ایران در تعمیر هواپیما پیشرو است ، استقبال از ایده های نوآورانه در بخش حمل و نقل

به گزارش بهترین ها، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ایران به یکی از کشورهای پیشرو در تعمیر هواپیما تبدیل شده است.

ایران در تعمیر هواپیما پیشرو است ، استقبال از ایده های نوآورانه در بخش حمل و نقل

به گزارش بهترین ها، شهریار افندی زاده در همایش رویداد بهره وری فناورانه در حوزه حمل و نقل با بیان اینکه از هر ایده که باعث کاهش هزینه ها در بخش حمل و نقل گردد استقبال می کنیم، گفت: ارتقای بهره وری بخش حمل و نقل آیتم های متعددی دارد که مهمترین آن ایمنی است و نباید در بهره وری، ایمنی به خطر بیفتد.

وی انرژی را از دیگر پارامترهای مهم حمل و نقل دانست و اضافه کرد: آیتم هایی چون کاهش آلودگی هوا و صوتی از شاخص هایی است که در ارتقای بهره وری حمل و نقل مؤثر است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: یکی دیگر از نیازهای ما در بخش حمل و نقل، مدیریت تقاضای بار و مسافر است. بعلاوه در بخش حمل و نقل درون شهری مشکل بالا بودن تقاضای پارکینگ و مدیریت ترافیک درون شهری را داریم که در بهره وری حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است.

افندی زاده با اشاره به وجود بعضی راهکارها در جهان توضیح داد: ممکن است این راهکارها به درد کشور ما نخورد. بنابراین باید راهکارهای بهره وری نوآورانه در بخش حمل و نقل، بومی سازی گردد.

معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه در بخش ناوگان و فراوری خودرو اقتصادی اقدامات زیادی برای افزایش بهره وری ضروری است که انجام گردد گفت: یکی دیگر از مسائلی که در بخش حمل و نقل داریم ولی ممکن است به خود حمل و نقل برنگردد بحث فراوری رنگ خط کشی جاده ها است. ما این مشکل داریم که جاده ای را برای ارتقای ایمنی رنگ آمیزی می کنیم ولی خط کشی جاده بعد از دو هفته پاک می گردد که باید برای حل این مشکل یک نوآوری فناورانه داشته باشیم.

وی یکی دیگر از مسائل بخش حمل و نقل ریلی را کمبود لوکوموتیو عنوان و تاکید نمود: در این خصوص مشکل سرمایه گذاری و حمایت اقتصادی وجود دارد.

به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، ما در سیستم حمل و نقل مستقیماً با جان مردم سروکار داریم لذا هر اقدامی که ایمنی مسافران را به خطر بیاندازد باید بلافاصله اصلاح گردد.

به گفته این مقام مسئول از وزارت راه و شهرسازی، اگر یک هواپیمایی تأخیر داشته باشد همه می گویند صنعت هوایی مشکل دارد. بنابراین تأمین قطعات هواپیما از مهمترین مسائل صنعت حمل و نقل هوایی است. این در حالی است که کشور ما در تعمیر هواپیما جزو کشورهای پیشرو است.

افندی زاده اظهار داشت: ما در وزارت راه از هرگونه نوآوری در بخش حمل و نقل استقبال می کنیم اما باید نگاه صنعتی و اثرگذار داشته باشد. ما قبلاً در کشور طرح هایی را اجرا می کردیم ولی بلافاصله متوقف می شد مثلاً مدتی در شهرها از سرعتگیرهای پلاستیکی استفاده می کردیم اما پس از چندی همه آنها شکسته شد و این طرح دیگر ادامه نیافت. موارد مشابه دیگر هم زیاد بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایران در تعمیر هواپیما پیشرو است ، استقبال از ایده های نوآورانه در بخش حمل و نقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در تعمیر هواپیما پیشرو است ، استقبال از ایده های نوآورانه در بخش حمل و نقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید