تابستانی با پروست نبردی 100 صفحه ای با یک کتاب است

به گزارش بهترین ها، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، در این اثر یک سو غولی ادبی ایستاده است با مدال های افتخار و هزاران ستایش نامه در طی یک قرن و یک سو نویسنده ای معاصر با سلاح و زرهی از طنز و جسارت. سرنوشت این نبرد چندان مهم نیست. مهم شاید بی پروایی نویسنده ای باشد در نوشتن حرف هایی که یک قرن کمتر کسی بر زبان آورده است.

تابستانی با پروست نبردی 100 صفحه ای با یک کتاب است

نسخه اصلی این کتاب سال 2017 در آلمان منتشر شده و نشر نو با خرید حق حق نشر، ترجمه آلمانی به فارسی آن را عرضه نموده است.

ماتیاس چوکه، نویسنده سوئیسی این کتاب، متولد سال 1945 است که دی 1398 با رمان ابرها بزرگ بودند و سفید بودند و در گذر با ترجمه ناصر غیاثی به وسیله نشر نو به کتاب خوانان ایرانی معرفی گردید. وی نبیره هاینریش چوکه نویسنده آلمانی است که پس از خاتمه تحصیلاتش در رشته تئاتر، به همکاری با پتر تسادگ، کارگردان مهم تئاتر آلمان پرداخت.

آثار مکتوب و ادبی این نویسنده تمام مرزهای معمول ادبیات سنتی را پشت سر می گذارند و با طنزی سیاه، جامعه مدرن امروز اروپا را زیر سوال می برند.

چوکه سال 1980 به برلین مهاجرت و سال 2009 جایزه فمینا (برترین داستان غیرفرانسوی) را دریافت کرد.

کتاب تابستانی با پروست ماتیاس چوکه به تعبیر خودش، مواجهه یک قرن و یک فصل است؛ نگاهی طنزآمیز و نبردی 100 صفحه ای با یک کتاب 5000 صفحه ای که اهالی ادبیات آن را با نام در جست وجوی زمان از دست رفته می شناسند. چوکه در این کتاب دست به مطالعه انتقادی این رمان معروف مارسل پروست، نویسنده فرانسوی زده؛ اثری که معتقد است بیش از آنکه خوانده شده باشد، درباره اش حرف زده اند.

متن کتاب از جایی آغاز می گردد که چوکه می گوید آغاز به خواندن در جست وجوی زمان از دست رفته نموده و پس از خواندن چند صفحه دست به دامان مترجم فرانسوی آثارش شده و ساختار کتاب نیز به صورت نامه نگاری های مختلف بین چوکه و افراد دیگر است. در این کتاب قدم قدم با فراز و فرود و مطالعه انتقادی رمانی همراه می شویم که مشهور است بسیار بیش از آنکه خوانده شده باشد درباره اش حرف زده اند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: با خستگی مفرط رو به تزاید و دست وپازنان و در حاشیه برخورد با دیوارها از قراری که می گویند، شرکت نمایندگان دوی ماراتن و توردوفرانس باید گاه گداری با موفقیت از به اصطلاح برخورد با دیوارها عبور نمایند، یعنی در جاهایی به دیوار برمی خورند و خیال می نمایند دیگر ناگزیرند تسلیم بشوند اما می توانند از آن دیوار عبورنمایند و باید هم عبور نمایند تا بعد بتوانند راحت تر به دویدن یا رکاب زدن ادامه بدهند خودم را کشان کشان رساندم به آخر سدوم و عموره

نشرنو، کتاب تابستانی با پروست را در 100 صفحه با قیمت 60 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تابستانی با پروست نبردی 100 صفحه ای با یک کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابستانی با پروست نبردی 100 صفحه ای با یک کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید