احمدی: زمینه تبادلات علمی سرآمدان با دانشمندان برتر دنیا بیش از پیش فراهم گردد

به گزارش بهترین ها، رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: حضور سرآمدان علمی ایران در کنفرانس های جهانی سکوی پرشی برای افزایش تعاملات بین المللی است.

احمدی: زمینه تبادلات علمی سرآمدان با دانشمندان برتر دنیا بیش از پیش فراهم گردد

به گزارش خبرنگار فناوری بهترین ها، محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در چهارمین نشست سرآمدان علمی ایران با بیان اینکه این دانشگاه در دو سه سال اخیر رتبه های خوبی را به ویژه در فدراسیون سرآمدان علمی کسب نموده است، گفت: برای فعالیت های علمی و وژوهشی در دانشگاه کوشش بسیاری می گردد باسم مثال تشکیل هسته های تخصصی را داشته ایم اما هنوز تا بهره گیری تمام و کمال از پتانسیل های دانشگاه راه زیادی داریم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس پیشنهادی را درباره نحوه پشتیبانی فدراسیون از سرآمدان علمی مطرح نمود و اضافه نمود: ضمن شرکت و پیگیری فعالیت های کنفرانس سالانه علمی در ژاپن این حسرت را دارم که چرا از سرآمدان علمی ایران در این رویداد فردی نیست لذا تقاضا دارم برای راهیابی سرآمدان به این کنفرانس برنامه ریزی و حمایت گردد.

وی گفت: در این کنفرانس سالانه معمولا برندگان جایزه نوبل و بسیاری از محققان دنیا حضور پیدا می نمایند و شرکت سرآمدان علمی ایران در آن می تواند زمینه ساز و سکوی پرشی برای تعامل با دانشمندان برتر دنیا باشد.

احمدی اسم کرد: دیده می گردد که سرآمدان علمی و اعضای این فدراسیون بیشتر در حوزه های علوم پایه هستند در این بین توجه و نگاهی به حوزه های علوم انسانی و اقتصاد هم می تواند آینده روشنی را رقم زند.

لازم به ذکر است، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در واکنش به پیشنهادات رییس دانشگاه تربیت مدرس برای شرکت در کنفرانس سالانه ژاپن اظهار داشت: بستری فراهم می گردد تا نفرات اول تا سوم سرآمدان علمی شناخته شده بتوانند از این طریق تعاملات خود را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احمدی: زمینه تبادلات علمی سرآمدان با دانشمندان برتر دنیا بیش از پیش فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی: زمینه تبادلات علمی سرآمدان با دانشمندان برتر دنیا بیش از پیش فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید