آخرین اخبار مجوز ورود گردشگران به کشورها

به گزارش بهترین ها، کار دارد به نیم سال می کشد و چند ماه طاقت فرسا را قرنطینه و اجبارهای رفت و آمد شدید گذراندیم. فشار روانی که در این دوران به ساکنان تمام کشورها، فرقی ندارد که جنوبی باشد یا شاقتصادی، شرق باشد یا غرب، وارد شده، به مراتب از خسارات جانی و اقتصادی بیش تر بوده است. اما باید امید داشت که همیشه انتها شب سیه، صبح سپید است. با همین شعار، حتی در زمانی که کرونا همچنان یکه تازی می کند، هستند کشورهایی که اجازه ورود گردشگران را در تاریخ هایی که مناسب دیده اند صادر کرده اند. در این فرصت به مرور مجوز ورود گردشگران به کشورها می پردازیم و آخرین اخبار آن ها را بررسی می کنیم.

آخرین اخبار مجوز ورود گردشگران به کشورها

دبی در صف اول مجوز ورود گردشگردان به کشورها

دبی، شهری با همان شاخصه های سنتی اش البته با مجهزترین ابزار و امکانات شهری در طول ده های گذشته توانسته هم شاخصه های فرهنگی و سنتی خودش را حفظ کند و هم به این قدرت رسیده که خود را به عنوان یکی از شهرهای هوشمند آن هم در خاورمیانه، در دنیا مطرح کند. دبی یکی از بزرگ ترین مناطق گردشگری دنیا به حساب می آید و سالانه با فهرست میلیون نفری به میزبانی گردشگران و مسافران از سراسر دنیا می رود. یکی از شاخص ترین شاخصه های این شهر عربی و بروز این است که هر کسی را با هر فرهنگ و آدابی می پذیرد و امنیت و رفاه شخص را به بهترین شکل ممکن فراهم می کند. احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس و مدیر اجرایی گروه امارات با بازگشایی مرز دوبی در پی مجوز ورود گردشگران به کشورها گفت؛ ما تلاش داریم تا در زمان بازگشایی مرزهای هوایی، دریایی و زمینی دبی با اقدامات لازم، خطر شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم و از جان مسافران در برابر این ویروس مهلک محافظت کنیم. در هر حال، دبی در تاریخ هفتم ژوئیه مصادف با 17 تیر 99 میزبان تمام گردشگران و به طور کلی، کسانی است که قبل از شیوع کوید 19 و حتی در زمان فراگیر شدن این بیماری قصد سفر به دبی را داشته اند، خواهد بود. شنیدن این خبر برای صنعت گردشگری در دنیا امید بخش است؛ چرا که دبی یکی از پیشگامان گردشگری در دنیا محسوب می شود و شهری با ظرفیت بسیار بالایی است.

چه مدارکی برای ورود به دبی نیاز است؟

اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که ایرلاین و شرکت هواپیمایی دبی برای کاهش انتشار ویروس کرونا، با رعایت پرتکل های بهداشتی جدید صادر شده از سوی وزارت بهداشت این کشور به توزیع بسته های رایگان شامل ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی کنند دست و دستمال مرطوب کننده آنتی باکتریال در میان مسافران خود می پردازد. لازم به ذکر است که هواپیمایی امارات اولین ایرلاینی است که قبل از پرواز مسافرانش از آن ها آزمایش کووید 19 می گیرد. و با دستگاه های ضدعفونی کننده پیشرفته، هواپیماهای خود را بعد از هر پرواز ضدعفونی می کرد و همچنان به این کار ادامه می دهد. در ادامه، انجام این آزمایش برای هر مسافری که وارد دبی می شود ضروری است. سازمان گردشگری این شهر نیز گفت در صورتی که گردشگران بخواهند از سواحل دبی استفاده کنند باید در فاصله دو متری از یکدیگر قرار بگیرند. قوانین جلوگیری از شیوع کرونا در این شهر از 6 فروردین به حالت اجرایی درآمده و به همین دلیل، دبی توانسته تا میزان بالایی از ورود این ویروس به خاک خود جلوگیری کند.

مزرهای کوبا و طرح سه مرحله ای

مجوز ورود گردشگران به کشورها کم کم دارد جان می گیرد و یکی از اخبار غافل گیر کننده، باز شدن مرز کوبا به روی گردشگران است. کوبا قصد دارد در یک طرح سه مرحله ای مرزهای خود را به روی گردشگرانش باز کند، البته مرحله اول ویژه خود کوبایی ها است و مرتبط با ورود خارجی ها و کسانی که در این کشور سکونت ندارند نیست اما در مرحله دوم، امیدوار هستیم که شرایط کمی متفاوت شود. لازم به ذکر است که کوبا توانسته رتبه ای قابل توجه را بعد از خدمات درمانی و بهداشتی و دیگر صادرات محدودش به صنعت گردشگری اش اختصاص دهد که البته با زیبایی هایی که کوبا دارد چنین جا افتادگی در صنعت گردشگری بی دلیل نیست. کوبا از همان اول بسیار سفت و سخت با موضوع کرونا و بیماری کوید 19 برخورد کرده است و نتیجه این سخت گیری تنها یک کشته از زمان شیوع کرونا به خاطر بیماری کوید 19 بوده است. طرح سه مرحله ای کوبا از ا روزهای آغازین تیر ماه مصادف با ماه ژوئن میلادی است؛ همان طور که گفته شد، این مرحله شامل کوبایی ها می شود که می توانند با رعایت پرتکل های بهداشتی، به شهرهای داخلی کوبا سفر کنند. در مرحله دوم که در ماه شهریور اتفاق می افتد، گردشگران از سراسر دنیا می توانند از اوایل شهریور ماه به این کشور سفر کنند. این بازگشایی، اول از فرودگاه های کوچک کوبا آغاز می شود که البته گنجایش کم تری دارند و به موازات این ظرفیت، ورود گردشگران با محدودیت در تعداد روبرو است. البته این بازگشایی صرف ورود آزاد مسافران و گردشگران نخواهد بود و گردشگران به محض ورود به فرودگاه با اتوبوس هایی مستقیم به محل اقامت و هتل شان برده می شوند. لازم به ذکر است که تمام این هتل ها با ارائه بهترین خدمات All-Inclusive در جزایر دور افتاده کوبا مانند (Cayo Coco)، (Cayo Guilermo) و (Cayo Santa Maria) در سواحل شمالی و یا (Cayo Largo del Sur) در جنوب این کشور قرار دارند و از آب و هوای ساحلی بسیار خوبی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که ورود به شهرهایی مانند هاوانا (Havana) تا اجرای مرحله سوم که هنوز تاریخ مشخصی برای اجرایی شدنش وجود ندارد مجاز نیست.

استانبول به میزبانی می رود

از آن جایی سفر به ترکیه و پایتخت آن از تب و تاب بالایی در میان گردشگران و مسافران سراسر دنیا به ویژه ایران بسیار زیاد است. مجوز ورود گردشگران به کشورها شامل استانبول هم می شود؛ اولین خبر خوشی که از استانبول به گوش می رسد این است که پرواز تهران به استانبول بعد از کلی سبک و سنگین کردن ها، از تاریخ 31 تیر دوباره از سر گرفته می شود. از سر گیری پرواز تهران به استانبول از طرف یکی از ایرلاین های ایرانی انجام می گیرد. بسیاری از پرواز ها از سوی این دو شهر یعنی تهران و استانبول از اسفند ماه سال گذشته به حالت تعلیق درآمده بود و در حال حاضر، در حال جان گیری دوباره است.

منبع: الی گشت

به "آخرین اخبار مجوز ورود گردشگران به کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار مجوز ورود گردشگران به کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید