سال جاری شرکت های تعاونی خراسان رضوی چقدر تسهیلات دریافت نموده اند؟

به گزارش بهترین ها، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به شرایط تسهیلات پرداختی به تعاونی های استان در امسال گفت: امسال یک میلیارد و 335 میلیون تومان بابت تسهیلات و یاری های بلاعوض به تعاونی ها برای استان در نظر گرفته شد که این مبلغ هنوز تحقق پیدا نکرده و تخصیص آن کامل نشده است.

سال جاری شرکت های تعاونی خراسان رضوی چقدر تسهیلات دریافت نموده اند؟

عقیل مختاری در گفت وگو با بهترین ها در ادامه اظهار کرد: البته بعضی مبالغ مربوط به این تسهیلات باب تتعاونی های برتر پرداخت شده اما بیشتر مبلغ آن طی چند ماه آخر سال ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه نمود: سال جاری از محل مصوبات سفر معاون وزیر در سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان به تعاونی های استان پرداخت شده که این مبلغ جدای از پرداختی های سال گذشته است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این از محل تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کار آفرینی امید 450 میلیون تومان به شرکت های تعاونی استان پرداخت شده است. باید توجه داشت پرداختی هایی که از محل منابع داخلی بانک ها صورت می گیرد، هنوز از ناحیه بانک های استان جمع بندی و ابلاغ نشده است.

مختاری بیان کرد: سال جاری استانداری خراسان رضوی نیز از محل 20 درصد عواید حاصل از فروش سوخت منطقه ها مرزنشین مبلغی را جهت ایجاد بازارچه تولیدات روستایی و محصولات خانگی در منطقه ها روستایی مرزی اختصاص داده که جدای از بازارچه مرزی است.

وی اعلام کرد: بعلاوه از این محل یک میلیارد تومان جهت ایجاد بازارچه روستایی در منطقه دربادان قوچان و 500 میلیون تومان برای منطقه روستایی مرزی شهرستان تایباد تخصیص پیدا نموده که فعالیت های مربوط به آن به زودی انجام خواهد گرفت.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته نیز 656 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به وسیله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به شرکت های تعاونی خراسان رضوی پرداخت و 517 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض نیز مستقیما به وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعاونی های استان پرداخت شده است.

مختاری توضیح داد: البته بیشتر این مبالغ به تعاونی های فراگیر ملی که بیش از 70 درصد جمعیت آن جزو سه دهک پایین جامعه بوده و بعلاوه شرکت های فرش دستباف جهت ترویج و بازسازی برند پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: تا به امروز بنا بر مصوبه سال گذشته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت بابت تسهیلات 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به تعدادی از شرکت های تعاونی خراسان رضوی پرداخت شده است. علاوه بر این 116 میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک توسعه تعاون به حدود 84 شرکت بخش تعاونی استان پرداخت شده است.

مجموع تسهیلات پرداخت شده به تعاونی های استان طی سال گذشته بیش از 143 میلیارد تومان بوده است

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بعلاوه طی یک سال گذشته 24 میلیارد تومان به وسیله بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید از محل تسهیلات اشتغال روستایی به شرکت های تعاونی استان پرداخت شده که در حوزه منطقه ها و نواحی روستایی فعالیت می کردند.

مختاری اضافه نمود: بنابراین مجموع تسهیلات پرداخت شده در سال 99 اعم از تسهیلات بلاعوض، تسهیلات ناشی از منابع داخلی بانک ها و تسهیلات از محل منابع اشتغال روستایی یا مصوبات سفر رئیس جمهور 143 میلیارد و 674 میلیون تومان بوده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مورد شرایط فعالیت تعاونی ها در استان اظهار کرد: در خراسان رضوی 7396 شرکت تعاونی فعال در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی، مسکن، فرش دستباف، تولیدی، توزیعی، خدماتی و کشاورزی مشغول به فعالیت است. بعلاوه از این تعداد 88 اتحادیه و 217 تعاونی زنان در استان تشکیل شده که جزو شرکت های تعاونی فعال محسوب می گردد و عمده فعالیت آن در حوزه های مختلف اعم از فرش، صنایع دستی و... است.

وی اضافه نمود: در کنار این ها پنج تعاونی توسعه عمران نیز در استان تشکیل شده است. علاوه بر این تا به امروز 2 تعاونی دانش بنیان در استان راه اندازی شده و در حال فعالیت است و 2 تعاونی دانش بنیان دیگر نیز فرآیند تشکیل خود را طی می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سال جاری شرکت های تعاونی خراسان رضوی چقدر تسهیلات دریافت نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری شرکت های تعاونی خراسان رضوی چقدر تسهیلات دریافت نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید