تردد شبانه کامیون ها کنترل نمی گردد، صنایع کوچک و بزرگ مازوت می سوزانند

به گزارش بهترین ها، مدیرکل سابق محیط زیست تهران تاکید دارد که سازمان محیط زیست مصوبه ممنوعیت تردد شبانه کامیون ها را در تهران اجرا نمی کند و واحد های صنعتی بزرگ و کوچک تهران را که مازوت یا گازوییل می سوزانند، تعطیل نمی کند.

تردد شبانه کامیون ها کنترل نمی گردد، صنایع کوچک و بزرگ مازوت می سوزانند

به گزارش عصر ایران، سال جاری تداوم روز های آلوده در تهران بی سابقه یا حداقل کم سابقه بود. امروز هم با وجود ریزش برف و باران هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است. در چند هفته گذشته بیشتر روز ها هوای تهران در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه های سنی بود.

می دانیم اینورژن یا وارونگی دما عامل مهم برای انباشت آلاینده ها و افت شدید کیفیت هواست، اما مقصر اصلی منابع ثابت و متحرک آلودگی هوا هستند. منابع ثابت مثل نیروگاه ها و صنایع که سواندن مازوت و گازوییل پرگوگرد در این واحد ها مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته است. منابع متحرک هم شامل همه خودرو های سبک و سنگین و موتورسیکلت هاست که بدلیل فرسوده بودن بخش بزرگی از آن ها و مصرف بنزین و گازوییل غیر استاندارد موجب انتشار ذرات معلق و گاز های آلاینده می شوند.

هر ساله در تهران کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران در روز های آلوده تصمیماتی برای کاهش بار آلودگی هوا می گیرد از جمله ممنوعیت تردد شبانه کامیون ها در تهران و ممنوعیت فعالیت واحد های فراوری شن و ماسه و کارخانه های سیمان. بنا به اظهارات سعید محمودی مدیرکل سابق اداره کحیط زیست استان تهران این تصمیمات به درستی اجرا نمی گردد.

در گزارش ویدیویی پیش رو محمودی تاکید دارد که سازمان محیط زیست ممنوعیت تردد شبانه کامیون ها را اجرا نمی نماید. بعلاوه اشاره می نماید که کارخانه های سیمان فیروزکوه و پردیس در حال مازوت سوزی هستند و صنایع کوچک مستقر در جنوب تهران همچنان با سوزاندن گازوییل مشغول فعالیت هستند.

این مدیرکل سابق محیط زیست با بیان اینکه تصمیمات برای تعطیلی واحد ها صنعتی و برخورد با واحد های متخلف در حوزه ریاست سازمان محیط زیست گرفته می گردد، تاکید دارد که اگر ممنوعیت ها به درستی در تهران اجرا می شد تداوم روز های آلوده بیشتر از سه روز نبود.

منبع: فرارو

به "تردد شبانه کامیون ها کنترل نمی گردد، صنایع کوچک و بزرگ مازوت می سوزانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد شبانه کامیون ها کنترل نمی گردد، صنایع کوچک و بزرگ مازوت می سوزانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید