زیباترین بناهای دیدنی که نیمه کاره رها شدند

به گزارش بهترین ها، خبرنگاران/ در این خبر تعدادی از زیباترین بناهای دیدنی که نیمه کاره رها شدند، عنوان می شوند.

زیباترین بناهای دیدنی که نیمه کاره رها شدند

یادبود اسب دیوانه، داکوتای جنوبی

کمی دورتر از چهره های ریاست جمهوری کوه راشمور، اثر چشمگیر دیگری دیده می شود. این چهره که به نام اسب دیوانه معروف است، چهره یک جنگجوی بومی لاکوتا است که بدلیل نقش محوریش در جنگ بزرگ سیوکس شناخته شد.

کورساک، مجسمه ساز تصمیم گرفته بود که با ساختن مجسمه اسب دیوانه، تمام کوهستان را تصرف کند و کار او روی مجسمه مذکور از سال 1948 تا قرن بیستم و چند سال پس از مرگ سازنده اش ادامه داشت و اگرچه تصور می شد که این مجسمه در سال 1998 کامل شود، اما وسعت کار به آن معناست که هنوز کار های زیادی باید روی مجسمه انجام شوند.

برج حسن، رباط

برج حسن در مرکز مراکش یکی از پروژه های بلندپروازانه خلیفه ابویوسف یعقوب المنصور است. قرار بر آن بود که برج حسن بخشی از یکی از بزرگترین مساجد دنیا و بزرگترین مناره کره زمین باشد. ساخت آن در سال 1195 آغاز شد، اما هنگامی که خلیفه ابویوسف یعقوب المنصور در سال 1199 درگذشت، کار روی مسجد و مناره برج حسن نیز متوقف شد و ساخت و ساز های آن دیگر از سر گرفته نشد. برج حسن با ارتفاع 140 فوت معادل 43 متر به نیمی از اهداف برنامه ریزی های اولیه ساخت این مورد از زیباترین بناهای دیدنی که نیمه کاره رها شدند رسیده است؛ پایه های مسجد ناتمام نیز در تصویر دیده می شوند.

بیشتر بخوانیدبرج مناره حسن | بلند ترین مناره در دنیا که هیچ وقت به اتمام نرسید

یادبود ملی، ادینبورگ

این نشان نیمه تمام به خانه ای شبیه است که در حیات خلوت آتن واقع شده است، اما در واقع در بالای کالتون تپه ادینبورگ قرار گرفته است. بنای یادبود ملی که با هدف ادای احترام به مبارزان اسکاتلند در جنگهای ناپلئونی ساخته شد، یک ماکت دقیق از پارتنون، معبد باستانی است که بخشی از آکروپلیس را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانیدمعبد پارتنون؛ زیبایی باشکوه در قلب آتنآکروپلیس آتن | بر فراز مرتفع ترین نقطه شهر آتن

بودجه ساخت یادبود ملی در اوایل سال 1820 با همت گروهی از نخبگان ثروتمند ادینبورگ جمع آوری و کلنگ ساخت آن در همان سال به زمین زده شد. البته، برنامه ریزان پروژه نتوانستند پول کافی برای تکمیل این پروژه جمع کنند و پس از پایان کار فقط 12 ستون در تپه کالتون برپا شده بود. در طول دهه های گذشته ایده های بسیاری در خصوص نحوه استفاده از بنای یادبود ملی و تکمیل آن مطرح شده اند، اما تا به حال هیچ کدام از آنها به نتیجه نرسیده اند.

هتل Ryugyong، پیونگ یانگ

ساختار هرمی غول پیکر هتل ریوگیونگ همچون سر و شانه های ایستاده بالای بقیه آسمان خراش های پیونگ یانگ، دهه ها بوده که در حال پیشرفت است. کلنگ ساخت آن در سال1987 زده شد و قرار بود هتلی با 3 هزار اتاق و رستورانی گردان ساخته شود، اما ساخت و ساز این هتل با مسائل زیادی روبرو شد و این مسائل بقدری بودند که هتل ریوگیونگ لقب هتل رستاخیز را به خود اختصاص داد.

مسائل اولیه مهندسی سرعت اولیه ساخت هتل را کند کرد و کره شاقتصادی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وارد یک دوره بحران اقتصادی شد. بنابراین ساخت و ساز هتل ریوگیونگ در سال 1992 متوقف شد و فقط سایه ای از طرح آن باقی ماند. البته، بعد ها شرکت مصری Orascom مجدداً ساخت و ساز هتل را آغاز کرد، اما نتوانست کار را به جایی برساند. امروز سردر هتل ریوگیونگ با چراغهای ال ای دی روشن است، اما دربهای هتل همچنان بسته هستند.

کلیسای جامع سنت جان، شهر نیویورک

این کلیسای جامع بزرگ ممکن است امروزه چشمگیر به نظر برسد، اما در واقع هنوز تمام نشده است. ایده ساخت یک کلیسای جامع بزرگ اولین بار در دهه 1820 مطرح شد، اما ساخت این کلیسا بدلیل وجود مسائل اقتصادی تا سال 1892 ساخته نشد. از آن زمان به بعد شکل ساختمان کلیسای سنت جان بار ها تغییر کرد و براساس آنچه که در اسناد آمد، فرایند ساخت و ساز آن در سال 1927 ادامه پیدا کرد.

ساخت و ساز کلیسای سنت جان در طول جنگ دنیای دوم متوقف شد و تا دهه 1970 از سر گرفته نشد. در دهه1990، کمبود بودجه برنامه های تکمیل برج بلند قسمت جنوبی کلیسا را متوقف کرد، سپس آتش سوزی در اوایل دهه2000 به سایر قسمتهای کلیسا آسیب زد. پس از آن، بازسازی بخشهای آسیب دیده به پایان رسید و سایر کار های ساختمانی کلیسای سنت جان نیز متناسب با آن انجام شدند.

امروزه بنای کلیسای سنت جان ناتمام مانده و ویژگی های طراحی اولیه آن از جمله برج بلند قسمت جنوبی آن هنوز تکمیل نشده است. با این وجود کلیسای سنت جان بزرگترین کلیسای جامع ایالات متحده آمریکا و یکی از دیدنی ترین برجهای شهر نیویورک بحساب می آید.

مینگان، میانمار

شهر کوچکی در قلب میانمار قرار گرفته است که با جاذبه های نجومی شناخته می شود. این شهر یک محیط گردشگری با نام پاگودای مینگان را دارد. ساخت پاگودای مینگان در اواخر قرن 18 به توصیه پادشاه باداوپایا سفارش داده شد و اگر طبق برنامه ریزی تکمیل شود، بزرگترین بنا از نوع خود در سطح دنیا خواهد بود، اما ساخت آن متوقف شده است.

پادشاه باداوپایا برای ساختن پاگودای مینگان از طرح کار اجباری استفاده کرد و مردم محلی کار او را غیرمجاز دانستند. بسیاری از افراد معتقد هستند خرافات شاه جلوی ساخت و ساز پاگودای مینگان را گرفت، زیرا در حین ساخت این بنا، پیشگویی شد که پادشاه پس از اتمام ساخت بنا خواهد مرد. با درگذشت پادشاه، پروژه ساخت پاگودای مینگان در کل متوقف و بنای آن در نهایت ویران شد. شکاف عمیقی که امروز در بدنه پاگودای مینکان دیده می شود، نتیجه وقوع زلزله قرن نوزدهم است.

کاسا لوما، تورنتو

هنری پلات یک سرمایه دار کانادایی در سال 1911 تصمیم گرفت با الهام دریافت از سفر های خود در قاره اروپا برای ساخت قلعه ای با 98اتاق سرمایه گذاری کند. ساخت این قلعه پس از مدتی متوقف شد و طبقه سوم آن هرگز به اتمام نرسید. امروزه از بنای قلعه کاسا لوما به عنوان موزه بهره برداری می شود.

ابوالهول بزرگ جیزه، مصر

ابوالهول بزرگ که بخشی از مجموعه هرم جیزه بحساب می آید، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های باستانی دنیا است. این مجسمه با سر مرد که تصور می شود سر پادشاه آن زمان یعنی پادشاه خفر است و بدن یک شیر اگرچه در ظاهر کامل است، نیمه تمام ماند.

بیشتر بخوانیدرمز و راز مجسمه ابوالهول و ارتباطش با فرازمینی ها

کلیسای جامع وست مینستر

کلیسای جامع وست مینستر یک کلیسای وسیع کاتولیک رومی است که دارای یک نمای آجری راه راه برجسته و یک فضای داخلی تزئین شده با موزائیک هست. شما از بیرون هرگز متوجه نمی شوید که ساخت این بنا در لندن به پایان نرسیده است. اما در بازدید از داخل کلیسای جامع وست مینستر متوجه می شوید، بخشهایی از موزائیکهای معروف کلیسای جامع کامل نیستند.

موزائیکهای داخلی کلیسای جامع وست مینستر توسط معماری بنام جان فرانسیس بنتلی طراحی شده و در جای خود قرار دریافتد. این کار بعد ها برعهده معماران و طراحان دیگری گذاشته شد و تکمیل آن چند قرن است که ادامه دارد.

منبع: همگردی

به "زیباترین بناهای دیدنی که نیمه کاره رها شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین بناهای دیدنی که نیمه کاره رها شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید