برترین زمان سفر با قطار

به گزارش بهترین ها، در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران در خصوص برترین زمان سفر با قطار سخن خواهیم گفت . پس در ادامه با ما همراه باشید

برترین زمان سفر با قطار

انتخاب کردن قطار به عنوان وسیله نقلیه برای سفرهای داخلی و خارجی می تواند یکی از منحصربفردترین تجربه های یک فرد در طول زندگی اش را رقم بزند. قطار وسیله ای ایمن و راحت است و سفر با آن از مزایای زیادی برخوردار می باشد. قطار در بیشتر جهتهای داخلی گزینه مطلوبی برای سفر به شمار می رود.

مزایای سفر با قطار

همانطور که ذکر شد سفر با قطار با محاسن زیادی همراه است که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

کاهش هزینه ها

در مقایسه با سفرهای هوایی، شاید بتوان ملموس ترین مزیت سفر با قطار را کاهش هزینه ها دانست. قطار در زمره وسایل حمل و نقل مقرون به صرفه واقع شده است، بنابراین مسافران می توانند با قطار سفری مقرون به صرفه قیمت را تجربه نمایند.

راحتی

زمانی که با هواپیما سفر می کنید مجبورید تمام مدت پرواز را بر روی صندلی خود بنشینید، نمی توانید آزادانه در کابین هواپیما قدم بزنید، بعلاوه هنگام سفر با اتوبوس همین شرایط را خواهید داشت. اما در قطار این چنین نیست؛ می توانید هر زمانی که مایل باشید از کوپه خود بیرون آمده و یا از صندلی خود بلند شده و در راهروهای قطار قدم بزنید. همین موضوع باعث ایجاد تجربه ای خاص از گذران جهت برای شما خواهد شد.

همانطور که می دانید ظرفیت کوپه های قطار یا 6 نفر است و یا 4 نفر. بعلاوه گروه دیگری از قطارها اتوبوسی هستند، به این معنی که صندلی ها در کوپه های مجزا قرار نگرفته اند، بلکه در ردیف های تعیینی وجود دارند. در غالب قطارهای امروزی کوپه ها مجهز به تخت خواب هستند، بنابراین مسافران می توانند در صورت تمایل از تخت خواب خود در کوپه استفاده نموده و استراحت نمایند. اخیراً در بعضی جهتهای پرتردد در کشورمان قطارهای بسیار لوکس و راحت به ناوگان ریلی شرکت های معتبری چون رجا، فدک ، نورالرضا، … افزوده شده اند. یکی از پرتقاضاترین جهتها در ایران جهت تهران مشهد و بالعکس است. بلیط قطار تهران مشهد با قطارهای لوکس و مدرن به وسیله شرکت های شناخته شده ریلی در جدول زمان بندی تعیین به فروش می رسد. یکی از برترین قطارهای جهت تهران مشهد، زندگی نام دارد که قطاری 5 ستاره و متعلق به شرکت رجا است. قطار زندگی از امکانات فوق العاده و بسیار لوکسی برخوردار می باشد و تحربه ای بی نظیر از سفر به مشهد مقدس را برای مسافرانش رقم می زند.

عدم محدودیت بار

همانطور که می دانید سفر با هواپیما مشمول محدودیت هایی در حمل بار می شود، تمامی ایرلاین ها برای مقدار بار مجاز قوانینی را وضع نموده اند و مسافران هواپیما می بایست از آن قوانین پیروی نمایند. چنانچه مسافری تمایل به حمل باری بیش از حد مجاز را داشته باشد می بایست هزینه اضافه بار را پرداخت نماید. این در صورتی ست که در قطار مسافران محدودیتی برای مقدار بار مجاز ندارند و می توانند چمدان های خود را در هر ابعاد و مقدار و با هر وزنی با خود به داخل قطار ببرند.

تجربه فضای شخصی در سفر

قبلاً گفته شد که کوپه های قطار 4 یا 6 نفره هستند. این موضوع به این معنی ست که حداقل 4 نفر در هر کوپه قطار وجود دارند. در سفر با قطار در صورت تمایل می توانید فضایی کاملاً شخصی داشته باشید. امکانی که اخیراً در خریدهای آنلاین بلیط قطار به بعضی از وب سایت ها افزوده شده، دربست کردن کوپه است. مِستر بلیط یکی از قدیمی ترین و معتبرترین سامانه های فروش آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما است. در این وب سایت به غیر از خرید بلیط قطار و دیگر وسایل نقلیه به مقصد مورد نظرتان، به راحتی می توانید به صورت آنلاین کوپه قطار را به صورت آنلاین رزرو نموده و تجربه ای خوشایند از سفر را خلق نمایید.

برترین زمان سفر با قطار

پیش از خرید بلیط قطار می بایست نسبت به مقصدی که قصد سفر به آن را دارید برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. شاید بتوان گفت مهم ترین بخش این برنامه ریزی را زمان سفر تشکیل دهد. بهتر است طول جهت و مدتی که در جهت خواهید بود را محاسبه کنید. بر اساس طول جهت ساعت حرکت خود به سمت شهر مقصد را انتخاب نمایید. اگر جهتی بیش از 8 ساعت پیش رو دارید بهتر است بلیط قطار خود را در ساعات ابتدایی شب بخرید، در این صورت هم در طول شب می توانید در قطار کاملاً استراحت کنید و هم در ساعات روشنایی روز می توانید از تماشا منظره ها لذت ببرید. از طرف دیگر در ساعات ابتدایی روز به مقصد خود رسیده و از آن روز به نحو بهینه استفاده خواهید کرد.

به منظور انجام برنامه ریزی دقیق بهتر است بلیط قطار خود را زودتر از موعد سفر تهیه کنید. در این صورت می توانید قطارها و ساعت های متفاوت حرکت آن ها را به طور کامل مقایسه نمایید. این موضوع در سفر به مشهد و خرید بلیط قطار مشهد که به وسیله تمامی شرکت ها و با قطارهای کاملًا متفاوتی ارائه می شود مؤثر واقع شود.

در سفر با قطار همیشه نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • لباس راحت و مناسب بپوشید.
  • از زمان خود در قطار هوشمندانه بهره ببرید.
  • بطری آب آشامیدنی شخصی و میان وعده های سالم و سبک به همراه داشته باشید.
  • مراقب چمدان ها و وسایل گرانبهای خود باشید.
  • در انتخاب قطار دقت لازم را به خرج دهید.
منبع: تاپ تراول

به "برترین زمان سفر با قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر با قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید