درخواست کانادا از بیشتر دانشجویان خارجی: تا برطرف محدودیت های سفر به کانادا نیایید

به گزارش بهترین ها، جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که کانادا از دانشجویان خارجی خواسته تا برطرف محدودیت های سفر به کانادا، برنامه ای برای سفر به این کشور نریزند. اداره مهاجرت کانادا در سه شنبه ای که گذشت گفت که دانشجویان خارجی که ویزای تحصیلی خود را پس از 18 مارس گرفته اند اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت. حتی دانشجویانی که ویزای تحصیلی معتبر خود را در تاریخ 18 مارس یا پیش از آن گرفته اند حق ورود به کانادا نخواهند داشت مگر اینکه ثابت نمایند سفرشان غیراختیاری است. یک مقام رسمی اداره مهاجرت کانادا گفته است با اینکه بسیاری از پردیس های دانشکده ها و دانشگاه های کانادا تعطیل هستد اما کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. سفر دانشجو بسته به شرایط وی غیراختیاری یا اختیاری تلقی خواهد شد.

درخواست کانادا از بیشتر دانشجویان خارجی: تا برطرف محدودیت های سفر به کانادا نیایید

در سال 2019 بیش از 650 هزار دانشجوی بین المللی یا خارجی در دانشگاه های کانادا مشغول تحصیل بوده اند. بخش آموزش عالی کانادا بیش از 21 میلیارد دلار برای کانادا عایدیزایی داشته است و عمده این عایدی از جانب شهریه و هزینه هایی کسب شده که دانشجویان خارجی برای کانادا به ارمغان آورده اند. در فصل پاییز بیشترین تعداد دانشجویان خارجی وارد کانادا می شوند. دولت فدرال کانادا برای حفظ موقعیت رقابتی و اعتبار کانادا در دنیا به عنوان مقصد تحصیلی ایده آل در این روزهای کرونایی، به دانشجویان اجازه داده تا مدت زمانی را که به صورت آنلاین تحصیل می نمایند را هم برای دریافت ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی یا PGWP محاسبه نمایند.

وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو پیش از این گفته بود که همه گیری کرونا بر دانشجویان خارجی و موسسات آموزش عالی کانادا که میزبان آنها هستند تاثیر زیادی گذاشته است. برای همین ما برای حمایت از آنها تدابیری اندیشیده ایم. ما سهمی را که جوانان دانشجو برای جامعه کانادا در پی دارند ارج می نهیم؛ جوانانی که در پی تحصیلات درجه یک در کانادا هستند؛ کوشش داریم تا چالش های پیش آمده برای آنها را به حد اقل برسانیم طوری که بر برنامه و رویاهای آنها کمترین تاثیر را داشته باشد.

لازم به ذکر است علیرغم اقدامات ویژه ای که برای این روزهای کرونایی اتخاذ شده بسیاری از دانشجویان خارجی از این شکایت نموده اند که دانشگاه ها برای کلاس های آنلاین هم همان شهریه های سنگین را مطالبه می نمایند و این با توجه به اختلافات زمانی در اقصا نقاط دنیا چالش هایی را ایجاد نموده است چرا که کلاس های بعضی از دانشجویان طوری است که باید تا نیمه های شب یا صبح بیدار بمانند. یکی از دانشجویان گفته است که کانادا چندان توجهی به درخواست های دانشجویان بین المللی مبنی بر تمدید ویزای کار و لغو شهریه نداشته است. وی که سعید نام دارد می گوید دانشجویان بین المللی با این خبرها پاک ناامید شده اند. دولت کانادا فقط می خواهد دانشجوها ثبت نام نمایند و شهریه پرداخت نمایند تا منبع عایدیی داشته باشد و دانشکده ها را بتواند باز نگه دارد. دولت کانادا نباید مسئولیت خود را در قبال کیفیت آموزش از یاد ببرد.

بعلاوه طبق آخرین خبرهایی که اداره مهاجرت کانادا منتشر نموده است این ماموران مرزی هستند که اجازه ورود دانشجویان را به کانادا خواهند داد و نظر آنها در مشخص اینکه چه کسی می تواند وارد کانادا گردد فصل الخطاب است. دانشجویان باید ثابت نمایند که تحصیلاتشان طوری است که حضورشان را در کانادا ضروری می نماید: مثلا باید در آزمایشگاه یا ورکشاپ حضور داشته باشند یا ثابت نمایند که مثلا به علت محدودیت های اینترنتی یا سرعت پایین اینترنت شرکت در کلاس آنلاین در زادگاهشان ممکن نیست.

دانشجویان خارجی نیز مانند سایر مسافرین خارجی کانادا باید به محض ورود به کانادا خود را تا 14 روز قرنطینه نمایند. بعضی از دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خارجی خود نامه های حمایتی ارسال نموده اند و از آنها خواسته اند چنانچه قصد سفر به کانادا را دارند بیشتر دقت و احتیاط نمایند چرا که در صورت عدم اجازه ورود و اجبار به بازگشت مسئولیت هزینه ها به عهده خودشان است. مثلا دانشگاه ساسکاچوان به دانشجویان توصیه نموده از جانب دولت تاییدیه هایی را به ماموران مرزی بدهند؛ در این نامه ها باید نوشته شده باشد که شما نمی توانید به صورت آنلاین تحصیل کنید و باید در کلاس های حضوری در کانادا شرکت نمایید.

منبع: ویزا موندیال

به "درخواست کانادا از بیشتر دانشجویان خارجی: تا برطرف محدودیت های سفر به کانادا نیایید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کانادا از بیشتر دانشجویان خارجی: تا برطرف محدودیت های سفر به کانادا نیایید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید