چگونه سفری مقرون به صرفه به روسیه داشته باشیم

به گزارش بهترین ها، سفر مقرون به صرفه به روسیه چگونه امکان پذیر است؟ سفر به روسیه و بازدید از اماکن گردشگری مجذوب کننده این کشور همیشه توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می نماید؛ سفر به این کشور یکی از سفرهای هیجان انگیز و جالب برای هر فردی به شمار می رود، اما هزینه های سرسام آور سفر به این کشور سبب شده تا بسیاری از افراد سفر به این کشور را امری دست نیافتنی بدانند.

چگونه سفری مقرون به صرفه به روسیه داشته باشیم

ازاین رو چگونگی سفر ارزان به روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین باید با راهکارها و روش ها برای سفر ارزان به این کشور آشنا شوید تا سفر به سرزمین تزارها را به بهانه هزینه زیاد از دست ندهید، پس تا انتهای مطلب همراه بهترین ها باشید.

سفر ارزان به روسیه در فصول سرد و دیدنی طبیعت مجذوب نماینده و دیدنی این کشور

همان طورکه می دانید شرایط آب وهوایی روسیه به گونه ای است که باید قبل از سفر به این کشور اطلاعاتی در این خصوص به دست آورید تا متناسب با سرمای این کشور وسایل، لباس و برنامه های خود را تنظیم کنید. سرمای این کشور در بعضی فصول و مواقع بسیار شدید است به شکلی که ممکن است تحمل این شرایط برای بسیاری از افراد سخت یا غیرقابل تحمل باشد. با این وجود اگر سرما شما را اذیت نکند، سفر به روسیه در زمستان باعث می گردد تا علاوه بر تجربه سفر ارزان به روسیه، منظره ها برفی بسیار زیبا و دیدنی این کشور را مشاهده کنید. این فصل برای گردشگرانی که به برف و ورزش های زمستانی علاقه دارند، بسیار مناسب است. در این فصل قیمت همه چیز کاهش پیدا می نماید و علاوه بر آن می توان از حراج های مربوط به کریسمس برخوردار شد.

تیر و مرداد، گرم ترین ماه های کشور روسیه هستند. بنابراین اغلب گردشگران در این فصل به روسیه سفر می نمایند. در این فصل هم جشنواره های مختلف و جالبی در این کشور برگزار می گردد، اما قیمت تمامی امکانات گردشگری در این فصل افزایش پیدا می نماید، ازاین رو این فصل ها برای سفر ارزان به روسیه توصیه نمی شوند.

بهار، برترین فصل برای سفر ارزان به این کشور است. چرا که آب و هوای روسیه در این فصل بسیار عالی و معتدل است و علاوه بر آن این فصل نسبت به سایر فصل ها خلوت تر بوده و قیمت ها هم تا مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می نمایند. فصل پاییز نیز گزینه مناسبی برای سفر ارزان به روسیه محسوب می گردد، زیرا می توان در این فصول از تفریحات زیادی به صورت رایگان استفاده کرد، هم چنین صف های انتظار نیز در این فصل طولانی و آزاردهنده نخواهند بود.

راهکارهایی برای سفر ارزان به روسیه

برای سفر ارزان به کشور روسیه راه های مختلفی وجود دارد که تورهای ارزان روسیه یکی از این راهکارها به شمار می رود. یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت تورها، هتلی است که در آن اقامت می کنید. بنابراین واضح است که اقامت در هتل هایی با ستاره کم تر، طبیعتا هزینه و قیمت کم تری را به همراه دارد.

خرید تورهای لحظه آخری نیز سفر ارزان به روسیه را به ارمغان می آورد. این در حالی است که در این تورها گاهی اوقات امکانات بسیار خوبی ارائه شده و هتل های بسیار خوبی برای اقامت رزرو می گردد. اما برای سفر به روسیه از این طریق باید چمدان هایتان آماده باشد تا بتوانید به محض این که یک تور لحظه آخری پیدا کردید، سفر ارزان به کشور روسیه را تجربه کنید.

سفر با تور هزینه های شما را کاهش می دهد؛ چراکه لازم نیست برای گردش در روسیه از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید و همراه با گروه خود به گردش و بازدید از اماکن گردشگری این کشور می پردازید.

  • سفر زمینی

یکی دیگر از گزینه های سفر ارزان به روسیه، سفر زمینی به این کشور است. شما می توانید با قطار یا خودروی شخصی، به این کشور سفر کنید. اگر انتخاب شما سفر با قطار باشد، می توانید از تورهای زمینی روسیه بهره ببرید یا بلیط قطار خود را به صورت حضوری یا آنلاین تهیه کنید.

اگر هم قصد دارید با خودروی شخصی خود سفر ارزان به این کشور را تجربه کنید، باید بدانید که مسافتی حدود 7000 کیلومتر را باید طی کنید تا به این کشور برسید. از آنجایی که روسیه مرز زمینی مشترکی با ایران ندارد، بنابراین باید به وسیله کشورهای همسایه مانند ترکیه، آذربایجان و گرجستان برای سفر به روسیه اقدام کنید.

حمل و نقل شهری در این کشور گزینه بسیار مناسبی برای جابه جایی به شمار می رود به شکلی که می توان گفت که متروهای این کشور برترین گزینه هستند؛ چراکه علاوه بر سرعت و قیمت مناسب آن ها، ایستگاه های مترو این کشور بسیار زیبا طراحی و ساخته شده اند. به نوعی که رفت وآمد به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی نوعی جاذبه گردشگری محسوب می گردد. هم چنین در مسیر می توان با مردم این کشور ارتباط برقرار کرد و به تعبیری با فرهنگ آن ها آشنا شد.

تفریحاتی مجذوب نماینده و ارزان در سفر به روسیه

یکی از ویژگی های جالب روسیه وجود تفریحات رایگان متعدد در این کشور است که با استفاده از آن ها می توان سفر ارزان به روسیه را تجربه کرد. در سفر به روسیه می توان از بسیاری از کلیساها و اماکن دیدنی روسیه و همین طور پارک ها، به صورت رایگان دیدن کنید. در کنار این که برای بازدید از یک سری از کلیساهای معروف روسیه، باید هزینه ورودی پرداخت کرد، بازدید از خیلی از کلیساها و خیلی از بناهای یادبود در روسیه رایگان است. به علاوه در شهرهای کوچک روسیه و شهرهایی به جز مسکو و سنت پترزبورگ، تعداد تفریحات رایگان بیش تر بوده و به طور تقریبی تمام تفریحات در چنین شهرهایی رایگان یا ارزان هستند.

  • آشنایی با تاریخ و فرهنگ روسیه

برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ روسیه حتما مجبور نیستید که به بازدید از موزه های این کشور بپردازید، بلکه پیاده روی در شهرها، پارک ها و ایستگاه های مترو شما را با معماری و فرهنگ جالب این کشور آشنا می نماید و می توان اطلاعات بسیار جالبی درباره فرهنگ و تاریخ روسیه کشف کرد. بنابراین بسیار راحت و با چنین تفریحات ساده ای می توان سفر ارزان به روسیه را تجربه کرد و اوقات خوش و به یادماندنی در این کشور رقم زد.

نکته دیگر برای سفر ارزان به روسیه استفاده از کافه ها و کلاب های محلی روسیه به جای کلاب های غربی (وسترن) است؛ چراکه هزینه های کمتری به همراه دارد و برای گردشگران ارزان تر خواهد بود.

یکی از مجذوب نمایندهیت های سفرهای خارج از کشور در ارتباط با خرید است. تهیه اجناس برند برای بسیاری از گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است. بعلاوه خرید سوغات و تهیه یادگاری های مربوط به فرهنگ هر کشور نیز همیشه مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

شهرهای مختلف روسیه به ویژه شهرهای بزرگ و معروف آن مانند مسکو و سنت پترزبورگ مراکز خرید مدرن و زیبایی دارند که هر کدام از مراکز خرید بزرگ این شهرها علاوه بر مغازه هایی که کالاهای مختلفی ارائه می دهند، دارای سالن های سینما، سالن های بازی مخصوص بچه ها، فودکورت های مختلف و سالن های ورزشی هستند.

تجربه خریدی ارزان قیمت همراه با جاذبه های گردشگری

یکی از راه های مناسب برای خرید مایحتاج و وسایل مورد احتیاج در سفر ارزان به روسیه خرید از هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای این کشور است، اما اگر در پی ارزان ترین مراکز خرید برای سوغاتی هستید، خیابان آربات را به شما پیشنهاد می کنیم. این خیابان از قدمت بسیار زیادی برخوردار بوده و از خیابان های قدیمی شهر مسکو به شمار می رود.

در این خیابان سنگفرش شده زیبا می توان انواع فروشگاه های صنایع دستی مانند عروسک های روسی ماتروشکا در رنگ های مختلف، ظروف چوبی و زیبای خوخلوما در طرح های مختلف و خاص، والنکی چکمه های نمدی روسی، شکلات های روسی، جعبه های لاکی پالخ، ظروف سرامیکی و روسری های پشمی مجذوب نماینده که از جمله سوغات روسیه به شمار می روند را دیدن کرد.

خیابان نفسکی نیز از دیگر مکان های مناسب برای خرید محسوب می گردد. این خیابان دارای معماری نئوکلاسیک بسیار زیبایی است که توجه بسیاری افراد را جلب می نماید. در این خیابان کتاب فروشی های جالب، بوتیک ها و فروشگاه های مختلفی وجود دارند که در دو طرف خیابان قرار گرفته اند.

روسیه اجناس و اشیاء قدیمی و عتیقه متنوع و مجذوب نمایندهی دارد که زیبایی ویژه ای دارند. از این رو بازار محلی اودلنایا مکانی فوق العاده برای افراد علاقه مند به عتیقه است. این بازار مخصوص دست فروشانی است که اجناس متفاوتی از لوازم منزل، پوشاک و شکلات های روسی را به فروش می رسانند.

اما اگر در پی تهیه اجناس برند و با قیمت مناسب و تجربه سفر ارزان به روسیه هستید، فروشگاه های outlet برترین گزینه به شمار می روند. در این فروشگاه ها مجموعه قدیمی از برندهای مختلف ارائه می گردد. با توجه به اینکه تمرکز برندها بر روی مجموعه تازه اجناسشان است، مجموعه های قدیمی تر اغلب با قیمت های مناسب به مشتریان عرضه می شوند و این فروشگاه ها در سر تا سر روسیه پراکند شده اند.

غذاهای محلی روسیه، تجربه ای هیجان انگیز و کم هزینه

با توجه به اینکه تعداد کمی از مردم روسیه از رستوران ها استقبال می نمایند، در نتیجه رستوران های این کشور اکثرا توریستی هستند و لذا قیمت آن ها نیز زیاد است. با این حال رستوران هایی هم وجود دارد که اهالی شهر از آن ها بیشتر استفاده می نمایند و به نوعی به رستوران های محلی شناخته می شوند.

رستوران های زنجیره ای هم انتخاب مناسبی برای صرف غذا در سفر ارزان به روسیه هستند. در این رستوران ها برای سلایق مختلف و با بودجه های گوناگون، غذاهای مختلفی ارائه می گردد.

خوردن غذاهای خیابانی هم گزینه بسیار مناسب و مجذوب نمایندهی است؛ چراکه این غذاها علاوه بر قیمت مناسب، سریع هم آماده می شوند. در این شیوه تغذیه، تجربه غذاهایی مانند سوپ بورش، بلینی، چاک چاک و پاستیلای کولومنا بسیار توصیه می گردد.

از جمله گزینه های مناسب برای صرف غذای ارزان در روسیه، می توان به رستوران هایی اشاره نمود که بیزینس لانچ ارائه می دهند. در این رستوران ها غذاهایی ساده و سریع برای کارمندان سرو می گردد که قیمت مناسبی هم دارد، اما باید بدانید که پس از خوردن غذا باید سریعا رستوران را ترک کنید.

اقامت ارزان و کم هزینه در روسیه

هزینه اقامتگاه یکی از مهم ترین و اساسی ترین هزینه های سفر به شمار می رود، بنابراین برای سفر ارزان به روسیه اقامت در اقامتگاه هایی با قیمت مناسب را باید مورد توجه قرار داد. هم چنین هاستل های روسیه نیز کیفیت خوبی دارند و قیمت مناسب آن ها سبب کاهش هزینه های سفر می گردد.

در این خصوص ضروری است توجه داشته باشید که بهتر است اقامتگاهی انتخاب کنید که به وسایل حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه های مترو و اتوبوس نزدیک باشد تا به این ترتیب هزینه رفت و آمد در شهر نیز کاهش یابد.

منبع: الی گشت

به "چگونه سفری مقرون به صرفه به روسیه داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفری مقرون به صرفه به روسیه داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید