بخشنامه کمیته بهداشت و سلامت عراق درباره اربعین، مجوز ورود 4000 زائر ایرانی به عراق

به گزارش بهترین ها، کمیته بهداشت و سلامت عراق در بخشنامه ای به مفاد جلسه روز گذشته مقامات این کشور، درباره اربعین پرداخت.

بخشنامه کمیته بهداشت و سلامت عراق درباره اربعین، مجوز ورود 4000 زائر ایرانی به عراق

به گزارش گروه سیاسی بهترین ها به نقل از السومریه، کمیته بهداشت و سلامت عراق در بخشنامه ای به مفاد جلسه روز گذشته مقامات این کشور، درباره اربعین پرداخت.

در این بخشنامه آمده که بنا بر توصیه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و رئیس کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی، این کمیته در جلسه دیروز (چهارشنبه) خود تصمیم گرفته با اعطای ویزا ورود به خاک این کشور ویژه زیارت اربعین حسینی موافقت کند و فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف را نیز به عنوان تنها مبادی ورود زائران خارجی مشخص نموده است.

بنا بر تصمیم کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق، ویزا ورود برای حد بیشتر هزار و 500 زائر از هر کشور به وسیله شرکت های گردشگری مورد تأیید، به صورت مستقیم در هیئت های نمایندگی این کشور در خارج صادر می گردد و مجوز اقامت آن ها نیز تا 10 اکتبر 2020 خواهد بود.

کمیته مذکور در همین حال، با ورود 250 کاروان حسینی ایرانی به خاک عراق موافقت نموده به شرط آن که اعضای هر کاروان بیشتر از 10 نفر نباشد و تنها به وسیله گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) وارد خاک این کشور شوند و در نتیجه این تصمیم نیز، در مجموع چهار هزار زائر ایرانی می توانند به وسیله مرز مهران و فرودگاه های بغداد و نجف اشرف، به عراق سفر نمایند تا در مراسم اربعین امام حسین (ع) در کربلای معلی شرکت نمایند.

کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق همچنین بر لزوم ایجاد مراکز اقامت و ویزا در مرز زرباطیه - مهران برای موارد اضطراری و تکمیل همه تدابیر مورد احتیاج تاکید نموده و خاطر نشان ساخته که ویزا ورود هوایی و زمینی زائران اربعین حسینی، تنها برای افراد دارای گذرنامه معتبر صادر می گردد.

با تصمیم این کمیته همچنین زائران خارجی اربعین حسینی باید در مراکز اقامت و ویزا نتیجه منفی آزمایش پی سی آر خود را ارائه دهند و این آزمایش را ظرف 72 ساعت قبل از ورود به خاک عراق انجام داده باشند در حالی که فرماندهی عملیات مشترک نیز مسئولیت تأمین نیرو های نظامی لازم در گذرگاه زرباطیه را بر عهده می گیرد.

این در حالی است که با وجود تصمیم قبلی دولت عراق مبنی بر ممنوعیت ورود هر گونه زائر خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، احمد ملأ طلال، سخنگوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور بعد از ظهر دیروز در پیغامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام نموده بود که وی دستور داده با ورود هزار و 500 زائر از هر کشوری که شهروندان آن خواستار شرکت در مراسم اربعین در کربلای معلی هستند، موافقت گردد.

سخنگوی الکاظمی در پیغام توییتری خود ضمن اعلام این که ورود زائران خارجی اربعین به خاک عراق تنها به وسیله فرودگاه های این کشور خواهد بود، تاکید نموده بود که کشور های زائران مذکور باید به برنامه های آگاهی بخش آن ها در رابطه با تدابیر بهداشتی پیشگیرانه پایبند باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بخشنامه کمیته بهداشت و سلامت عراق درباره اربعین، مجوز ورود 4000 زائر ایرانی به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه کمیته بهداشت و سلامت عراق درباره اربعین، مجوز ورود 4000 زائر ایرانی به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید