راهنمای سفر به نپال

به گزارش بهترین ها، نپال کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که در داخل ناحیه مرزی کشور هندوستان واقع شده و با کشور چین همسایه می باشد.در واقع کشور نپال را از شمال ،کشور چین و از جنوب، شرق و غرب کشور هند احاطه نموده است.پایتخت نپال شهر کاتماندو است که پرجمعیت ترین شهر آن نیز محسوب می گردد. نپال سرزمینی با خاک حاصلخیز است که بیشتر آن در کوهپایه های هیمالیا قرار گرفته است.

راهنمای سفر به نپال

کلمه نپال در زبان سانسکریت به معنای پایین کوه است و اشاره به کوهپایه های رشته کوه هیمالیا دارد.

موقعیت: جنوب قاره آسیا

پایتخت: کاتماندو

زبان: نپالی

دین رسمی: هندوئیسم

ساعت محلی: دو ساعت و پانزده دقیقه جلوتر از ایران

پول رایج: روپیه نپال

وسعت: 148هزار کیلومتر مربع

جمعیت: 29 میلیون نفر

شهرهای مهم گردشگری: کاتماندو، لومبینی، پخارا، هاکتاپور، چیتوان، نواکوت، پانائوتی، پاتان، جانکاپور، بختاپور

آب و هوای نپال

آب و هوای غالب: نیمه استوایی

قرارگیری نپال در رشته کوه های هیمالیا سبب شده که آب و هوای نپال از استوایی به بسیار سرد متغیر باشد.نپال کشوری پنج فصل بوده و فصل موسمی را نیز دارا می باشد. قسمت های جنوبی نپال آب و هوایی استوایی داشته که مشابه آب و هوای هندوستان است.آب و هوای قسمت های شمالی نپال مشابه تبت و رشته کوه های هیمالیا است که از آب و هوایی بسیار سرد برخوردار می باشد.

بهترین زمان برای سفر به نپال از اواخر ماه فوریه تا اواسط ماه آپریل است.اگر قصد کوه نوردی و مشاهده چشم اندازهای بی نظیر رشته کوه های هیمالیا را دارید بهتر است از اواخر سپتامبر تا اوایل ماه دسامبر به کشور نپال سفر کنید.

حقایقی جالب درباره کشور نپال

* نپال کشوری تاریخی بوده و قدمت آن به یازده هزار سال پیش بازمی گردد.

*مردم نپال به تعدد خدایان اعتقاد داشته و بیش از 3300 خدا دارند. راما، بیشنو، ماهسور، شیوا و گانش از جمله خدایان آیین هندو هستند.

* در کشور نپال می توانید با مرتاض ها از نزدیک ملاقات کنید. مرتاض ها یا همان یوگی ها افرادی هستند که تمام طول عمر خود را صرف عبادت می نمایند و از تمام لذت های دنیا دست می کشند. راه رفتن بر روی ذغال گداخته، آب و غذا نخوردن به مدت طولانی، نگه داشتن دست در هوا طی ماه ها یا حتی سال ها و وارد کردن سیخ در گوش، تنها بخشی از کارهای عجیب و شگفت انگیز مرتاض ها می باشد.

* در شهر کاتماندو نپال هرساله جشن ها و فستیوال های مختلفی برگزار می گردد که از بین آن ها می توان فستیوال هولی یا جشنواره رنگ ها، جشن باران و جشن بیسکت جاترا را نام برد.

* پرچم کشور نپال به صورت دو مثلث روی هم می باشد و تنها پرچمی است که به صورت مستطیل نمی باشد.

* قله اورست با 8٬840 متر ارتفاع، بلندترین قله دنیا است که در رشته کوه هیمالیا و در کشور نپال قرار گرفته است.

* از میان 14 قله مرتفع دنیا که همگی بیش از هشت هزار متر ارتفاع دارند، هشت قله در کشور نپال واقع شده است.

جاذبه های گردشگری

اورست، پارک صلح لومبینی، پارک ملی چیتوان، بازار آسان، موزه نپال، گنبد بودهاناث، قصر گورخا دوربار، برج داراها، سوایامبونات، موکتیناس، مرکز توسعه زنان جاناکپور، دریاچه فوا.

شکم گردی در نپال

برنج یکی از اصلی ترین محصولات غذایی نپال محسوب می گردد.

دال یکی از خوشمزه ترین، محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاها در نپال محسوب می گردد. این غذا از حبوبات، مخصوصاً عدس، پودر کاری و برنج تهیه می گردد و رنگ و عطر و طعم بسیار خوبی دارد. نپالی ها علاقه خاصی به خوردن اسنک دارند.

چطور به نپال برویم

آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بسیار بالا در زمینه برگزاری تور نپال، توانسته رضایت مشتریان خود را در سفر به این مقصد جذاب جذب کند. برای خرید تور نپال می توانید با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور آگاه شوید.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید