نقش روابط مناسب در توسعه کسب و کار(بخش اول)

به گزارش بهترین ها، در عصر دیجیتال امروز، ارتباطات به شکل های مختلف در جریان است اما توانایی برقراری ارتباطاتی شفاف همچنان از اهمیت خاصی برخوردار است. جدا از راه و روش های رابطه ای و تعاملی دلیل های زیادی برای اینکه بتوان ارتباطات شغلی و سازمانی را ایجاد کرد نیز در میان هست. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

نقش روابط مناسب در توسعه کسب و کار(بخش اول)

وحدت: سازمانی که در پی برقراری تعاملی قدرتمند با مجموعه های مالی است یک سازمان یکپارچه به شمار میرود. اعضای تیم اهداف مشترکی داشته و همه از سهم مشترک همکاران و اعضای تیم در نیل به هدف آگاهند. با حفظ ارتباطات به صورت درست و هدفمند، به سادگی می توان اتحاد را حفظ نموده و به فعالیت مشترک ادامه داد. این روش در تلقین فضای همکاری اثرگذار است و از حرکت ها و ایده های شخصی کارمندان کارآیی بیشتری دارد. هر سازمانی چشم انداز روشنی برای کسب موفقیت در نظر دارد که از راه تعامل و ارتباط در تمام مجموعه فراگیر می گردد. بنابریان محیط کار سلامت و سرزنده است که در آن فعالیت های شغلی به طرز کارآمد انجام می گیرد و احتمال شناسایی استعدادها افزایش می یابد.

بازخورد: با تاکید بر ارتباطات امکان ایجاد محیطی فراهم می گردد که در راستای آن همه افراد با احساس آرامش با یکدیگر صحبت نموده، در محیط کسب و کار کارمندان با اعتماد به نفس بیشتری ایده های شخصی را در ارتباط با فرآیند کار و حتی نحوه مدیریت سازمان مطرح می نمایند .ارتباطات زمانی از کیفیت لازم برخوردار است که به صورت یک طرفه نباشد.

بهبود روابط با مشتری: هیچ مجموعه ای بدون همکاری و مشارکت مشتری به موفقیت نمی رسد و هر بنگاه مالی با هدف خدمت رسانی به مشتری به فعالیت خود ادامه می دهد. برقراری ارتباطات با مشتری به میزان ارتباطات سازمانی اهمیت دارد. خوشبختانه امروزه این امر در سایه روش ها و فناوری های مختلف به راحتی انجام می گردد. مهم نیست به چه روشی با مشتریان خود در ارتباط هستید، حفظ ارتباطات به صورت منظم و مستمر سازمان را به مشتریانی که حاضر به پرداخت پول برای محصولات و خدمات آن هستند نزدیک می کند. بعلاوه، این نوع ارتباط به خشنودی مشتریان می انجامد، چرا که آن ها قادر هستند به راحتی احتیاج های خود را مطرح نموده و پیشنهادهایی را در مورد حل آن بدهند. درصورتی که مشتریان شما این اطمینان را داشته باشند که پیشنهاد آنها به صورت کاربردی اجرا می گردد، سازمان به سودآوری چشمگیری می رسد.

ارتباطات با مشتری تنها در بخش فروش کارآیی ندارد. برقراری ارتباطات برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان نیز ضرورت دارد. حتی اگر برترین خدمات را به مشتریان بدهید، همیشه به دلایل متعددی راضی نیستند، اما در صورتی که قادر به برقراری ارتباط با آن ها و مطرح کردن دغدغه های سازمان برای آن ها باشید می توانید هر شرایط نامناسبی را به تجربه ای شیرین تبدیل کنید. مشتریان ناراضی به طور حتم تجربه های بد خود را با سازمان در میان می گذارند. با برقراری ارتباطات شفاف با آنان سازمان شما قادر به ارائه برترین خدمات ممکن است و این یکی از عناصر کلیدی در برقراری روابط با مشتری به شمار میرود.

منبع: الی گشت

به "نقش روابط مناسب در توسعه کسب و کار(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش روابط مناسب در توسعه کسب و کار(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید