آمار فروش گوشی های سامسونگ عالی اما فرایند سوددهی همچنان رو به افول است

به گزارش بهترین ها، اینطور که به نظر می رسد، آمار فروش گوشی های سامسونگ به لطف سری گلکسی S22 عالی است اما فرایند سوددهی همچنان رو به افول و نگران کننده است.

آمار فروش گوشی های سامسونگ عالی اما فرایند سوددهی همچنان رو به افول است

وقتی به گزارش کامل سامسونگ از آمار فروش محصولاتش در سه ماه دوم سال جاری نگاه می کنیم می بینیم که اعداد و ارقام شگفت انگیزی در کادرهای مربوط به هر بخش ثبت شده است. گوشی ها، تبلت ها، ساعت های هوشمند، تلویزیون، بخش فراوری تراشه و… همه و همه عملکرد خوبی در فروش داشته اند تا بدین ترتیب سامسونگ یک سه ماه کم نظیر را در طی چند سال اخیر تجربه کند. هرچند اگرچه سود عملیاتی شرکت در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته (بین آوریل و ژوئن)، رشد خوبی داشته و از 12.57 تریلیون وون کره به 14.1 تریلیون وون (10.8 میلیارد دلار آمریکا) رسیده اما همچنان در یک بخش، ضعف دیده می گردد.

شرکت کره ای توانست در سه ماه دوم سال جاری از فروش گوشی های هوشمند، 29.34 تریلیون وون عایدی کسب کند که رقم شگفت انگیزی محسوب می گردد. اما سود عملیاتی شرکت از این اندازه به 2.62 تریلیون وون می رسد که در مقایسه با 3.24 و 3.82 تریلیونی که شرکت به ترتیب در سه ماه دوم 2021 و سه ماه نخست 2022 کسب کرد، کمتر است. البته قبل از اینکه در پی مقصر در این بخش بگردیم باید بگوییم گلکسی S22 اولترا و گلکسی تب S8 اولترا ظاهرا عملکرد فوق العاده ای در جلب رضایت کاربران داشته اند و فروش آن ها هم بالاست. این یعنی مشکل سامسونگ در فروش گوشی را باید در بخش دیگری جست و جو کرد.

اگرچه سامسونگ نام هیچ گوشی را به زبان نیاورده، اما نخستین محصولاتی که با توجه به آمارهای فروش منتشر شده، نامشان به ذهنمان خطور می نماید، گلکسی S21 فن ادیشن و گوشی های نه چندان مجهز سری گلکسی A (مدل های عرضه شده در سال 2022) هستند. البته سامسونگ تقصیر را گردن افزایش زیاد قیمت قطعات و مواردی مثل این انداخته اما باید پذیرفت حذف شارژر از درون جعبه گوشی های میان رده و گران تر کردن آن ها و بعلاوه وجود یک گوشی پرچم دار مالی با قیمتی نزدیک به قیمت پرچم دار یک سال و عرضه آن همزمان با همان پرچم دار اصلا کار منطقی و حساب شده ای از سوی شرکتی نبود که می خواهد به عنوان بزرگ ترین شرکت فعال در فراوری و فروش گوشی هوشمند، در صدر باقی بماند.

البته شاید این فرایند طبیعی هم باشد. بسیاری از کاربرانی که در پی خرید گوشی های سامسونگ هستند، منتظرند گوشی های تاشوی نو از راه برسند. فرایند فروش گلکسی زد فلیپ 3 به ما فهمانده این گوشی دارد به مرور محبوبیت فراوانی در نزد کاربران پیدا می نماید و اگر بگوییم بسیاری از آن ها سری S22 یا هر گوشی دیگری را نمی خرند چون منتظر ورود زد فلیپ 4 به بازار هستند بی راه نگفته ایم.

نکته جالب هم اینجاست که سامسونگ در گزارش خود، نه یک بار، نه دوبار بلکه سه بار از گوشی های تاشو به عنوان گوشی های مین استریم خود (به محصولاتی اتلاق می گردد که طبق روال تعیین و برای عموم مردم فراوری می شوند) یاد کرد که این نشان می دهد شرکت واقعا روی این گوشی ها حساب ویژه ای باز نموده است. ظاهرا باید بپذیریم که سامسونگ علنا وارد یک دوره نو از تاریخ خود شده و علی رغم وجود محدودیت های فراوان، می خواهد به این فرایند هم ادامه دهد.

در بخش های دیگر، خصوصا فراوری تراشه، عملکرد سامسونگ عالی است. شرکت کره ای در این بخش چیزی در حدود 9.98 تریلیون وون کسب عایدی داشته که چیزی در حدود 7.7 میلیارد دلار آمریکا است. این اندازه بسیار بیشتر از 6.93 و 8.45 تریلیونی است که شرکت در سه ماه دوم 2021 و سه ماه نخست سال جاری بدست آورده است. البته در این بخش هم احتمالا به خاطر تقاضای به شدت پایین برای خرید کامپیوتر، به زودی شاهد افت خواهیم بود.

با اشاره به ساعت های هوشمند در گزارش اندازه عایدی برای نخستین بار در تاریخ شرکت، سامسونگ ابراز امیدواری کرد که بتواند با سری گلکسی واچ 5 که شامل دو مدل استاندارد و پرو می شوند، در این بخش هم عملکرد خوبی در بازار داشته باشد. این نشان می دهد سامسونگ تقریبا تمام بخش ها را جدی گرفته و می خواهد با جدیت تمام به کار خود ادامه دهد. حال باید دید آیا این جدیت با در پیش گرفتن سیاست های نادرست، نابود خواهد شد یا اینکه سامسونگ در یک سری از سیاست های خود تنو نظر می نماید و برای چندین سال آینده هم به عنوان یکی از برترین شرکت های فناوری و بعلاوه برترین شرکت از لحاظ آمار فروش گوشی باقی می ماند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آمار فروش گوشی های سامسونگ عالی اما فرایند سوددهی همچنان رو به افول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار فروش گوشی های سامسونگ عالی اما فرایند سوددهی همچنان رو به افول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید