شروع کشت محصولات پاییزه در شهرستان تربت جام

به گزارش بهترین ها، مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: تمهیدات لازم برای کاشت محصولات پاییزه در نظر گرفته شده است.

شروع کشت محصولات پاییزه در شهرستان تربت جام

علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان نسبت به قرارداد کشت پاییزه و تأمین بذرهای گواهی شده گندم و دریافت کود های شیمیایی اقدام نمایند.

او اضافه نمود:بذر های گواهی به علت سطح سبز یکنواخت، بهره وری در مصرف آب، موجب افزایش عملکرد 20 تا 30 درصدی محصول خواهد شد ،بعلاوه استفاده از روش های آبیاری نوین و آبیاری قطره ای افزایش بهره وری آب را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: در سال زراعی جاری بیش از 3 هزار هکتار از مزارع گندم تربت جام با روش قطره ای آبیاری می گردد که نسبت به سال گذشته رشد 3 برابری خواهد داشت، و پیش بینی می گردد بیش از 1400 تن بذر گواهی شده غلات در بین بهره برداران توزیع گردد.

عرفانی بیان نمود: کاشت به موقع، آبیاری و استفاده از بذرهای اصلاح شده نقش بسزایی در کاهش علف های هرز، آفات و بیماری ها، افزایش سطح سبز و عملکرد محصول خواهد داشت.

او توضیح داد: سطح زیر کشت گندم و جو در سال زراعی آینده در شهرستان 20 هزار و 500 هکتار پیش بینی می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام تاکید نمود:شهرستان تربت جام قطب کشاورزی استان است و سال جاری با تمهیدات و برنامه ریزی های اجرا شده در شهرستان ضمن کسب رتبه اول استان، اندازه 44500 تن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان، با افزایش درصد خلوص پاکی نسبت به سال گذشته، خریداری و روانه سیلو های گندم شد.

بهترین ها خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع کشت محصولات پاییزه در شهرستان تربت جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کشت محصولات پاییزه در شهرستان تربت جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید