توافق با وزارت صمت برای حمایت از تورگردانان و آژانس داران

به گزارش بهترین ها، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، توافق با وزارت صمت برای حمایت از تورگردانان و آژانس داران صورت گرفت.

توافق با وزارت صمت برای حمایت از تورگردانان و آژانس داران

عزت الله ضرغامی در حاشیه افتتاح مجتمع توریستی رونیکا پالاس در شهرستان دلیجان در جمع بهترین ها اظهار کرد: استان مرکزی در حوزه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی جز استانهای نمونه و سرآمد است.

وی با اشاره به بازدید از شهرهای دلیجان و نراق گفت: شهر نراق به لحاظ میراث فرهنگی و تعداد ابنیه تاریخی، فوق العاده و احتیاجمند رسیدگی بیشتر است و کاربری های مناسبی برای بازدید از سوی مردم نیز تعریف شده است. تا به امروز اقدامات بسیاری خوبی در این عرصه به انجام رسیده است اما کافی نیست.

ضرغامی با تاکید بر اینکه نراق شهری بسیار ارزشمند با بافت تاریخی فوق العاده است، نراق را کلکسیونی از موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی دانست و اضافه نمود: این شهر دارای همه شاخصه های میراث فرهنگی و توریستی است و کوشش بر این است که از اعتبارات استانی و ملی بهره برداری بیشتری صورت گیرد و اماکنی در این شهر که احتیاجمند بازسازی و بازسازی است با یاری نهادهای استان تقویت گردد تا زمینه توریستی برای مردم بیش از گذشته فراهم گردد.

وی گفت: غار نخجیر یکی از برترین جاذبه های تاریخی دلیجان بشمار می رود و این نعمت بزرگ خدادادی در کمتر نقطه ای از دنیا وجود دارد. ضروری است که سرمایه گذاری بیشتری در غار نخجیر صورت گیرد و جاذبه های تکمیلی ایجاد گردد. مجوز لازم برای استفاده از تسهیلات وزارتخانه به وسیله سرمایه گذاران نیز داده شد تا جاذبه های تکمیلی برای بهره مندی بازدید کنندگان از خدمات مختلف و کیفی ایجاد گردد.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی توضیح داد: مسلما ایجاد جاذبه های تکمیلی موقعیت بیشتر و بهتری برای توریستان بویژه توریستی خانواده محور فراهم می نماید، چرا که باید برای همه اعضای خانواده امکانات توریستی مهیا باشد.

وی با اشاره به وجود مجتمع های توریستی در محورهای مواصلاتی گفت: سرمایه گذاران با انگیزه و پرکوششی را در این عرصه شاهدیم و حتی با توجه به افتتاح مجتمع توریستی رونیکا پالاس در دلیجان، برای ادامه پروژه های مشابه با توجه به اهلیت و احتیاج منطقه صحبت شد. خوشبختانه مشوق های خوبی در اختیار سرمایه گذاران قرار میگیرد و به لحاظ زمین، تسهیلات و هماهنگی با نهادی مرتبط و مسائل مالیاتی مشوق هایی در نظر گرفته شده است. در شورای اقتصاد کشور با حضور ریاست جمهوری مجددا وام های مربوط به هتل ها و مراکز توریستی برای دو سال استمهال شد که البته رقم بالایی است، اما شورا موافقت لازم را گفت.

ضرغامی اضافه نمود: در سایر مشوق ها به لحاظ زیرساختهای رفاهی اتفاقات خوبی افتاده است و با وزیر نیرو نیز هفته گذشته توافق شد برای مراکز توریستی قیمت آب و برق تا حد امکان با قیمت پایین محاسبه گردد، بعلاوه در بحث تامین گاز و سوخت یارانه ای برای شناورها در حوزه توریستی دریایی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به جلسه با وزارت صمت در حوزه صندوق حمایت از سرمایه گذاران و صادرکنندگان در بخش صنایع دستی گفت: توریستی فعال و ورود توریست به کشور مانند صادرات مبحثی ارزآور است و به عنوان تضمین برای تورگردانان و آژانس داران که ممکن است در بعضی از حوادث متضرر شوند با وزارت صمت توافق شده است که حمایت لازم به وسیله صندوق اعمال گردد. این امر قطعا رونق و ایجاد انگیزه برای حوزه توریستی را به همراه دارد و امید است که استان مرکزی با ظرفیت بالای خود و سرمایه گذاران آماده به کار، در این حوزه پیروز تر باشد. تنها باید جهت حفظ انگیزه سرمایه گذاران کوشش کرد و این امر قطعا چهره استان در حوزه وزارت میراث فرهنگی را متحول خواهد نمود.

منبع: همگردی

به "توافق با وزارت صمت برای حمایت از تورگردانان و آژانس داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق با وزارت صمت برای حمایت از تورگردانان و آژانس داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید