آیفون 13 یا آیفون 14؛ آیفون آینده ارزش صبر کردن دارد؟

به گزارش بهترین ها، شرکت اپل هر ساله و به طور معمول در تابستان، نوترین گوشی های سری آیفون خود را راهی بازار می نماید که برای سال 2022، سری آیفون 14 خواهند بود. اما بعضی از افرادی که علاقمند به این گوشی ها هستند، اغلب این سوال در فکر مطرح می گردد که سری نو چه تفاوت هایی با سری فعلی دارد. این پرسش از این لحاظ اهمیت دارد که به هنگام عرضه سری نو آیفون، سری قبلی به طور معمول با کاهش قیمت روبرو می گردد و همین فرصتی برای بعضی هواداران آیفون فراهم می نماید تا گوشی مورد علاقه خود را با یک سال تأخیر خریداری نمایند.

آیفون 13 یا آیفون 14؛ آیفون آینده ارزش صبر کردن دارد؟

از طرف دیگر، در حالی که به طور سنتی اپل هر سال تغییرات بسیار مهمی را در محبوب ترین آیفون خود ایجاد می نماید، به نظر می رسد آیفون 14 آینده بسیار کمتر از نمونه های قبلی شاهد ارتقا بوده است؛ بنابراین آیفون 14 نسبت به آیفون 13 چه چیز نوی دارد؟ در این مقاله، قصد داریم تمام اطلاعات درز یافته و شایعات در مورد آیفون 14 را جمع بندی کنیم، و آن را با گوشی فعلی آیفون 13 مقایسه می کنیم تا نمایی کلی از مشخصات دو گوشی را در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی و کیفیت صفحه نمایش

قاب های لو رفته تأیید می نمایند که ظاهر آیفون 14 تقریباً شبیه به مدل فعلی آیفون 13 خواهد بود. فرم فاکتور 6.1 اینچی و طراحی کناری صاف و سیستم دوربین دوگانه در پشت نیز ثابت مانده است. گفته می گردد که آیفون 14 در پشت و جلو از شیشه ساخته شده است که در وسط آن یک فریم آلومینیومی قرار گرفته است. با این حال، ما انتظار داریم که گزینه های رنگی کمی متفاوت را در گوشی آینده ببینیم.

در جلو، آیفون 14، درست مانند آیفون 13، دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با بریدگی همیشگی است (بریدگی نو i شکل فقط در سری آیفون 14 پرو موجود خواهد بود). آیفون 14 همچنان با فرکانس 60 هرتز کار می نماید، با این حال، ما انتظار داریم که برای مشاهده راحت تر در فضای باز، روشنایی بالاتری داشته باشد. در بخش بیومتریک نیز چیزی تغییر نکرده است و شما همان Face ID آشنا را خواهید داشت که اکنون با پوشش ماسک نیز فرد را شناسایی می نماید.

عملکرد و نرم افزار

خبر بد این است که اپل از همان تراشه A15 Bionic در آیفون 14 استفاده می نماید که در آیفون 13 وجود دارد. با این حال، شایعه شده است که رم را از 4 گیگابایت به 6 گیگابایت افزایش می دهد. ما هنوز نمی دانیم که این گوشی تا چه مدت به روز رسانی دریافت می نماید، اما منطقی است که فرض کنیم مدل های Pro با تراشه نوترشان حداقل یک سال بیشتر از نسخه های غیرپرو به روزرسانی نرم افزار دریافت نمایند.

دوربین

اول از همه، اجازه دهید بگوییم که آیفون 14، درست مانند نسل قبلی خود، دارای دو دوربین در پشت است، یک دوربین اصلی و یک دوربین اولترا واید، اما بدون لنز تله فوتو اختصاصی. شایعات به همان سنسور 12 مگاپیکسلی مورد استفاده برای دوربین اصلی اشاره می نمایند، اما گفته می گردد دوربین اولترا واید شاهد بهبود خواهد بود. بعلاوه شایعات جالبی که از منابع مختلف منتشر می شوند حاکی از آن است که تمام مدل های آیفون 14 دارای یک دوربین جلوی نو هستند که تا 3 برابر باکیفیت تر از دوربین 12 مگاپیکسلی جلویی فعلی خواهد بود.

کیفیت صدا

یکی از دست کم گرفته شده ترین پیشرفت ها در آیفون 13 بدون شک بلندگو های قوی تر بود که کیفیت صدا را بهتر از سایر تلفن های موجود در بازار ارائه می کرد. آیا اپل می تواند یک بار دیگر این کار را با آیفون 14 انجام دهد و آن را بیشتر بهبود بخشد؟ ما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره آن نداریم، اما انتظار می رود در این زمینه نیز تغییرات چشمگیری مشاهده نگردد.

عمر باتری و شارژ

اپل در آیفون 13 جهش قابل توجهی در طول عمر باتری داشته است، اما تا کنون هیچ اطلاعاتی در دست نداریم که آیا میخواهد یک بار دیگر حجم باتری را در آیفون 14 نو افزایش دهد یا خیر. به شما یادآوری می کنیم که آیفون 12 از یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی بهره می برد، اما آیفون 13 صاحب یک باتری بسیار بزرگتر با ظرفیت 3227 میلی آمپر شد. به هر روی آنچه مسلم است، خانواده آیفون 14 سرعت شارژ بالاتری ندارند و با همان شارژ 20 واتی که در آیفون 13 داریم کار می نماید. بعلاوه هر دو آیفون 14 و آیفون 13 از شارژ بی سیم MagSafe با سرعت 15 وات نیز پشتیبانی می نمایند.

جمع بندی

اگر بخواهیم همه چیز را خلاصه کنیم، تا کنون، شایعات و درز های اطلاعاتی بیشتر ما را متقاعد می نماید که فهرست ارتقاء های آیفون 14 نسبتاً ناچیز است؛ بنابراین اگر اپل طبق وعده قبلی خود، قیمت آیفون 13 را به هنگام عرضه آیفون 14 بیش از 100 دلار کاهش دهد، منطقی است که هواداران آیفون تا آن زمان صبر نمایند و آیفون 13 را با قیمتی پایین تر از برچسب فعلی خریداری نمایند، زیرا با نخریدن آیفون 14 چیز خاصی را از دست نخواهند داد.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی-بهترین ها

منبع: فرارو

به "آیفون 13 یا آیفون 14؛ آیفون آینده ارزش صبر کردن دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 یا آیفون 14؛ آیفون آینده ارزش صبر کردن دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید