تلسکوپ غول پیکر ماژلان با وضوح 4 برابر جیمز وب و هزینه 1 میلیارد دلاری

به گزارش بهترین ها، تلسکوپ غول پیکر ماژلان، توانمندترین تلسکوپ مهندسی شده تا به حال، بودجه ساخت تازه 205 میلیون دلاری را دریافت نموده است که برای تسریع ساخت آن استفاده خواهد شد. این تلسکوپ پس از اتمام، چهار برابر قدرتمندتر از تلسکوپ فضایی جیمز وب خواهد بود.

تلسکوپ غول پیکر ماژلان با وضوح 4 برابر جیمز وب و هزینه 1 میلیارد دلاری

به گفته سازمان تلسکوپ غول پیکر ماژلان (GMTO)، این دور از سرمایه گذاری یکی از بزرگترین دوره های سرمایه گذاری برای این تلسکوپ از زمان تأسیس آن است و برای ساخت ساختار تلسکوپ غول پیکر 12 طبقه که در رصدخانه لاس کامپاناس در صحرای آتاکامای شیلی قرار خواهد گرفت استفاده خواهد شد.

پس از اتمام، تلسکوپ غول پیکر ماژلان ده برابر بیشتر از جیمز وب نور جمع آوری می نماید و تصاویر آن چهار برابر وضوح بیشتر خواهند داشت (10 برابر وضوح بیشتر نسبت به تلسکوپ فضایی هابل)

تلسکوپ غول پیکر ماژلان بعلاوه 200 برابر قدرتمندتر از هر تلسکوپ تحقیقاتی فعلی خواهد بود. در حالی که هیچ تاریخ قطعی برای تکمیل آن ذکر نشده، انتظار می رود راه اندازی در اواخر دهه 2020 شروع گردد.

GMTO می گوید که ساخت این تلسکوپ در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

شش قطعه از هفت بخش آینه اصلی در توسان، آریزونا ساخته شده است. سومین بخش آینه اولیه مرحله پرداخت دو ساله خود را به خاتمه رسانده و در حال اجرا آزمایش نهایی است.

ساخت تأسیسات 716 متر مربعی در راکفورد، ایلینوی برای ساخت ساختار تلسکوپ به خاتمه رسیده است. GMTO می گوید که فراوری اولین آینه ثانویه تطبیقی تلسکوپ به خوبی در فرانسه و ایتالیا در حال اجرا است.

تلسکوپ غول پیکر ماژلان آینده اکتشافات فضایی به شمار میرود و از هفت تا از بزرگترین آینه های دنیا استفاده می نماید: آرایه آینه اولیه 25.4 متری متشکل از هفت آینه با قطر 8.4 متر با وزن 18 تن.

مساحت کل جمع آوری نور ماژلان 368 متر مربع است و دقت تصاویر آنقدر زیاد است که می تواند شکل مشعل حکاکی شده روی یک سکه را از فاصله تقریباً 99 160 کیلومتری معین کند.(منظور شکل سکه های فرنگی است.)

پایه تلسکوپ 39 متر ارتفاع و 2100 تن وزن دارد و در محفظه ای 65 متری واقع شده است که می تواند یک چرخش کامل را در نزدیک به سه دقیقه کامل کند. هفت آینه ثانویه تطبیقی می توانند اثر تاری نوری جو زمین را تصحیح نمایند.

به طور خلاصه، این تلسکوپ قرار است یک شگفتی فناوری باشد و اوج تازهی برای رصد فضا ایجاد کند.

GMTO می گوید: این وضوح زاویه ای بی سابقه، همراه با طیف نگار های انقلابی و دوربین های کنتراست بالا با همکاری مستقیم با جیمز وب JWST برای تقویت اکتشافات علمی تازه استفاده خواهد شد.

منبع: یک پزشک

به "تلسکوپ غول پیکر ماژلان با وضوح 4 برابر جیمز وب و هزینه 1 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ غول پیکر ماژلان با وضوح 4 برابر جیمز وب و هزینه 1 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید