3 ایده تست شده برای برگرداندن مشتری از دست رفته

به گزارش بهترین ها، از دست دادن مشتری بسیار پرهزینه است، این درحالی است که 70 درصد از کسب وکارها موافق این هستند که حفظ مشتریان مقرون به صرفه تر از پیدا کردن مشتری نو است. درواقع تنها 30 درصد کوشش ضروری است تا شما مشتریانی را که مدت هاست ندیده اید بازگردانید.

3 ایده تست شده برای برگرداندن مشتری از دست رفته

خوشبختانه با یاری روش هایی که در ادامه می گوییم این کار کاملاً شدنی ست، شما می توانید کمپین های بازاریابی خاصی را ایجاد کنید که مشتریان از دست رفته را هدف قرار داده و آن ها را تشویق به خرید مجدد از کسب وکارتان کنید.

در ادامه سه ایده بازاریابی تست شده را معرفی می کنیم که هر کسب وکاری می تواند از آن ها برای تبدیل مشتریان از دست رفته به مشتریان وفادار استفاده کند.

3 ایده موثر برای برگرداندن مشتری های قبلی

نداشتن ارتباط و تعامل با مشتریان قبلی یک فرصت از دست رفته است، زیرا این مشتریان به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند و قبلاً از شما خرید نموده اند. تعامل مجدد با مشتریان از دست رفته و بازگرداندن آن ها بخش مهمی از عایدیزایی برای کسب وکار شماست. استفاده از روش های بازاریابی موثر و ارائه پیشنهادات گیرا برای جذب مجدد مشتریان از دست رفته می تواند ایده خوبی باشد.

1. یک کمپین ما آن را برطرف کردیم ایجاد کنید

مشتریان به علتی خاص از خرید محصولات و خدمات شما منصرف می شوند. برای بازگرداندن مشتریان، باید در وهله اول علت اینکه چرا دیگر از شما خرید نمی نمایند را کشف کنید.

تحقیقات نشان می دهد که علت اصلی اینکه یک مشتری از شما و کسب وکار شما دور می گردد این است که با آن ها بد رفتار شده است یا اینکه از محصول یا خدمات شما ناراضی هستند. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث شده مشتریان دیگر به خرید از شما رغبتی نشان ندهند با ارسال پیغامک نظرسنجی از آن ها بخواهید که به نظرسنجی شما پاسخ بدهند.

برای اینکه مخاطبانتان ترغیب شوند به نظرسنجی شما پاسخ دهند، به آن ها یک انگیزه بدهید. به عنوان مثال می توانید بگویید که شرکت نمایندگان در قرعه کشی قرار می گیرند و جایزه ای برنده می شوند. جایزه ای مثل سفر، تبلت و هر جایزه ای که می تواند مخاطبتان را ترغیب به شرکت در نظرسنجی کند پیشنهاد دهید.

پس از شناسایی مشکل، برای اصلاح آن اقدام کنید و به مشتری اطلاع دهید که مشکل را برطرف نموده اید.

2. به مشتریان از دست رفته انگیزه بدهید تا برگردند

اگر مشتریان دیگر به کسب وکار شما علاقه مند نیستند، علتی برای بازگشت به آن ها ارائه دهید. هیچ چیز مانند یک معامله خوب مردم را به خرید ترغیب نمی نماید، بنابراین به مشتریان غیبرطرفال تخفیف ویژه بدهید.

می توانید این کمپین را مستقیماً برای مشتریان غیبرطرفال ارسال کنید. ازآنجایی که مخاطبان خود را تقسیم بندی می کنید، می توانید پیغام را برای این گروه خاص شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، به وسیله ارسال پیغامک به آن ها بگویید: دلمان برایت تنگ شده است. این هفته با 25 درصد تخفیف از فروشگاه ما خرید کنید. از عباراتی مجذوب کننده بهره ببرید تا مشتری را ترغیب به بازگشت کنید.

ممکن است در ابتدا به مقدار کافی عایدی نداشته باشید، اما به وسیله کوشش های بازاریابی، می توانید مشتریان غیبرطرفال را بار دیگر به مشتریان وفادار تبدیل کنید و سود خود را به دست آورید.

3. مشتریان را به وسیله رسانه های اجتماعی بازگردانید

به وسیله کمپین رسانه های اجتماعی به شکایات رایج رسیدگی کنید. فرض کنید مشتریان از افزایش قیمت ها یا یکی از خدمات و محصولاتی که دیگر ارائه نمی دهید آزرده اند. از این بازخورد برای جبران و جلب مجدد مشتریان در شبکه های اجتماعی بهره ببرید.

یک روزِ قدردانی از مشتری را راه اندازی کنید که به مشتریان یک کوپن ویژه می دهد، یا مسابقه ای را برگزار کنید و از مشتریان بخواهید به یکی از محصولات و خدماتی که دوست دارند دوباره ارائه شوند رای دهند.

بازاریابی پیغامکی برترین ایده برای برگرداندن مشتری

همه ما می دانیم که به دست آوردن مشتری نو بسیار زمانبر و پرهزینه است. قطعاً هیچ احساسی بهتر از به دست آوردن مشتری نو برای صاحبین کسب وکارها نیست، چراکه برای جذب او هزینه و زمان زیادی صرف نموده اند.

اما اگر آن ها بعد از خرید اول دیگر از شما خرید انجام ندهند باید آن ها را رها کنید و در پی مشتری نو بگردید یا آن ها را بازگردانید؟ مسلماً برترین راه برگرداندن مشتری از دست رفته است.

برای برگرداندن مشتری قدیمی باید بتوانید با آن ها در ارتباط باشید. بازاریابی پیغامکی برترین راه برای بازگرداندن مشتریان از دست رفته است. ارسال یک پیغام کوتاه ساده، محبت آمیز و مرتبط به جلب توجه مشتریان یاری می نماید تا برند شما را به یاد بیاورند.

پیغامک ابزاری مؤثر برای جذب مشتریان، بازگرداندن مشتریان از دست رفته و وفادارسازی آن هاست.

تجربه بازاریابی پیغامکی پیروز با سامانه پیغامکی ملی پیغامک

یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات پیغامکی مجموعه ملی پیغامک است. با یاری سامانه پیغامکی ملی پیغامک می توانید در جذب و وفادارسازی مشتریان و حتی برگرداندن مشتریان از دست رفته پیروز عمل کنید. چراکه ملی پیغامک امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به راحتی بتوانند برای مخاطبانشان پیغامک تبلیغاتی و خدماتی ارسال نمایند.

سامانه پیغامکی ملی پیغامک از پنل کاربری آسان و پشتیبانی قوی برخوردار است که به صورت 24ساعته جوابگوی سوالات شما هستند. هم چنین ملی پیغامک این امکان را به شما می دهد که به مدت سه روز به صورت رایگان سامانه را تست کنید و در صورت عدم رضایت از امکانات سامانه 30 روز فرصت دارید که درخواست بازگشت وجه دهید.

برای اطلاع از قیمت سامانه پیغامکی و نحوه کار با آن با پشتیبانی ملی پیغامک در تماس باشید.

امکانات سامانه ملی پیغامک

  • ارسال پیغام از روی نقشه
  • امکان ارسال پیغامک به شهر، استان، منطقه و کد پستی
  • امکان ارسال پیغامک به اصناف و مشاغل مختلف
  • امکان ارسال پیغامک به ایرانسلی ها
  • امکان ایجاد دفترچه تلفن مشتری ها
  • پاسخ اتوماتیک بر اساس دریافتی (می توانید کاراکتر و عددی را تعیین کنید تا بر اساس آن متنی را ارسال کنید)
  • لغو اتوماتیک عضویت دفترچه تلفن (عدد یا کاراکتری را تعریف کنید تا با دریافت آن مخاطب را از دفترچه تلفن حذف کنید)
  • آنالیز هوشمند پیغامک ها
  • امکان ارسال پیغامک تکی و انبوه صوتی
  • امکان تعریف فهرست ویژه
  • امکان برگزاری مسابقه پیغامکی
  • امکان ارسال پیغامک مناسبتی

اگر قصد دارید برای برگرداندن مشتریان از دست رفته از بازاریابی پیغامکی بهره ببرید همین حالا به سایت ملی پیغامک به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید تا کارشناسان و پشتیبانان فنی ملی پیغامک در کوتاه ترین زمان ممکن پنل اس ام اس تبلیغاتی شما را فعال نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "3 ایده تست شده برای برگرداندن مشتری از دست رفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ایده تست شده برای برگرداندن مشتری از دست رفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید