ظرفیت بالای صنایع دستی ایران موجب جلب بیشتر سلیقه مخاطبان و ایجاد بازارهای نو شده است

به گزارش بهترین ها، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پیغام تبریک روز جهانی و هفته صنایع دستی گفت: ظرفیت بالای صنایع دستی ایران به همراه ذوق و خلاقیت هنرمندان و تلفیق رشته های مختلف صنایع دستی، خلق آثار نو و زیبا را فراهم نموده و سبب جلب بیشتر سلیقه مخاطبان و ایجاد بازارهای نو شده است.

ظرفیت بالای صنایع دستی ایران موجب جلب بیشتر سلیقه مخاطبان و ایجاد بازارهای نو شده است

میراث آریا: در پیغام دکتر علی اصغر مونسان آمده است:

از جمله مواریث ارزشمندی که از گذشته های دور تا به امروز به اسم بخشی از شناسنامه هویتی ایرانیان در قالب آثار ملموس به جای مانده و به طور توأمان فرهنگ، فراوری و تجارت جامعه را تأمین نموده، صنایع دستی ایران است که همیشه به اسم شاخصه ای خاص، معنابخش و اعطاکننده هویتی زیبا به زندگی ایرانیان بوده و امروز هم به واسطه فعالیت های تجاری و برندسازی، جایگاهی قابل توجه در سبک زندگی مردم دارد.

کشور ما با دارا بودن 295 رشته فعال صنایع دستی جزء کشورهای برتر از لحاظ تنوع محصولات این هنر- صنعت است.

ظرفیت بالای صنایع دستی ایران به همراه ذوق و خلاقیت هنرمندان و تلفیق رشته های مختلف صنایع دستی، خلق آثار تازه و زیبا را فراهم نموده و سبب جلب بیشتر سلیقه مخاطبان و ایجاد بازارهای تازه شده است.

نقش صنایع دستی در اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست، لذا در فرایند بومی سازی و توسعه اقتصاد غیرنفتی و اقتصاد، حوزه صنایع دستی در دولت دوازدهم بیش از گذشته مورد توجه نهاده شد.

توسعه صادرات و کسب مقام نخست ایران در ثبت شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی، باززنده سازی 115 رشته منسوخ شده، توسعه آموزش های عمومی برای علاقه مندان و دوره های تخصصی برای ارتقای سطح دانش و تکنیک هنرمندان و صنعتگران، تجاری سازی و اجرای ایده های نو در بسته بندی و ارائه محصولات، ترویج و اجرای طرح هایی مانند جشنواره ها و رویدادهای ملی و بین المللی، راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی، افزایش حمایت های صنفی از صنعتگران، بخشی از اقداماتی است که طی سال های اخیر در حوزه صنایع دستی رخ داده و موجب تحرک و رشد افزون تر این هنر- صنعت شده است.

به امید استمرار این جهت روشن، بیستم خردادماه، روز جهانی صنایع دستی و فرارسیدن هفته صنایع دستی را تبریک می گویم و برای تمامی فعالان این عرصه ارزشمند، آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

منبع: توریسم آنلاین

به "ظرفیت بالای صنایع دستی ایران موجب جلب بیشتر سلیقه مخاطبان و ایجاد بازارهای نو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت بالای صنایع دستی ایران موجب جلب بیشتر سلیقه مخاطبان و ایجاد بازارهای نو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید