برکناری اولین رئیس غایب انتخابات باطله دوومیدانی

به گزارش بهترین ها، به نظر می رسد که با توجه به ابطال انتخابات دوومیدانی سرنوشت تمامی هیات های غایب در مجمع انتخاباتی، برکناری باشد.

برکناری اولین رئیس غایب انتخابات باطله دوومیدانی

سعید آقایی| المپیک یک سال به تعویق افتاده اما دوومیدانی ایران ظاهرا قرار نیست روی خوش ببیند. شرایط در پیست به اندازه ای مبهم و عجیب است که حتی به نظر می رسد که این تعویق یک ساله هم نمی تواند این رشته مادر و کلیدی را از بلاتکلیفی و تباهی نجات دهد. بیشتر از بلاتکلیفی، نگرانی بزرگ این روزهای دوومیدانی شرایط احسان حدادی پرافتخارترین ورزشکار تاریخ این رشته است. رکورددار و قهرمان پرتاب دیسک آسیا که در لندن توانست برای نخستین بار این رشته را صاحب مدال المپیک کند، درگیر بیماری منحوس کرونا شده؛ که او را قطعا از تمرینات و آمادگی جسمانی دور خواهد کرد و در فرایند آماده سازی او یک آسیب جدی خواهد بود. اتفاقی که قطعا شرایط او را برای المپیک توکیو را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در این گیرودار البته شرایط نامعلوم فدراسیون نیز بر وخامت ماجرا اضافه می کند. بعد از چند ماه بلاتکلیفی این فدراسیون و درست در میانه بحران کرونا، وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت تا انتخابات دوومیدانی را تحت هر شرایطی در روزهای پایانی سال برگزار کند. انتخاباتی جنجالی در 19 اسفندماه که تحت تاثیر غیبت پرشمار برخی از هیات ها (14 هیات) قرار گرفت که ظاهرا طرفدار رئیس سابق و پرحاشیه این فدراسیون بودند و به بهانه کرونا مجمع را تحریم کردند. در این انتخابات مجید کیهانی در اعتراض به شرایط ناعادلانه، مجمع را در میانه مراسم ترک کرد و افشین داوری گزینه مدنظر وزارت پیروز شد اما با اعتراض قابل پیش بینی کیهانی، این انتخابات با هشدار سازمان بازرسی و البته حمایت پشت پرده رئیس کمیته ملی المپیک از رئیس سابق دوومیدانی توسط وزارت ورزش باطل اعلام شد تا مهدی مبینی به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون در روز 27 اسفند ماه معرفی شود و بلاتکلیفی دوومیدانی تمدید شود. حالا و در حالیکه تنها چند روز از سرپرستی مبینی گذشته که تقریبا همه آن در ایام تعطیلات سال جدید بوده، مبینی خیلی زود دست به کار شده تا روسای غیرهمسو و غایب در انتخابات باطله را کنار بگذارد!

با انتخاب مبینی و حواشی که در مجمع انتخاباتی رخ داد، پیش بینی می شد که تغییراتی در راس هیات چ هایی که در مجمع غایب بودند، رخ دهد و با برکناری رئیس هیات دوومیدانی استان اردبیل خیلی زود به نتیجه رسید. بر این اساس طبق تصمیم فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، مهدی منصفی به عنوان سرپرست جانشین اکبر ورودی در هیات دوومیدانی این استان شد. جالب اینکه اکبر ورودی 15 دی ماه در مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس هیات انتخاب شده بود و عمر ریاست وی در هیات دوومیدانی استان به 3 ماه هم نرسید!

ظاهرا بعد از مجمع انتخاباتی دوومیدانی، سرپرست اداره کل ورزش اردبیل نامه ای برای برکناری ورودی دریافت می کند و مبینی بعد از حضور در فدراسیون به جد آن را پیگیری می کند تا در همان نخستین روز کاری سال جدید در پنجم فروردین ماه رئیس هیات دوومیدانی اردبیل برکنار می شود.

ورودی در این باره گفت: مطمئن هستم که برکناری ام به انتخابات دوومیدانی مربوط می شود که به دلیل شیوع کرونا شرکت نکرده بودم در حالی که به جز من خیلی از استان ها شرکت نکرده بودند. به نظرم سرپرست اداره کل را برای برکناری من، تحت فشار قرار داده اند.

به نظر می رسد که با توجه به ابطال انتخابات دوومیدانی این سرنوشت تمامی هیات های غایب در مجمع انتخاباتی باشد.

منبع: ایران ورزشی

به "برکناری اولین رئیس غایب انتخابات باطله دوومیدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری اولین رئیس غایب انتخابات باطله دوومیدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید