شرکت توسعه دنبال درآمدزایی از چوگان است، 50 میلیارد خواسته اند!

به گزارش بهترین ها، مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا واقع در تهران اواخر آبان ماه امسال از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پلمپ شد. فدراسیون چوگان در این مجموعه قرار داد و شرکت توسعه مانع حضور رئیس فدراسیون به داخل فدراسیون می گردد.

شرکت توسعه دنبال درآمدزایی از چوگان است، 50 میلیارد خواسته اند!

ابراهیم نوزایی در تبادل نظر با بهترین ها درباره اختلافات پیش آمده بین فدراسیون چوگان و شرکت توسعه و تجهیزات گفت: متأسفانه علیرغم جلسه ای که با آقای سجادی وزیر ورزش و مدیر شرکت توسعه داشتیم، هنوز این مشکل پابرجاست. قراردادی با شرکت توسعه داشته ایم که قرارداد در اختیار فدراسیون چوگان بود و حالا به اتمام رسیده است اما از آنجایی که شرکت توسعه به تعهداتش عمل نکرده است، پس این قرارداد باید تمدید گردد.

نگهبانان مانع ورودم به فدراسیون شدند

رئیس فدراسیون چوگان در ادامه تبادل نظریش با بهترین ها توضیح داد: حتی اگر این قرارداد تمدید نگردد، آیا شرکت توسعه حق دارد این گونه برخورد کند؟ با حراست درب فدراسیون را ببندند و مانع ورود منم و اعضای فدراسیون شوند؟ روز پنج شنبه قصد ورود به فدراسیون را داشتم اما نگهبانان (نگهبانانی که شرکت توسعه آنجا گذاشته است) اعلام کردند که حق ورود به مجموعه را ندارم و اعلام کردند که این خواست مسئولین شرکت توسعه است که گفته اند رئیس فدراسیون و مدیر باشگاه نمی توانند وارد شوند!

وی تأکید کرد: همانجا با وزیر ورزش تماس گرفتم اما پاسخ نداد. با مدیر کل وزارت تماسی داشتم و قول پیگیری دادند اما خبری نشد. به سجادی پیغام دادم که علیرغم دیدگاه مثبت او به چوگان، اما دوستان شرکت توسعه در پی نابودی چوگان هستند.

چوگان را از دهان شیرهای درنده گرفتیم

نوزایی گفت: چوگان را از دهان شیرهای درنده گرفتیم و با هزاران مشکل توانستیم آن را به نام ایران ثبت جهانی کنیم اما عده ای از داخل تیشه به ریشه چوگان می زنند. جالب است که سجادی، وزیر ورزش نظر مثبتی به چوگان دارد و توقع داشتیم که موضوع حل گردد تا کار به رسانه ها کشیده نگردد اما متأسفانه عاصم یوسفی (سرپرست شرکت توسعه و تجهیزات) گوش شنوایی ندارد.

ثبت جهانی چوگان زیر سوال می رود

رئیس فدراسیون چوگان ادامه داد: برای به ثبت رساندن چوگان به نام ایران از این دو مجموعه به عنوان زیرساخت استفاده کردیم. اگر این مجموعه را از چوگان بگیرند، دیگر زیرساختی برای چوگان باقی نمی ماند، یونسکو بحث ثبت جهانی را زیر سوال خواهد برد و بازتاب خوبی برای چوگان نخواهد داشت.

فعالیت هایمان معلق مانده

وی گفت: رهبری تأکید ویژه ای بروی احیای چوگان دارند. ما نیز در پی توسعه چوگان هستیم اما آنها نه تنها یاری نمی نمایند بلکه تمام امکاناتمان را نیز از دست مان در می آورند. در حال حاضر نمی توانیم فعالیت های مان را انجام دهیم چرا که تمام اسناد و مدارک در فدراسیون است و حق ورود به آن را نداریم.

شرکت توسعه دنبال عایدیزایی از چوگان است

نوزایی توضیح داد: به عنوان متولی چوگان دوست ندارم خدشه ای به این رشته وارد گردد. عاشقان چوگان زحمات زیادی برای آن کشیدند. نمی خواهیم با این نامهربانی ها این زحمات از بین برود. از وزیر ورزش تقاضا می کنم به این موضوع ورود کند وگرنه عاصم یوسفی هیچ اهتمامی به توسعه چوگان ندارد و در پی کسب عایدی است. این اختلافات قطعاً در ثبت جهانی تأثیر گذار خواهد بود چرا که براساس یاری های دولت و این زیرساخت ها توانستیم ثبت جهانی را انجام دهیم. اگر خدشه ای به آن وارد گردد در ثبت جهانی تأثیرگذار خواهد بود.

50 میلیارد پول خواسته اند

رئیس فدراسیون چوگان در سرانجام تبادل نظریش با بهترین ها اعلام کرد: تقاضا دارم وزیر ورزش به این موضوع ورود کند تا قضیه حل گردد. نگاه ما به چوگان ملی است و حیف است به خاطر خواسته های غیرمنطقی، تمام زحمات زیر سوال برود. شرکت توسعه 50 میلیارد تومان پول خواسته تا ما بتوانیم کار را ادامه دهیم. در حالی که کل بودجه فدراسیون از وزارت 1.2 میلیارد تومان است که 80 درصد آن صرف حقوق و مزایا می گردد. پولی باقی نمی ماند که آن را به شرکت توسعه بدهیم. نگاه شرکت توسعه به موضوع عایدیزایی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرکت توسعه دنبال درآمدزایی از چوگان است، 50 میلیارد خواسته اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت توسعه دنبال درآمدزایی از چوگان است، 50 میلیارد خواسته اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید