کن جادوئی (Magic Eraser): یک ابزار بسیار کاربری برای حذف سوژه های اضافه و غیرضروری در عکس های ثبت شده است. با این قابلیت می توان به راحتی سوژه های مورد نظر را از عکس ها حذف کرد.

قابلیت فیس دی بلر ( Face Deblur): تیرگی چهره در تصاویر ثبت شده، با استفاده از یادگیری ماشینی به طور اتوماتیک رفع خواهد شد. این ابزار به شما یاری می نماید عکس های بی کیفیت را به تصاویر مجذوب کننده تبدیل کنید.

تُن واقعی (Real Tone): این قابلیت باعث می گردد تا دوربین بتواند رنگ پوست افراد را در تصاویر با دقت زیاد ثبت کند. این مورد یکی از قابلیت های داخلی دوربین پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو است که به طور اتوماتیک روی همه تصاویر اعمال می گردد.

حالت حرکت (Motion Mode): این قابلیت درواقع ترکیبی از Exposure Long و Creative Blur است. این ویژگی برای مواقعی درحال تصویربرداری از یک سوژه متحرک هستید، کاربردی خواهد بود. این قابلیت یک حالت حرکتی تار روی سوژه متحرک اعمال می نماید که نهایتا به ایجاد تصاویر زیبا خواهد یاری خواهد نمود. بااین حال، Long Exposure برای ثبت لحظات در نور شب کاربردی خواهد بود؛ چراکه می توان بدون سه پایه، به راحتی راستا نور را روی تصویر ایجاد کرد.

اپلیکیشن تازه Google Camera، از طراحی تازهی بهره می برد و امکانات تازهی هم به آن اضافه شده است. با توجه به کد اپلیکیشن GCAM 8.3 به نظر می رسد امکان استفاده از دوربین های یاریی در آن فعال خواهد شد. بیشتر قابلیت های تازه این اپلیکیشن در نسخه پورت شده آن در دسترس واقع شده است، اما بعضی از امکانات تازه در بعضی از گوشی های هوشمند به درستی کار نمی نماید.

برای نصب و اجرای GCam 8.3 دستگاه شما باید اندروید 9 به بالا را اجرا و از API موسوم به Camera2 پشتیبانی کند. برای نصب و اجرای این اپلیکیشن پورت شده، احتیاج به انجام تنظیمات اضافه نخواهید داشت. البته می توان با اعمال یک سری از تغییرات و تنظیمات، حداکثر استفاده را از ویژگی های تازه اپلیکیشن دوربین گوگل ببرید.

همان طور که اشاره کردیم، شاید همه امکانات دوربین پیکسل 6 در همه گوشی های اندرویدی در دسترس نباشد. مراحل نصب نسخه پورت شده اپلیکیشن دوربین گوگل در ادامه شرح داده شده است.

1. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما یکی از نسخه های اندروید 9، اندروید 10، اندروید 11 یا اندروید 12 را اجرا و از API موسوم به Camera2 پشتیبانی می نماید.

2. اگر خدمات و اپلیکیشن های گوگل (Gapps) روی دستگاه شما نصب نیست، ابتدا آن ها را نصب کنید.

3. گزینه نصب از منابع ناشناس (unknown source installation) را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید.

4. بسته سازگار با دستگاه خود را دانلود کنید.

تبریک می گوئیم، اکنون شما می توانید فایل APK را نصب کنید و از امکانات تازه اپلیکیشن دوربین گوگل استفاده کنید.

نسخه پایدار Google Camera 8.1 از چند ماه قبل برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. این اپلیکیشن روی بسیاری از دستگاه های اندرویدی نصب می گردد و با آ ن ها سازگار است. امیدواریم توسعه دهندگان به زودی نسخه پایدار Google Camrea 8.3 را نیز به صورت عمومی منتشر نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این اپلیکیشن در همه گوشی های اندرویدی پورت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اپلیکیشن در همه گوشی های اندرویدی پورت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید