خبرنگاران قوانین زائد در اصفهان بسیار کمتر از استان های دیگر است

به گزارش بهترین ها، اصفهان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: تعداد قوانین و مقررات زائدی که در این استان احصاء و به هیات مقررات زدایی ابلاغ شده، بسیار کمتر از استان های دیگر است.

خبرنگاران قوانین زائد در اصفهان بسیار کمتر از استان های دیگر است

به گزارش بهترین ها، سیدحسن قاضی عسگر، روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در اتاق بازرگانی اصفهان، از تشکیل هیات مقررات زدایی در وزارت اقتصاد و امور دارایی اطلاع داد.

وی توضیح داد: این هیات از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ،انجمن صادرنمایندگان، جهاد کشاورزی، گمرک، استانداری، کارگو ترمینال و اتاق اصناف استان گلایه شدیدی دارد.

وی در این باره شرح بیشتری نداد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت حذف مقررات زائد گفت: این مقررات باید بسرعت احصاء و به اداره کل امور مالی و دارایی استان اصفهان ارائه گردد.

وی اضافه نمود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم باید جدیت لازم را در این زمینه انجام دهد و با اهتمام، همه مقررات زائد حذف گردد.

قاضی عسگر تاکید نمود: تا زمانی که مقررات زائد حذف نگردد، کار کردن در این استان سخت است و در چنین شرایطی اصلاح محیط کسب و کار هم انجام نخواهد شد.

وی گفت: پایانه صادرات محصولات کشاورزی باید در کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان یا هر محل دیگری، تجمیع و راه اندازی گردد.

معاون استانداری اصفهان با اشاره به اینکه انجمن صادرنمایندگان از نظر کارگروه توسعه صادرات استان تصویب شده است، اعلام کرد: این انجمن باید یک تشکل تخصصی برای حل مسائل صادرات کشاورزان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه انجمن صادرنمایندگان باید به کشاورزان برای صادرات یاری کند، گفت: نمی توان از خود کشاورزان و باغداران انتظار داشت تا این تشکل را راه اندازی نمایند.

قاضی عسگر اعلام کرد: گروه آینده پژوهی باید در مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی وجود داشته باشد و آنالیز لازم را در باره نیازهای محصولات بازار در سال های آینده انجام دهد و کشاورزان را به سمت فراوری این نوع محصولات راهنمایی کند.

وی توضیح داد: بعضی از کارشناسان معتقدند که کاشت سیب در سمیرم مقرون به صرفه نیست و با توجه به آب و محیط مناسب این منطقه باید گردو، فندق، بادام و پسته که از ارزش افزوده بسیار بالاتری برخوردار است، در این خطه کشت گردد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه کارشناسان، مسائل امروز باغداران سمیرمی را از چشم سازمان جهاد کشاورزی می بینند، توضیح داد: باید نکات کاربردی دقیقی در این جلسات ارائه گردد وگرنه صرف بازگو کردن مسائل، مسئله ای را از کشاورزان و صادرنمایندگان حل نخواهد کرد.

وی یادآور شد: همیشه دانشگاهیان در گذشته به تئوری زدگی متهم می شدند اما امروز صادرنمایندگان بیشتر با این مشکل روبرو هستند .

به گفته قاضی عسگر، صادرنمایندگان در شرایط امروز باید عملیاتی فکر نمایند و بصورت دقیق به سمت هدف شلیک نمایند تا به نتیجه مطلوب برسند.

به گزارش بهترین ها، جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، امروز با پنج دستور کار در زمینه تکمیل زیر ساخت های تجاری استان، فراهم کردن دستگاه ایکس ری برای کارگو ترمینال فرودگاه، تکمیل نمایشگاه کاشان، تصویب انجمن توسعه صادرات و انتقال کالا به حوزه اوراسیا و اروپا به وسیله ارمنستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار گردید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قوانین زائد در اصفهان بسیار کمتر از استان های دیگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قوانین زائد در اصفهان بسیار کمتر از استان های دیگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید