دستاورد های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته

به گزارش بهترین ها، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهم ترین دستاورد های این معاونت را طی یک سال گذشته اعلام نمود.

دستاورد های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته

دکتر مهتاب معمارپور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به دستاورد های این مجموعه در مدت یک سال گذشته، کسب مقام سوم دانشگاه در حوزه فناوری سلامت در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور، بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نمودی از کوشش های این معاونت در راستای تحقق اهداف تعریف شده دانست.

او با بیان کوشش های این دانشگاه در عرصه فعالیت های دانش بنیان و اشاره به راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این مجموعه که به صورت رسمی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد، تا به امروز 32 شرکت مستقر شده اند.

معمارپور، عقد قرارداد عاملیت با صندوق پژوهش و فناوری فارس و اختصاص وام به فناوران، تشکیل ستاد ارتقای فراوری دانش بنیان و برگزاری نشست های هفتگی برای برطرف موانع فراوری و پیشرفت 98 درصدی ساخت اتاق تمیز برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) را نیز از دیگر اقدام های موثر عرصه فناوری در دانشگاه برشمرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعلاوه با اعلام تصویب 2 هزار و 895 عنوان طرح تحقیقاتی پژوهشی، افزود: 25 طرح اثرگذار پیشنهادی، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

دکتر معمارپور، انتشار 3 هزار و 326 عنوان مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی بر اساس بانک اطلاعاتی Scopus، انتشار 21 عنوان مجله علمی که دارای رتبه علمی-پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور، تالیف و انتشار 6 عنوان کتاب علمی-تخصصی و انتخاب یکی از کتاب های انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان کتاب سال در اسفند 1400 و دریافت جایزه از سوی رییس جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بخشی از کارنامه علمی دانشگاه در یک سال گذشته مطرح کرد.

او بعلاوه، برگزاری هفت همایش علمی تخصصی بین المللی و 37 همایش علمی تخصصی کشوری به صورت مجازی و کارگاه های آموزشی را نیز از رویداد های علمی برگزار شده از سوی این معاونت در طی یک سال اخیر برشمرد.

اختصاص 71 پژوهانه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر حمایت دانشگاه از طرح های تحقیقاتی با موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری، افزود: 71پژوهانه (گرنت) برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

دکتر معمارپور ادامه داد: جذب پژوهانه از طرح های کارگروه شورای پژوهشی و فناوری استان، خرید کتاب های تخصصی برای تمام کتابخانه های دانشکده ها و بیمارستان ها، اجرای سیاست های تشویقی برای پژوهشگران به صورت پژوهانه و پرداخت بخش قابل توجهی از معوقات بودجه طرح های پژوهشی نیز از جمله اقدامات این معاونت در مسیر تحقق اهداف پژوهشی مجموعه سلامت فارس بوده که در یک سال گذشته رقم خورده است.

بهترین ها فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستاورد های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید