معاینه فنی خودرو در سال 1402 چقدر هزینه دارد؟

به گزارش بهترین ها، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران نرخ تازه معاینه فنی در سال تازه را گفت. شادی مالکی گفت نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی خودرو از ابتدای سال 1402 در مراکز معاینه فنی تغییر کرد.

معاینه فنی خودرو در سال 1402 چقدر هزینه دارد؟

بهترین ها - محمد فتح اللهی - شادی مالکی گفت: از 10 فروردین مرکز معاینه فنی شهید چمران نیز به مراکز صرفاً اینترنتی اضافه شد. به بیان مالکی، این کار به درخواست شهروندان و به منظور تسهیل در ارائه خدمات و مدیریت صف مراکز صورت گرفت.

در حال حاضر پذیرش در 10 مرکز معاینه فنی خودرو تهران مشتمل بر 28 خط معاینه فنی خودروهای سبک صرفاً اینترنتی انجام می شود.

مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و چهار واحد سیار نوبنیاد، گیلان، هنگام (شماره 4) و هنگام (شماره 8) تنها با مشخص وقت قبلی به وسیله نوبت گیری اینترنتی در سامانه تهران من امکان پذیر است.

البته تاکید می شود به جز 10 مرکزی که اشاره شد، مراجعه به صورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکز امکان پذیر است.

مالکی در مورد نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو تا سرانجام ماه رمضان اضافه کرد: مرکز بیهقی به صورت شبانه روزی، مرکز آبشناسان در دو شیفت کاری 7 صبح الی 18 و 18 الی 4 صبح و سایر مراکز و واحدهای سیار معاینه فنی از ساعت 7 الی 18 فعال هستند.

در ضمن از شهروندان درخواست می شود با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل، حتما جهت اطمینان از آخرین شرایط کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودرو های تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

هزینه معاینه فنی خودرو در تهران

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو در مورد هزینه انجام معاینه فنی در سال 1402 گفت: بنا بر مصوبه دولت از ابتدای سال جاری نرخ بهای خدمات معاینه فنی در اولین مراجعه برای خودروهای سبک 92 هزار تومان است. این هزینه برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین 119 هزار تومان و موتورسیکلت 22 هزار تومان است.

وی در مورد هزینه مراجعه مجدد وسایل نقلیه که به دلیل نقص فنی پیش از 15 روز، پس از برطرف ایراد به مراکز مراجعه می کنند، اضافه کرد: هزینه مراجعه مجدد برای هر بار مراجعه با توجه به تعداد آزمون های لازم برای کنترل وسیله نقلیه فرق دارد.

در مراجعه مجدد و انجام 2 آزمون هزینه آن برای خودروهای سبک 19 هزار و 500 تومان است. این هزینه برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین 22 هزار تومان و موتورسیکلت 3 هزار و 900 تومان است.

در صورتی که تعداد این آزمون ها به سه یا بیشتر افزایش یابد، مبلغ مراجعه مجدد برای خودروهای سبک 30 هزار تومان مشخص شد. خودروهای نیمه سنگین و سنگین می بایست 33 هزار تومان و موتورسیکلت ها هم 6 هزار تومان در ازای آزمون های بیش از سه بار پرداخت خواهند کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی مرکز معاینه فنی خودرو تهران، مالکی در ارتباط با خودروهای دوگانه سوز و هزینه بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز اضافه کرد: براساس مصوبات دولت خودروهای دارای سوخت CNG موظفند در هر دوره معاینه فنی خودرو نسبت به بازرسی چشمی تجهیزات و قطعات گازسوز اقدام کنند.

هزینه انجام بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز (به جز مخزن) برای خودروهای سبک و نیمه سنگین و سنگین 24 هزار تومان است. بعلاوه بازرسی چشمی هر مخزن CNG بدون باز کردن آن 28 هزار تومان است.

تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه ای

واردات خودرو در سال 1402 چقدر است؟

استانداردهای ایمنی پارس و آریسان 2 ارتقاء یافت

حق بیمه شخص ثالث افزایش یافت + جدول حق بیمه شخص ثالث در سال 1402

منبع: ایسنا

منبع: بیت ران

به "معاینه فنی خودرو در سال 1402 چقدر هزینه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاینه فنی خودرو در سال 1402 چقدر هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید