رابط کاربری نو مایکروسافت آفیس این هفته برای تمام کاربران منتشر می گردد

به گزارش بهترین ها، مایکروسافت در این هفته طی یک به روزرسانی، رابط کاربری نو مجموعه آفیس را به این اپلیکیشن اضافه می نماید و تمام کاربران نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

رابط کاربری نو مایکروسافت آفیس این هفته برای تمام کاربران منتشر می گردد

در حال حاضر نوترین نسخه آفیس، آفیس 2021 است که قابلیت های نسبتا خوبی دارد اما نمی توان آن را خیلی به نسبت نسل گذشته یک مجموعه با پیشرفت چشمگیر به حساب آورد. بیشتر تغییرات این برنامه ظاهری است که با آپدیت نو مایکروسافت این تغییرات بیشتر هم شده است. البته این آپدیت طی هفته جاری منتشر خواهد شد و عموم کاربران هم به آن دسترسی خواهند داشت.

مایکروسافت تغییرات ظاهری آفیس را اوایل سال جاری رونمایی نموده بود و در طول تابستان هم مشغول تست آن شد. اما بالاخره تصمیم گرفت در طول این هفته آن را برای آفیس 365 و آفیس 2021 هم عرضه کند و خوشبختانه این بار تمام کاربران قادر خواهند بود به آن دسترسی داشته باشند.

تغییرات نوی که در رابط کاربری آفیس وجود دارد بیشتر در راستای تغییرات ظاهری ویندوز 11 است تا بدین ترتیب مایکروسافت بتواند اپلیکیشن های اصلی ویندوز را با ظاهر خود سیستم عامل یکپارچه کند. اکنون وقتی وارد آفیس می شوید اندکی گوشه های هر کادر، گرد تر شده و اندکی هم گزینه های موجود در ورد، اکس، پاورپوینت و اوت لوک تغییر پیدا نموده اند. بعلاوه آفیس اکنون از حالت تیره و روشن هم پشتیبانی می نماید که همگام با همان تنظیمات درون خود ویندوز است. این طور که به نظر می رسد، این تغییرات اندک اما محسوس هستند و به راحتی متوجه آن ها خواهید شد.

البته به نظر می رسد ظاهر نو آفیس را کاربران در صورت تمایل می توانند غیرفعال نمایند و این کار به زودی و با آیکونی تحت عنوان megaphone که در گوشه سمت راست-بالای اپلیکیشن هایی نظیر ورد، اکسل، پاورپوینت و وان نوت به نمایش در می آید قابل انجام خواهد بود. همان طور که گفته شد، این رابط طی این هفته برای همه کاربران ویندوز 11 منتشر خواهد شد و حتی بعضی از آن ها آن را دریافت هم نموده اند. طبق گفته های مایکروسافت، 50٪ از کاربران ویندوز 11 هم به صورت اتوماتیک این آپدیت را دریافت خواهند کرد.

پیش تر هم اشاره شد که بسیاری از این تغییرات اندک و جزئی هستند اما مایکروسافت در نظر دارد یک سری تغییرات دیگر را که انگار محسوس و قابل توجه هستند به مجموعه آفیس اضافه کند. طبق آنچه شنیده ایم، در آپدیت های بعدی، آفیس دستور محور می گردد. این یعنی دیگر در بالای صفحه شاهد کادرهای مختلف نخواهید بود و بیشتر با ارسال فرامین مختلف به آنچه که می خواهید دسترسی خواهید داشت.

البته فعلا جز همان تغییر اولیه که بیشتر ظاهری است، سایر قابلیت ها هنوز به آفیس راه نیافته اند و باید منتظر ماند و دید چه زمانی شاهد انتشار خبر پیرامون این موضوع خواهیم بود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "رابط کاربری نو مایکروسافت آفیس این هفته برای تمام کاربران منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابط کاربری نو مایکروسافت آفیس این هفته برای تمام کاربران منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید