10 علت برای سفر به آنتالیا

به گزارش بهترین ها، آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده است. آنتالیا مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه های فراوان می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها خود نمائی می نماید. با تاریخ غنی و چشم­ اندازهای طبیعی خیره کننده یکی از بی­ نظیرترین مقاصد گردشگری تابستانی دنیا است. آب و هوای این شهر به طور کلی مدیترانه ای بوده که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی است. از عظمت کوه ­های توروس گرفته تا سواحل بکر که به شهرهای باستانی امپراتوری­ های گذشته می­رسند، همه چیز را می­توانید در آنتالیا تجربه کنید. در مجله گردشگری خبرنگاران 10 علت برای بازدید از آنتالیا برای شما بیان می­کنیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

10 علت برای سفر به آنتالیا

پیاده ­روی بزرگ

یکی از مشهورترین جهتهای پیاده ­روی، جهت پیاده­ روی لیکیه است. این جهت پیاده ­روی 540 کیلومتر (335.5 مایل) معین شده و از فتیه به آنتالیا است و حدود 29 روز طول می­کشد. گردشگران نه تنها از چشم ­انداز زیبای امتداد سواحل آنتالیا لذت می­برند بلکه می­توانند از 25 اثر تاریخی متعلق به امپراتوری لیکیه نیز تماشا نمایند. دلایل سفر به شهر آنتالیا

خرابه­ های باستانی نزدیک ساحل

چیرله یکی از سواحل زیبا و بدون گردشگر است. این ساحل زیبا و گسترده و پر از سنگریزه در نزدیکی کوه ­های سبز، آب های روشن و آبی واقع شده است. همچنینی شهر باستانی لیکیه از اولمپوس در اینجا واقع شده است. بعد از استراحت و لذت بردن از ساحل، در میان ویرانه های این شهر باستانی قدم بزنید.

هتل­ های فوق ­العاده

علاوه بر استراحتگاه­ های بزرگ که بیشتر سواحل آنتالیا را اشغال نموده ­اند، بوتیک هتل­ های کوچکتر مکان ­های طبیعی و بهتری برای اقامت هستند که تماما در طبیعت ساخته شده ­اند. از کلبه ­های کوهستانی گرفته تا هتل ­های ساحلی بوتیک هتل­ های آنتالیا هیچ وقت شما را ناامید نمی ­نمایند. خرید آنلاین بلیط تهران آنتالیا | بلیط آنتالیا تهران

آثار باستانی

موزه آنتالیا یکی از بزرگترین موزه­ های ترکیه است و دارای 13 نمایشگاه سالانه و گالری در فضای باز تاثیرگذار است. همه چیز از یافته­ های باستان شناسی از دوران پالئولیت گرفته تا مجسمه­ های زیبا از دوره رومی­ ها در این موزه یافت می­شود.

سواحل آنتالیا

از آب های فیرو­زه ­ای پاتارا تا شن­ های سفید کنیالتی، سواحل آنتالیا از سواحل پر جمعیت و هیجان ­انگیز تا سواحل بکر و خلوت شما را در طبیعت زیبا غرق می­کند. بسته به اینکه کدام را ترجیح می­دهید می­توانید در یکی از استراحتگاه ­های لوکس آنتالیا یا یک بوتیک هتل خلوت­تر با دسترسی کمتر به ساحل اقامت داشته باشید.

عجایب طبیعت

آبشار دودن در 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا - بوردور واقع شده است. سرچشمه این آبشار دو چشمه جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر در 40 کیلومتری آن است . این گروه از آبشارها مکان بسیار زیبایی برای بازدید گردشگران هستند. آبشار فوقانی در یک پارک در شمال شرقی آنتالیا واقع شده است و آبشارهای پایینی در یک تنگه بسیار زیبا قرار دارند و با گیاهان و جانوران دوست داشتنی محصور شده ­اند. بخش پایینی آبشار مستقیم به دریای مدیترانه می­ریزد و برترین روش گردش در آن همراه شدن با یک تور قایقرانی است. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

غذاهای فوق ­العاده

مانند تمام منطقه ها مختلف ترکیه، غذاهای سنتی مخصوص به خود و محصولات تازه برای فروش در بازار را دارد. حتما یک صبحانه کامل ترکیه ای را در این شهر امتحان کنید و بدون خوردن ماهی تازه کبابی و مزه (ترجیحا با چشم ­انداز دریا) این شهر را ترک نکنید.

خرابه­ های باستانی

این شهر سایت­ های باستانی بسیار زیادی دارد، از دروازه هادریان درمرکز شهر گرفته تا خرابه ­های امپراتوری لیکیه در سرتاسر استان. حتما برای تماشا مقبره­ های سنگی لیکیه در مایرا، خرابه­ های باستانی آریکاندا و مرکز سابق امپراتوری لیکیه در زانتوس برنامه ­ریزی کنید.

طبیعت خیره نماینده

وقتی به چشم ­انداز آن نگاه می­کنید کوه­­ های با ابهت توروس همواره یک چشم انداز بی­نظیر و تماشایی است. این کوه­ ها در سرتاسر شهر، در منطقه ها مدیترانه ­ای و در بخش مرکزی آن گسترده شده­ اند.

دیدار کهنه با نو

شهر قدیمی آنتالیا ترکیبی زیبا از ساختارهای باستانی و خانه­ های عثمانی بازسازی شده است. بافت خاص منطقه که شامل خیابان های کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که به وسیله دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می نماید.هر جهت پیاده ­روی سنگفرش به یک چشم انداز زیبا از شهر ختم می­شود. از دروازه هادریان حرکت کنید، در خیابان ­های باریک پرسه بزنید و عکس ­های زیبا بگیرید و سفر روزانه خود را با لذت بردن از چشم انداز شهر در سایه، در یکی از کافه ­ها به سرانجام برسانید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "10 علت برای سفر به آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علت برای سفر به آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید