اپل بهره گیری از سنسورهای دوربین سونی در سری آیفون 15 را تأیید کرد

به گزارش بهترین ها، تیم کوک، مدیرعامل اپل در توییتی بیان کرد که اپل از حسگرهای سونی در سری گوشی های هوشمند آیفون 15 و آیفون های بعدی استفاده خواهد نمود. مدیرعامل اپل در توییتی نوشت: بیش از یک دهه است که با سونی همکاری می کنیم تا پیشرفته ترین سنسورهای دوربین در دنیا را برای گوشی های آیفون توسعه دهیم.

اپل بهره گیری از سنسورهای دوربین سونی در سری آیفون 15 را تأیید کرد

اپل معمولاً خیلی در خصوص ویژگی های اجزای سخت افزاری که در هر آیفون وجود دارد صحبت نمی نماید. اما تأیید صریح تیم کوک مبنی بر اینکه اپل بیش از یک دهه از سنسورهای دوربین سونی استفاده نموده، یک اتفاق قابل توجه به شمار می رود. وب سایت اپل نیز صرفاً فقط مشخصات دوربین هر آیفون مانند وضوح، دیافراگم و میدان دید را به جای اجزای خاص مورد استفاده در هر گوشی درج می نماید. اما مشخصات سخت افزاری در عصر عکاسی محاسباتی اهمیت کمتری دارد.

با این حال، گزارش های متعدد و شایعات مختلفی در طول سال ها به استفاده اپل از سخت افزارهای سونی اشاره نموده اند. گزارشی از وال استریت ژورنال در سال 2015 ادعا نموده بود که اپل از دو سنسور سونی در آیفون 6 بهره برده و بعلاوه کالبدشکافی های وب سایت iFixit نیز به شماره مدل های قطعات خاص سونی در این گوشی اشاره نموده است. روزنامه Nikkei Asia خاطرنشان نموده که سونی به عنوان پیشرو در بازار سنسورهای دوربین در نظر گرفته می گردد و تا سال گذشته 44 درصد از سهم بازار سنسورهای CMOS را در اختیار داشت. سامسونگ با در اختیار داشتن 18.5 درصد از سهم بازار، دومین شرکت بزرگ در این حوزه به شمار می رود.

بازدید تیم کوک از کارخانه های سونی نشان می دهد که این همکاری به این زودی ها به انتها نخواهید رسید و بعلاوه گزارش اخیر Nikkei Asia سرنخ هایی را در خصوص آنچه این شرکت ها برای آیفون های آینده مد نظر قرار داده اند، ارائه می دهد. در این زمینه، گفته می گردد سونی در حال توسعه یک سنسور دوربین است که از تراشه ای تازه برای جذب نور بیشتر و کاهش نوردهی بیش از حد استفاده می نماید. انتظار می رود این حسگر تازه در نسل بعدی آیفون های اپل وجود داشته باشد و به سایر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند نیز عرضه گردد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل بهره گیری از سنسورهای دوربین سونی در سری آیفون 15 را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل بهره گیری از سنسورهای دوربین سونی در سری آیفون 15 را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید