فارن پالیسی: سفارت آمریکا در عراق، یک مجموعه بی قواره برای زمان کنونی است

به گزارش بهترین ها، فارن پالیسی طی یادداشتی به قلم یک تحلیلگر سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه آورده است که سفارت ایالات متحده در عراق، یک مجموعه بی قواره و نامناسب برای زمان کنونی است.

فارن پالیسی: سفارت آمریکا در عراق، یک مجموعه بی قواره برای زمان کنونی است

به گزارش گروه بین الملل بهترین ها، استیون کوک در نشریه فارن پالیسی نوشت: هفته گذشته مایک پامپئو تهدید به بستن سفارت آمریکا در عراق کرد. روشن نیست که آیا روش های دیگری برای نگهبانی از سفارت آمریکا وجود دارد یا تهدید پامپئو اهداف دیگری را دنبال می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی بهترین ها بخوانید. (کلیک کنید)

کوک با اشاره به پیشنهاد وزارت خارجه آمریکا برای انتقال سفارت به اربیل، خاطر نشان کرد، این گزینه نیز نشدنی است چرا که ایالات متحده نمی تواند سفارتش در عراقِ واحد را در کردستان بنا کند. در مقابل، ایالات متحده باید فراخور نقش، رهیافت و ماموریتش، ساختمان تازه ای در بغداد بسازد.

این کارشناس سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه اضافه کرد: مقامات آمریکایی اصلاحات سیاسی و مالی عراق را به عنوان بخشی از گفتگوهای راهبردی مقامات دو کشور بیان کردند. با این حال، باید پذیرفت که آمریکا دیگر کار زیادی در عراق ندارد و 17 سال پس از حمله به آنجا نمی توانیم در آرزوی موفقیت هایی بیش از آنچه امروز به دست آورده ایم باشیم.

کوک مدعی است، هنوز هم یک ماموریت مهم بر دوش ایالات متحده است: حفظ امنیت عراق. به ویژه کوشش برای دور نگه داشتن تندروها و پشتیبانی از حاکمیت عراق. وضع نیروهای امنیتی عراق از سال 2014 که از برابر داعش گریختند، بهتر است اما هنوز هم احتیاج به آموزش دارند.

وی در ادامه ادای خود آورده است: در منطق بالا به پایین برخورد آمریکا با عراق بهترین شیوه برای رها شدن و کنار ماندن، حضور بلند مدت است. شاید برای بعضی این به معنای یک اشغال بی سرانجام باشد اما اینطور نیست. ایالات متحده حدود 3000 پرسنل نظامی در این کشور دارد و حتی در زمان جورج بوش با 50 برابر این شمار نیز نتوانست عراق را اشغال کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فارن پالیسی: سفارت آمریکا در عراق، یک مجموعه بی قواره برای زمان کنونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارن پالیسی: سفارت آمریکا در عراق، یک مجموعه بی قواره برای زمان کنونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید