تردد 8.6 میلیون مسافر با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی

به گزارش بهترین ها، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تردد 8.6 میلیون مسافر با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی صورت پذیرفت.

تردد 8.6 میلیون مسافر با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی

مهرداد بذرپاش که امروز (شنبه 11 فروردین) به منظور بازدید از راههای استان گیلان و آنالیز شرایط بازگشت مسافران از سفرهای ایام نوروز به آن استان سفر نموده، در گفت و گویی تلویزیونی به تشریح نتایج بازدید خود و بعلاوه اقدامات اجرا شده برای ایمنی بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی پرداخت.

وی از ثبت 426 میلیون تردد در جاده های همه محورهای شریانی کشور اطلاع داد و اضافه نمود: تا به امروز هشت میلیون و 660 هزار مسافر از ظرفیت حمل و نقل عمومی در همه بخشها اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی استفاده کردند و بقیه نیز با خودروهای شخصی این سفرها را انجام دادند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به اتفاق فرمانده پلیس راهور فراجا و پلیس گیلان با هدف آنالیز محورهای مواصلاتی به استان گیلان سفر نموده، گفت: در روزهای خاتمه سال 1402 مسیر رفت آزادراه رودبار- منجیل افتتاح و یکی از مسائل سالیان طولانی این مسیر برای کاهش ترافیک حل شد.

وی با یادآوری اینکه مسافران در مسیر آزادراه رودبار- منجیل بویژه در ایام نوروز در ترافیک سنگین گاهی تا 10 ساعت معطل بودند، از مدیریت مناسب سال جاری سفرهای نوروزی این مسیر با افتتاح این آزادراه و بهره برداری از آن اطلاع داد.

بذرپاش شرح داد: هم اکنون بخشی از مسئولیت ما در وزارت راه و شهرسازی در همکاری با پلیس راهور، مدیریت بازگشت سفرهای نوروزی است که این کار به خوبی در حال اجرا است.

وی با شرح اینکه استان گیلان پس از مازندران یکی از استانها با انباشت خودرو محسوب می گردد، گفت: در استان گیلان بیش از یک میلیون و 400 هزار ورودی خودرو داشتیم که تا به امروز بیش از یک میلیون و 100 هزار خودرو برگشت داشتند و مدیریت بازگشت سفر در این استانها به خوبی در حال اجرا است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: سال جاری ترافیک روان تری را در استان گیلان شاهد هستیم که به علت افتتاح آزادراه رودبار- منجیل و افتتاح پل معروف گیل بود که بسیاری از محورهای استان از این اصلاحات ترافیکی بهره مند شدند. این اصلاحات ترافیکی و ایجاد تقاطع های همسطح بار ترافیکی را در سطح استان و سفرهای ایام نوروز روان کرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه های این وزارتخانه برای روکش آسفالت بعضی از آزادراه ها و بزرگراه ها در جهت تسهیل در سفرها نیز گفت: سال گذشته حجم زیادی از عملیات آسفالت ریزی در محورهای اصلی و فرعی کشور انجام شد و سال جاری تدارک گسترده تری دیده ایم.

وی با اعلام اینکه بخشی از مسائل در آسفالت آزادراه ها و بزرگراه ها مربوط به آزادراه ها و بزرگراه هایی است که به بخش خصوصی واگذار شده ، اضافه نمود: بخش خصوصی نسبت به نرخ عوارض معترض است که در کوشش هستیم تا در مورد نرخ عوارض، مراعات حال مردم را داشته باشیم.

بذرپاش ادامه داد: مصوبه ای را از هیات وزیران دریافت کردیم که این مجوز به وزارت راه و شهرسازی داده شده است تا در قالب تهاتر غیرنقدی به وسیله تهاتر قیر یا روش های دیگر به بخش های عمومی و خصوصی یاری کنیم و روکش آسفالت و بهسازی آزادراه ها را انجام دهیم که سال جاری برنامه گسترده ای را در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این باره در دستور کار داریم و منابع آن نیز تامین شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته نزدیک به سه هزار کیلومتر راه روستایی احداث و عملیات بهسازی و روکش آسفالت بیش از 6 هزار کیلومتر انجام شد. سال جاری هم در راههای مواصلاتی روستایی و راههای مواصلاتی اصلی عملیات گسترده آسفالت ریزی را در سازمان راهداری تدارک دیده ایم.

منبع: همگردی

به "تردد 8.6 میلیون مسافر با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد 8.6 میلیون مسافر با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید