هوش مصنوعی

این هوش مصنوعی می تواند کلمات تایپ شده را به دست خط های منحصر به فرد تبدیل کند

هوش مصنوعی درحال متحول کردن دنیا است. یک توسعه دهنده خلاق محصولی مبتنی بر این فناوری ساخته که می تواند هر متنی را که با حروف انگلیسی به آن می دهید، به صورت دست نویس به شما تحویل دهد. تفاوت این قابلیت با فونت هایی که ظاهر دست نویس دارند، در این است که...

12 بهمن 1401

(ویدئو + عکس) سِنتی وی؛ ربات بازرس و دستیار تازه کشاورزان!

سنتی وی محصول شرکت رباتیک مروپی (Meropy) می تواند به وسیله ارائه راهکار هایی برای رشد و مراقبت از محصولات کشاورزی و بهینه سازی طرح های آزمایشی عملکرد کشاورزان را بهبود ببخشد...

5 بهمن 1401

گوشی های گوگل پیکسل ضربان قلب و مقدار تنفس را مقدار می گیرند

این گوشی ها می توانند به وسیله دوربین، ضربان قلب و مقدار تنفس را مقدار گیری نمایند.

22 مرداد 1401

پیش نمایش بازی اورواچ 2؛ سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند!

بازی اورواچ (Overwatch) یکی از برترین عناوین شوتر ساخته شده در 10 سال اخیر است. این بازی با خلاقیتی که در زمینه کاراکترها داشته باعث شده تا سبک شوتر که تنوع بسیار کمی داشت، بسیار جالب و مفرح بشود. سازنده اورواچ شرکت بلیزارد (Blizzard) بوده که در این مدت خبرهای زیادی...

8 مرداد 1401

معرفی تبلت 10 اینچی اچ تی سی A101 با تراشه Unisoc T618

تبلت HTC A101 اخیرا به طور رسمی در آفریقای جنوبی و روسیه عرضه شده است. HTC A101 تبلت میان رده ای است که ویژگی های کلیدی مانند صفحه نمایش 10 اینچی، چیپست Unisoc، دوربین دوگانه عقب و باتری بزرگ را ارائه می دهد. در ادامه قصد داریم مشخصات این محصول را با یکدیگر آنالیز...

3 مرداد 1401

برپایی پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات کیش

پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش طی روز های 19 تا 22 اردیبهشت ماه امسال با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا می گردد.

18 خرداد 1401

کشف بقایای تسلیحات آمریکایی در ویرانه های بمباران هوایی یمن

پس از حملات هوایی فاجعه بار ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به شهر صعده در یمن، بقایای یک موشک ساخت آمریکا در میان خرابه های محل بمباران کشف شد.

26 اردیبهشت 1401

این اپلیکیشن در همه گوشی های اندرویدی پورت شد

تهران (پانا) - توسعه دهنده ای اپلیکشن Google Camera 8.3 که گوگل آن را به صورت انحصاری برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ساخته، برای استفاده در سایر گوشی های اندرویدی پورت کرد.

5 آذر 1400

ماسکی که با ورزش و سطح آلودگی سازگار می گردد

محققان نوعی دستگاه تنفس پویا ایجاد نموده اند که اندازه منافذ آن در پاسخ به شرایط متغیر مانند ورزش یا سطح آلودگی هوا تغییر می نماید و به کاربر اجازه می دهد در مواقعی که بالاترین سطح تصفیه لازم نیست، راحت تر نفس بکشد.

21 مهر 1400

ابررایانه سیمرغ اردیبهشت 1400 به بهره برداری می رسد

سید احمد معتمدی در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص ساخت ابررایانه سیمرغ گفت: از آنجا که داشتن ابررایانه جزو شاخص های قدرت نرم در کشورها محسوب می شود، ابررایانه سیمرغ در ایران مراحل ساخت خود را پشت سر می گذارد.

30 اسفند 1399

جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی 28 و 29 آبان ماه برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا کبیری در نشست خبری پانزدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی که امروز به صورت مجازی برگزار گردید، اظهار کرد: این جشنواره در روزهای 28 و 29 آبان ماه امسال در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.

10 آذر 1399

تشخیص کرونا با هوش مصنوعی در ایران، تولید 100 هزار کیت در هفته

به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص پاندمی کووید 19 که با حضور فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در محل معاونت علمی برگزار گشت، گزارشی از شرایط شرکت های دانش بنیان که خط مقدم مبارزه با کرونا هستند ارائه کرد.

4 خرداد 1399