در کدام منطقه ها ایران اقیانوس ابر ببینیم؟

به گزارش بهترین ها، این روز ها در فضای مجازی تصاویر زیبایی از انواع اقیانوس ابر و سفر به آن ها دیدن می کنیم. در این عکسا افرادی را می بینیم که میان ابر های انبوهی احاطه شده اند و یا افرادی که در یک فضای مه آلود منحصر به فرد قرار گرفته اند. اگر طرقدار گردشگری و سفر باشید، حتما یا تا به حال به چنین مکان هایی سفره کرد یا این که قصد دارید سفر کنید. با ما همراه باشید تا چندین اقیانوس ابر معروف و دیدنیی در کشورمان را با شما آشنا کنیم.

در کدام منطقه ها ایران اقیانوس ابر ببینیم؟

چرا به اقیانوس ابر می رویم؟

وقتی در یک مکان با ارتفاع زیاد که با منظره های دیدنی و بکر احاطه شده باشد قرار گرفته ای و در آن قدم می زنید، آرامشی فوق العاده سراغتان می آید که قبلا نداشتید. در آن بلندی سحرآمیز شما فقط صدای وزش باد و پرندگان را می شنوید و منظره ها فوق العاده از درختان، کوه ها جنگل ها در مقابل چشمان شما قرار دارند. ولی از همه مهم تر ابر های زیبا و سفیدی است که دورتادور شما قرار گرفته و سفید یک دست آن حس زیبایی به شما می دهد. در اقیانوس ابر شما می توانید به طور کامل از آرامش طبیعت لذت ببرید و از این آرامش طبیعی که بیشتر در ییلاق ها وجود دارد نهایت استفاده را داشته باشید.

حال می خواهیم شما را با جنگل های ابر معروف و زیبای کشور عزیزمان ایران آشنا کنیم.

اقیانوس ابر شاهرود

شاید باورتان نگردد که در شاهرود، جنگل ابری آن هم به آن زیبایی که در تصاویر است، وجود داشته باشد. این منطقه بکر و تماشایی بین کوه های البرز مرکزی و اطراف روستای ابر شاهرود واقع است. در ارتفاع بالای این منطقه شما جنگل های هیرکانی چشمه سارهای زیادی را می توانید ببینید. درجه دما و ارتفاع بالای این منطقه اقیانوس ابر را بر روی جنگل شکل می دهد. اگر می خواهید به ناحیه منحصر به فرد بروید باید ابتدا از بسطام عبور کنید. به علاوه حتما به علت این که در این جاده بارش زیاد صورت می گیرد، حتما از قبل مطمئن شوید که جاده سالم است و برای شما در جهت مسئله ای پیش نمی آید. در این منطقه تعدادی خانه برای بومگردی برای اقامت مسافران و بازدیدنمایندگان وجود دارد. اگر هم در آب و هوای مناسب سفر نموده باشید می توانید در منطقه کمپ بزنید.

روستای فوق العاده اولسبلنگاه در ماسال

زمانی عبارت اقیانوس ابر به گوش ما می خورد، معمولا اولین جایی که در فکر ما شکل می گیرد، ماسال است. آیا تا به حال به ماسال مجذوب نماینده و دیدنی گیلان سفر نموده اید؟! اگر قصد دارید که به ماسال بروید، حتما از جنگل ها و ارتفاعات زیبای آن عبور کنید تا به منطقه بکر و فراموش نشدنی اولسبلانگاه برسید. این منطقه در غرب استان گیلان واقع است و هواداران زیادی را این روز ها به خودش جذب نموده است. تنها کافیست که بعد از گذر ییلاق ماسال وارد جاده گیلوان شوید، تا به این منطقه دیدنی برسید.

در این منطقه اقامتگاه های بوم گردی و روستایی فراوانی می توانید پیدا کنید. علاوه بر این اگر در پی هتل و مسافرخانه های مدرن تر هستید، در این منطقه این اقامتگاه ها نیز به خوبی پیدا می شوند. خانه های چوبی در این روستا بسیار پرطرفدار است که تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران ایجاد می نماید. بنابراین در این منطقه برای هر گردشگری با هر سلیقه ای اقامتگاه وجود دارد.

اقیانوس ابر جواهرده رامسر

یکی دیگر از منطقه ها ییلاقی و سرسبز شمال ایران که در ارتفاع بالا و پوششی از ابر احاطه شده است، منطقه ییلاقی جواهرده رامسر است. این ناحیه که در ارتفاع 2000 متری از دریا واقع است، در استان مازندران قرار گرفته است. در این منطقه شما منظره ها زیبا و منحصر به فرد، ییلاقات پوشیده از ابر و درختان سر به فلک کشیده ای را خواهید دید. هوای مطلوب و آرامش این منطقه از رامسر مثال زدنی نیست! در این منطقه آبشار های متعدد فصلی و دائمی، چشمه های آب معدنی، دریاچه قو و بسیاری منطقه ها زیبا و منحصر به فرد دیگر قرار گرفته است. در این منطقه نیز اقامتگاه های عالی و مناسبی برای رفاه حال گردشگران و استراحت آن ها ایجاد شده است.

ییلاق تماشایی فیلبند مازندران

یکی دیگر از ییلاق های زیبا اقیانوس ابر مشهور در مازندران فیلبند است. در فیلبند هم شما با انبوهی از ابرهای زیبا و تماشایی روبه رو خواهید شد. اقامتگاه های محلی متعدد در این روستا قرار دارند تا شما بتوانید هم زیبایی های طبیعی این منطقه را از آن ها به خوبی ببینید و از امکانات و غذا های سنتی آن ها بهره ببرید. در منطقه در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار گرفته است و به علت همین ارتفاع است در زمان های زیادی از سال در این منطقه ابر های فراوانی خودنمایی می نمایند. مخصوصا در فصل تابستان در این منطقه بیشتر شاهد پدیده اقیانوس ابر هستیم.

جاده صاف و آسفالتی که به این روستا منتهی می گردد، از ویژگی های خوب این ییلاق است که موجب شده گردشگران به راحتی بتوانند با ماشین خود به این منطقه بیایند. فیلبند در نزدیکی شهر بابل مازندران قرار گرفته است. برای رسیدن به آن زمانی که در جاده هراز هستید، سمت راست و در قسمتی که تابلو چلاو قرار گرفته است ادامه دهید تا بعد از طی کردن جاده ای کوهستانی و مجذوب نماینده به این منطقه فراموش نشدنی برسید.

جاذبه های ییلاق سوباتان تالش

یکی دیگر از منطقه ها ییلاقی زیبا و بکر که عاشق طبیعت تماشایی اش خواهید شد، ییلاق سوباتان است. افراد برای لذت بردن از هوای مطبوع در فصول گرم سال به این ییلاق سفر می نمایند. اگر در فصل بهار به این منطقه بیایید، دشت های زیبا با انواع گل های رنگارنگ و دیدنی در هوای بسیار مطلوب پذیرای شما خواهد بود. این منطقه به علت وجود گورهای چند هزار ساله، ییلاقی باستانی به شما می رود که قدمت زیادی دارد. شما در این ییلاق هم می توانید به راحتی اقیانوس زیبای ابر را مشاهده کنید. در این منطقه نیز اقامتگاه های محلی پذیرای مسافران هستند.

برای رسیدن به این منطقه باید بعد از عبور از جاده رشت به هشتپر وارد جاده آق اولر شوید. به علت جهت ناهموار دسترسی به این منطقه، شما نمی توانید ماشین شخصی خود را به آنجا بیاورید و بهتر است با نیسان ها یا ماشین های آفرود آن جهت را طی کنید.

منطقه ییلاقی جواهر دشت

یکی دیگر از منطقه ها ییلاقی خوش آب و هوا جواهر دشت است که در رودسر قرار گرفته است. این منطقه 2000 متر از سطح دریا فاصله دارد، بنابراین دارای ارتفاع بلند و کوهستانی است که در فصول گرم آب و هوایی معتدل و مطبوع در اختیار مسافران قرار می دهد. زمانی که به سمت این منطقه حرکت میکنید، منظره های زیبا و به یاد ماندنی از طبیعت در برابر چشمان شما قرار می گیرد. علاوه بر این سکوت و آرامش مطلق این منطقه، هدیه ای است برای افرادی که از شلوغی های شهر به ستوه آمده اند.

برای رسیدن به این منطقه باید از سیاهکلرود به جواهردشت حرکت کنید. در راه با جنگل و رودخانه سجیدان روبرو خواهید شد. تپه ها و دره هایی که در راه خواهید دید، شما را مبهوت خود می نمایند. در ادامه راه خود نیز با مراتع و چراگاه های ییلاقی گاو و گوسفند روبرو می شوید که دیدنشان خالی از لطف نیست. شما می توانید برای زیارت هم سری به مزار امامزاده نقره عباس بزنید.

روستای دیدنی داماش رودبار

در ارتفاع 1800 متری عمارلو شهر رودبار، روستایی زیبا و دیدنی به نام داماش وجود دارد که از منطقه ها تماشایی استان گیلان به شمار می رود. چشمه های آب معدنی واقع در این منطقه، یکی از جاذبه های پرطرفداری است که با منظره های زیبا و بکر مسافران زیادی را به خود جذب می نماید. گل های سوسن چلچراغ در این منطقه، گونه کمیابی است که به عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

این منطقه مکانی دست نخورده در میان ابر ها، مخصوص افرادی است که در پی منطقه ها مجذوب نماینده ییلاقی هستند. شما می توانید در ارتفاعات این روستا منظره ها زیبا و بیشه زار های البرز را نیز به خوبی مشاهده کنید.

اشکورات تماشایی

اقیانوس ابر دیگر ما اشکورات است که از رودسر آغاز می گردد و تا رامسر ادامه دارد. این ناحیه دارای طبیعت و منظرهی دیدنی و دست نخورده است که زیبایی آن دل هر بیننده ای را می برد. حس آرامش و سکون این منطقه ستودنی است! اشکورات به دو بخش بالا اشکور و پایین اشکور تقسیم می گردد که هر کدام قسمت های خاص خود را دارند. شما می توانید اقیانوس ابر را در جاده های این منطقه ببینید. بعلاوه مکان هایی مثل تالاب صمد آباد، کوه عروس و داماد، آسمان رود و … در این ناحیه قرار گرفته است. برای استراحت و اقامت نیز می توانید از اقامتگاه های محلی این منطقه بهره ببرید.

منبع: الی گشت

به "در کدام منطقه ها ایران اقیانوس ابر ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام منطقه ها ایران اقیانوس ابر ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید