رئیس جمهور سابق کره جنوبی راهی زندان شد

به گزارش بهترین ها، خبرگزاری خبرنگاران- لی میونگ باک رئیس جمهور سابق کره جنوبی دوشنبه چند روز پس از تایید محکومیت 17 سال حبس به اتهام فساد اقتصادی توسط بالاترین نهاد قضایی بار دیگر روانه زندان شد.

رئیس جمهور سابق کره جنوبی راهی زندان شد

به گزارش خبرگزاری بهترین ها به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور سابق و 78 ساله که از سال 2008 تا 2013 قدرت را در اختیار داشت بدون بهره مندی از عفو ریاست جمهوری یا کاهش مجازات احتمالا باید زندگی خود را پشت میله های زندان به سرانجام برساند.

در کره جنوبی به طور کلی به دنبال جایگزینی سیاسی، روسای جمهور، اغلب پس از دوران ریاست جمهوری به زندانی می افتند.

چهار رئیس جمهور پیشین که همچنان در قید حیات هستند نیز همگی با محکومیت هایی روبرو شدند.

لی در این پرونده فساد اقتصادی و پولشویی که رئیس فقید شرکت فنآوری سامسونگ هم در آن درگیر بود از هیچ یاری قضایی برخوردار نشد. رئیس جمهور سابق محافظه کار بامداد امروز محل اقامت خود را در جنوب سئول به مقصد زندان ترک کرد. شماری از حامیان وی دست نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود رئیس جمهور اقتصاد را نجات داده است. در مقابل نیز عده ای خواهان عذرخواهی رئیس جمهور از ملت شدند.

دادگاه عالی کره جنوبی پنجشنبه محکومیت 17 سال حبس لی را به اتهام اختلاس 25.2 میلیارد وون برابر با 19 میلیون یورو و دریافت 4.5 میلیارد وون رشوه تایید کرد.

لی که پیش از ریاست جمهوری مدت زیادی در شرکت خودروسازی هیوندای کار نموده بود، به دریافت رشوه از شرکت سامسونگ برای موافقت با عفو ریاست جمهوری برای لی کان هی رئیس سابق این شرکت متهم شده است. لی کان هی به فرار اقتصادیاتی متهم شده بود. وی که به دلیل حمله قلبی شش سال پیش از کار افتاده شده بود در اواخر اکتبر در 78 سالگی درگذشت.

پارک گیون هه رئیس جمهوری که جایگزین لی شد و سال 2017 در پی رسوایی اقتصادی استیضاح شد، در حال حاضر با محکومیت 20 سال حبس رو به روست.

پیش از وی نیز، چون دو هوان و رو تائه وو دو رئیس جمهور سابق دیگر هم به اتهام خیانت و فساد اقتصادی در سال های دهه 90 میلادی به حبس محکوم شدند.

رو مو هیون رئیس جمهور لیبرال پیش از لی هم که با ظن فساد اقتصادی در خانواده اش رو به رو بود در سال 2009 خودکشی کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رئیس جمهور سابق کره جنوبی راهی زندان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور سابق کره جنوبی راهی زندان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید