7 توصیه مهم درباره سندروم افسردگی پس از تماشای سریال

به گزارش بهترین ها، سندروم افسردگی پس از تماشای سریال، نوعی افسردگی است که در افراد پس از انتها یافتن سریال مورد علاقه شان ایجاد می گردد و بهبود آن برای بعضی از افراد بسیار سخت است.

7 توصیه مهم درباره سندروم افسردگی پس از تماشای سریال

نادیا زکالوند: تا به حال برایتان پیش آمده که سریال طولانی مورد علاقه تان به خط خاتمه برسد و از تمام شدن آن احساس ناراحتی و افسردگی کنید. در این شرایط دچار غم و اندوه می شوید و دوست دارید، بخش هایی از سریال را بارها و بارها تماشاکنید. البته این اتفاق ممکن است پس از خاتمه کتابی که دوست داشتید هم برایتان رخ دهد.

در تحقیقات روی افرادی که به این نوع افسردگی مبتلا شده بودند معین شد بیشتر آنها بعد از خاتمه سریال یا کتاب محبوب شان، احساساتی چون ناامیدی، آزردگی، دلتنگی، اندوه یا از درون خالی بودن داشتند. حتی بعضی احساس می کردند برترین دوستان خود را از دست داده اند.

اگر شما هم گرفتار سندروم افسردگی پس از سریال شدید، راهکارهای زیر به کارتان می آیند:

1. مدتی تلویزیون تماشا نکنید

هیچ برنامه تلویزیونی نمی تواند به سرعت دلتنگی تان را از تمام شدن سریال مورد علاقه تان رفع کند. بنابراین به جای تماشای تلویزیون به سراغ کاری دیگر مانند بازی های کامپیوتری، تماشا دوستان، رفتن به فضای باز مانند پارک ها بروید.

2. با مخاطبان دیگر سریال صحبت کنید

مسلما هر برنامه و سریالی مخاطبان متعددی دارد. می توانید پس از خاتمه سریال، وارد اینترنت شده و با مخاطبان دیگر صحبت نموده و نظرات تان را ردوبدل کنید. این روش، احساس تهی بودن و اندوه تان را رفع می نماید و حالتان بهتر می گردد. حتی می توانید با بعضی از طرفداران سریال دوست شوید.

3. نقد بنویسید

می توانید در صفحه مربوط به نظرات مخاطبان، درباره سریال محبوب تان که تمام شده است، نقد بنویسید. بدین ترتیب به جای اینکه مدام موضوع سریال را در سرتان بچرخانید، آن را با نوشتن از فکر تان بیرون کنید.

4. دوباره تماشا کنید

برای اینکه فکر تان آرام گردد، می توانید بعضی از قسمت های سریال و فیلم محبوب تان را دوباره نگاه کنید. پس از مدتی از این کار خسته می شوید و دیگر تمایلی به مشاهده سریال نخواهید داشت.

5. تماشای سریال را به دیگران توصیه کنید

به دیگران شرح دهید چرا این سریال را دوست دارید و با صحبت کردن درباره سریال می توانید کمی از احساسات منفی تان را از خود دور کنید.

6. به موسیقی متن سریال گوش دهید

می توانید موسیقی متن سریال محبوب تان را از اینترنت دانلود نموده و آن را بارها و بارها گوش کنید تا دلتنگی تان کاملا رفع گردد.

7. خاتمه سریال را پیش بینی کنید

وقتی پیش از تمام شدن سریال، خاتمه آن را پیش بینی کنید، احتمال ابتلا به سندروم افسردگی پس از تماشای سریال بسیار کم می گردد.

با راهکارهای فوق به سرعت می توانید از این نوع افسردگی رها شوید. اما برترین کار این است که هرگز غرق در فضای سریال محبوب تان نشوید تا این نوع سندروم به سراغ تان نیاید.

منابع:

becomingtia

wikihow

منبع: خبرآنلاین

به "7 توصیه مهم درباره سندروم افسردگی پس از تماشای سریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 توصیه مهم درباره سندروم افسردگی پس از تماشای سریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید