10 انیمه که بیشترین اسپین آف و فیلم های فرعی براساس دنیا شان ساخته شده

به گزارش بهترین ها، جوجوتسو کایسن و شبدر سیاه، از جدیدترین سریال های انیمه ای هستند که تازگی ها، انیمه های سینمایی با تکیه بر دنیا داستانی آن ها ساخته شده است. انیمه های محبوب معمولا فیلم های فرعی (اسپین آف) زیادی بر اسا س شان ساخته می گردد، سوالی که مطرح می گردد این است که کدام یک از این فیلم های فرعی پیروز شده اند بیشترین فروش را در طول تاریخ داشته باشند؟

10 انیمه که بیشترین اسپین آف و فیلم های فرعی براساس دنیا شان ساخته شده

این همه فیلم فرعی مختلفی که بر اساس دنیا داستانی این آثار ساخته شده، صرف نظر از این که روی پرده سینما بوده اند یا مستقیم به شبکه نمایش خانگی آمده اند، مهر تاییدی بر کیفیت سریال اصلی و میزان محبوبیت آن هستند.

10. بلیچ (Bleach) - 5 فیلم

داستان ایچیگو کوروساکی و سول ریپرها برای 366 قسمت ادامه داشت و در سال 2012 به انتها رسید. در طول آن مدت، چهار انیمه سینمایی فرعی منتشر شد. آن طور که وبسایت مای انیمه لیست گزارش داده، محبوب ترین اثر در بین این چهار مورد، فیلم سال 2010 به نام بلیچ: شعر جهنم بود. در آن فیلم، سول ریپرها باید از زمین در برابر حمله ساکنان جهنم دفاع نمایند.

فیلم پنجم یک اقتباس سینمایی واقعی (لایو اکشن) از نفلیکس است که سال 2018 منتشر شد. در این فیلم سوتا فوکوشی در نقش ایچیگو و هانا سوگیساکی در نقش روکیا کوچیکی بازی می نماید. این فیلم بخش های زیادی از اولین خط داستانی مانگا را پوشش می دهد، ولی اقتباس آزادی است و خیلی از بخش های داستانی و تحولات شخصیت ها تغییر داده شده است.

9. دیجیمون (Digimon) - 10 فیلم

با هر سری نو از انیمه دیجیمون، قهرمانان و شرورهای تازه ، مون های تازه، و فرصت های تازه برای پیرنگ های سینمایی فراهم می شود. در فاصله بین 1999 تا 2020، 10 فیلم بر اساس دنیا داستانی دیجیمون منتشر شده است. برخی از این فیلم ها مکمل هایی برای سریال هستند، و برخی داستان مجزای خود را روایت می نمایند.

معروف ترین نمونه، دیجیمون: فیلم سینمایی است که در سال 2000 منتشر شد. این فیلم مجموعه ای از فیلم های کوتاه مختلف از جمله ماجرای دیجیمون: بازی جنگی ما! بود. این فیلم اگرچه از نظر پیرنگ و ضرباهنگ مسائل قابل توجهی داشت، ولی در گیشه یک پیروزیت کامل بود.

8. دکتر اسلامپ (Dr. Slump) - 11 فیلم

تقریبا تمام انیمه بازها، آکیرا توریاما، طراح مانگای معروف را به خاطر مجموعه تحسین شده دراگون بال می شناسند. با این حال، توریاما پیش از دراگون بال، یک مجموعه مانگای دیگر به نام دکتر اسلامپ منتشر نموده بود. این مانگا درباره ماجراجویی های یک ربات دختر به نام آراله نوریماکی و دوستانش در دهکده پنگوئن بود.

در مجموع در طول دهه 1980 و 1990، 11 فیلم اقتباسی و بازسازی از این مانگا ساخته شده است، تمام شان هم محصول استودیو توئی انیمیشن هستند. البته تنها فیلمی که پیروز شد به سروشکل یک اثر سینمایی نزدیک شود، دکتر اسلامپ: هویویو! ماجراجویی فضایی است که 90 دقیقه زمان دارد. بیشتر این فیلم ها یا در همایش های خود توئی انیمیشن پخش شده اند، و یا بر روی نوار ویدئو و دی وی دی در دسترس علاقه مندان نهاده شده اند.

7. ناروتو (Naruto) - 11 فیلم

ناروتو و مجموعه دومش، ناروتو شیپودن، در مجموعه 11 فیلم فرعی دارند. خود ناروتو 3 فیلم و شیپودن هشت فیلم دارد. سه فیلم اول به خاطر پیرنگ مجذوب کننده و ماموریت های ویژه ای که ناروتو و دوستانش انجام می دهند، آثار لذت بخشی هستند. دیگر ویژگی قابل توجه آن ها این است که شخصیت هایی تازه و مجذوب کننده هم دارند.

با این حال، طبق ارزش گذاری وبسایت آی ام دی بی، برترین فیلم مجموعه ناروتو، جهت نینجا شدن: فیلم سینمایی ناروتو است. در این فیلم که مربوط به نسخه شیپودن است، ناروتو وارد یک دنیا موازی می شود که در آن، والدینش نمرده اند. همین باعث شده است تغییرات عظیمی در خط داستانی اصلی شکل گرفته باشد. قدرت عاطفی و ماهیت متمایز این پیرنگ باعث پیروزیت گسترده آن نزد طرفداران این مجموعه شده است.

6. وان پیس (One Piece) - 14 فیلم

وان پیس از زمان اولین پخش خود در اکتبر سال 1999 تا به حال، علاوه بر بیش از هزار قسمت، دارای 14 فیلم سینمایی فرعی هم هست که هم در گیشه و هم در نمایش خانگی پخش شده اند. در میان این 14 اثر، فیلم وان پیس استمپید که اتفاقا همین تازگی ها در سال 2019 پخش شد، به خاطر پیرنگ هیجان انگیز و صداپیشه های عالی اش، از همه محبوب تر است.

یک فیلم پانزدهم هم به نام وان پیس: قرمز قرار است همین سال جاری منتشر شود و یکی از مهم ترین انیمه های سال 2022 خواهد بود. هنوز درباره پیرنگ این فیلم نو اطلاعات چندانی منتشر نشده است، ولی طرفداران می دانند که این فیلم درباره رویارویی لوفی و بقیه کلاه حصیری ها با یک خواننده مرموز به نام یوتا است.

5. دراگون بال (Dragon Ball) - 23 فیلم

دراگون بال سه مجموعه مانگا، و 23 فیلم فرعی مختلف دارد که بر اساس این مانگاها ساخته شده اند. این آمار تقریبا دو برابر دکتر اسلامپ، مانگای قبلی توریاما است. این فیلم های پرهیجان و اکشن داستان گوکو، وگتا و بقیه اعضاء تیم هستند که با شرورهای تازه رودررو می شوند، دنیا های تازه ای را کشف می نمایند، و به بالاترین سطح قدرت می رسند.

فیلم بعدی که به زودی قرار است به این لیست اضافه شود، دراگون بال سوپر: ابرقهرمان نام دارد و همین ماه قبلی در ژاپن پخش شد. حدودا دو ماه دیگر هم پخش دنیای آن شروع می شود. ارتش روبان سرخ دوباره احیا شده، به سیاره زمین آمده و در پی انتقام جویی از پیکولو و گوهان است.

4. پوکمون (Pokémon) - 24 فیلم

فیلم های فرعی پوکمون به میزان سریال های اصلی، پر از منطقه ها و خطوط داستانی مختلف هستند. آن ها معمولا داستان مواجهه اش و همراهش با پوکمون افسانه ای هستند که حتی از میوتو هم قوی تر است. حال این پوکمون نو یا خودش یه مانع است، و یا همراهی برای ادامه ماجراها می شود (حتی گاهی وقت ها پای یک ضدقهرمان افسانه ای هم باز می شود).

خیلی از فیلم های پوکمون در سینماها اکران شده اند، اولین شان پوکمون: اولین فیلم است که سال 1998 اکران شد. پیرنگ این فیلم درباره یک میوتو مصنوعی است که ارتشی از پوکمون های کلون جمع می نماید. همین داستان بعدا در فیلم های دیگری چون بازگشت میوتو (2001)، کارآگاه پیکاچو (2018) و میوتو دوباره ضربه می زند - تکامل (2019) مورد استفاده نهاده شد.

3. کارآگاه کونان/ پرونده بسته شد (Case Closed) - 24 فیلم

این مجموعه تازگی ها قسمت 1000 هم رد کرد و همچنان بعد از 26 سال، پخشش ادامه دارد. این مجموعه ساختار قسمت قسمتی دارد و درباره یک کارآگاه جوان نابغه به نام شینیچی کودو است که در اثر حمله یک شخص مرموز با سم، دوباره بچه شده است. او هویت کونان ادوگاوا را به خود می گیرد و در پی کسی می شود که می خواسته او را بکشد. او بعلاوه در پی راهی برای دوباره بزرگ شدن هم می شود.

برخی از پرونده هایی که او با آن ها درگیر می شود، به قدری خارق العاده هستند که باید در قالب یک فیلم سینمایی روایت شوند. زمان پخش طولانی تر و شخصیت های بیشتر یعنی رمز و رازهای پرتعلیق تر و مظنونین بیشتری که باید مورد آنالیز قرار بگیرند. در انیمه سینمایی شبح خیابان بیکر که محبوب ترین فیلم این مجموعه هم هست، شینیچی و تیمش باید با مبارزه و کوشش، جهت خود را در یک بازی واقعیت مجازی پیش ببرند.

2. کرایون شین-چان (Crayon Shin-chan) - 30 فیلم

درست مثل انیمه محبوب این مجموعه که سال 1992 منتشر شد، فیلم های فرعی مجموعه کرایون شین-چان هم از سال 1993 به بعد، مثل ساعت به صورت منظم پخش شده اند. این انیمه کمدی برشی از زندگی، درباره یک پسر پنج ساله به نام شینوسوکه نوهارا است که کل هدفش در زندگی، دردسر درست کردن برای خودشان و همسایه هایشان است.

فیلم ها، ماجراجویی های شین را به یک سطح حماسی تر می برند، کیفیت انیمیشن، کمدی و اکشن شان هم بالاتر است. این فیلم ها بعلاوه از شخصیت های فراوان این مجموعه استفاده بهتری می برند. و به لطف زمان طولانی تری که دارند، همه فرصتی برای خودنمایی دارند.

1. دورایمون (Doraemon) - 41 فیلم

یکی از طولانی ترین انیمه های تاریخ، بیشترین فیلم های فرعی را هم با خود دارد. مانگای اصلی مجموعه دورایمون از فاصله 1969 تا 1996 منتشر می شد، کلی انیمه هم بر اساس آن ساخته شده و پخشش هنوز ادامه دارد. از سال 1980 تا 2022، استودیو توهو 41 فیلم برای دورایمون فراوری نموده و از این نظر گودزیلا، دیگر مجموعه پیروز این استودیو را هم پشت سر می گذارد.

این مجموعه و فیلم های فرعی اش درباره یک ربات گربه ای مسافر زمان به نام دورایمون و دوست انسانش به نام نوبیتا نوبی هستند. همانند کرایون شین-چان، دورایمون هم کلی شخصیت مختلف دارد و در طول این 41 فیلم مختلفی که ساخته شده، هرکدام بالاخره فرصتی برای نمایش خود پیدا می نمایند.

منبع: Screen Rant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 انیمه که بیشترین اسپین آف و فیلم های فرعی براساس دنیا شان ساخته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 انیمه که بیشترین اسپین آف و فیلم های فرعی براساس دنیا شان ساخته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید